نوشته شده توسط : vakiel

 

یکی از اصول اولیه و مهم زندگی اجتماعی احترام به مالکیت هر اشخاص بر اموال و دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایش است. قانون نیز از این مالکیت حمایت ‌‌‌‌‌‌‌می‌کند و در صورتی که دیگری بخواهد بدون اجازه و به شکل غیر قانونی مالکیت شخصی را از بین ببرد مانع ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. یکی از مصادیق سلب غیر قانونی مالکیت اشخاص بر اموالشان سرقت یا دزدی کردن است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در ادامه به این موضوع ‌‌‌‌‌‌‌می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

منبع:

سرقت

 تعریف جرم

 انواع – مجازات – سرقت حدی و سرقت تعزیری

 

سرقت چیست ؟

از نظر لغوی ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به معنای دزدیدن‌‌‌‌‌‌‌‌‌، دستبرد و ربایش است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. از نظر اصطلاحی ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به معنای بردن و دزدیدن مال شخصی دیگر به صورت پنهانی و بدون رضایت مالک آن است. شخصی که اموال دیگری را ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت ‌‌‌‌‌‌‌می‌کند سارق است. شخص در صورتی سارق است که مال را با علم و قصد بردارد. در صورتی که شخصی از روی اشتباه یا ناآگاهی مال دیگری را به اشتباه بردارد ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت رخ نداده است.

در قانون مجازات اسلا‌‌‌‌‌‌‌می‌ یک فصل کامل به موضوع ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت پرداخته شده است و بر اساس ماده 267 این قانون ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به معنای ربودن مالی است که متعلق به غیر ‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد. از نظر قانونی عنصر اصلی وقوع این جرم فعل برداشتن و ربودن بدون اطلاع و رضایت مالک و دارنده آن است.

انواع سرقت

از نظر تقسیم بندی قانونی ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت از لحاظ مجازات دارای دو نوع است:

1/ ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی: در این نوع ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت در صورت وجود جمیع شرایط مجازات سارق حدی است به همین خاطر به آن ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی ‌‌‌‌‌‌‌می‌گویند.

2/ ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت تعزیری: در صورتی که شرایط ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی نباشد مجازات سارق بر اساس قانون تعزیرات اعمال ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود.

شرایط تحقق سرقت حدی

بر اساس ماده 268 قانون مجازات اسلا‌‌‌‌‌‌‌می ‌در صورت وجود 14 شرط زیر ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی است:

1/ شیء دزدیده شده باید از نظر شرعی دارای مالیت باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به عنوان مثال مشروب شرعا مالیت ندارد.

2/ مال دزدیده شده در حرز بوده باشد. حرز به معنای مکانی مناسب است که مال در آن عرفا از دستبرد در امان است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. حرز هر مالی با دیگری متفاوت است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به طور مثال حرز طلا گاو صندوق است.

3/ هتک حرز انجام گردد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. یعنی دزد حرز را باز کند به طور مثال در گاو صندوق را باز کند اگر در حرز باز باشد دیگر هتک حرز نیست.

4/ دزد شخصا مال را از حرز خارج نماید.

5/ هتک حرز و دزدیدن مال به شکل پنهانی و مخفیانه صورت بگیرد.

6/ دزد فردی غیر از پدر یا جد پدری صاحب مال باشد.

7/ ارزش مال زمانی که از حرز خارج ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود با چهار و نیم نخود طلای مسکوک برابری کند. ارزش مال در هنگام خروج مهم است نه قبل از خروج و نه بعد از آن. اینکه حال چه میزان ارزش دارد مهم نیست.

8/ مال مسروقه از اموال مربوط به عموم مردم یا دولت نباشد یا اینکه وقف عام نشده باشد. به طور مثال پولی که در صندوق صدقات است از مصادیق وقف عام است.

9/ در زمان قحطی نباشد.

10/ مالک مال مسروقه از سارق در مراجع قانونی شکایت نماید.

11/ مالک مال سارق را قبل از اثبات ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت نبخشیده باشد.

12/ قبل از اینکه ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت اثبات شود مال در اختیار مالک قرار نگیرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. یعنی دوباره به مالک برگردانده نشود.

13/ مال مسروقه قبل از اثبات ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به مالکیت سارق درنیاید. به طور مثال اگر قبل از اثبات جرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سارق مالی را که دزدیده به ارث ببرد دیگر ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی نیست.

14/ مال مسروقه خود از اموال دزدی و غصب شده از دیگری نباشد.

مجازات جرم سر‌قت

در صورتی که همه 14 شرط بالا موجود باشد مجازات حد است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. نکته مهم در این رابطه این است که تمام این 14 شرط باید با هم جمع باشند و اگر حتی یکی از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها نباشد حدی نیست.

مجازات ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت تعزیری نیز بر اساس کیفیت و چگونگی انجام ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت متفاوت است. به طور مثال ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت از مناطق سیل زده یا زلزله زده 1 تا 5 سال و تا 74 ضربه شلاق مجازات دارد. یا در صورت وجود عوامل مشدده مجازات سارق بین 5 تا بیست سال حبس و تا 74 ضربه شلاق است.

سوالات متداول

انواع ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت چیست ؟

‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت دارای دو نوع است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی و ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت تعزیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

حرز مال چیست ؟

حرز مکانی است که مال در آن عرفا محفوظ است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

در چه صورت مجازات سارق حدی است ؟

در صورتی که تمام 14 شرط ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی را داشته باشد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت و انواع آن ‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سرقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سرقت پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کاممنبع:

سرقت

 تعریف جرم

 انواع – مجازات – سرقت حدی و سرقت تعزیری



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

با یک نگاه اجمالی به تمامی دعوی کیفری و حقوقی متوجه ‌‌‌‌‌‌می‌شویم که این دعوی عمدتا دارای دو طرف هستند. یک طرف مرتکب عمل خلاف قانون شده است و طرف دیگر از این کار آسیب دیده است. هر دو طرف دعوی ملزم ‌‌‌‌‌‌می‌باشند تا خود یا نماینده قانونی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها در جلسه دادگاه حاضر شوند‌‌‌‌‌‌. اما گاهی یک طرف یعنی خواهان یا خوانده در جلسه دادگاه حاضر ‌‌‌‌‌‌نمی‌شوند. در این مطلب سعی در بررسی عدم حضور خوانده در دادگاه داریم.

 

 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

منبع:

عدم حضور در دادگاه

 عواقب عدم حضور خوانده در جلسه دادرسی – صدور رای

 

خوانده کیست ؟

از نظر حقوقی خوانده اعم است از شخص حقوقی و حقیقی است که علیه او ادعایی مبنی بر ارتکاب عملی غیر قانونی توسط او مطرح شده است‌‌‌‌‌‌. در مقابل خوانده‌‌‌‌‌‌، خواهان قراردارد که همان شاکی ‌‌‌‌‌‌می‌باشد یعنی کسی که بر علیه دیگری شکایت کرده است و مدعی شده است که بر علیه او جر‌‌‌‌‌‌می‌ اتفاق افتاده است از این رو به او شاکی یا مدعی ‌‌‌‌‌‌می‌گویند.

حضور طرفین در جلسه دادگاه

از نظر قانونی در ماده 93 قانون آیین دادرسی آمده است که اصحاب دعوی ‌‌‌‌‌‌می‌توانند در جلسه دادگاه شرکت کنند‌‌‌‌‌‌. همچنین از نظر قانونی هیچ ایرادی وجود ندارد که شخص در صورتی که نتواند شرکت نماید لایحه بنویسید. به این شکل که شخص از قبل دفاعیات و گفته‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را به شکل نوشته حاضر ‌‌‌‌‌‌می‌کند که به آن لایحه گفته ‌‌‌‌‌‌می‌شود. سپس بدون اینکه در دادگاه حضور فیزیکی داشته باشد لایحه خود را به دادگاه ارائه ‌‌‌‌‌‌می‌دهد و قاضی با خواندن لایحه رای مقتضی را صدور ‌‌‌‌‌‌می‌نماید.

بر اساس ماده 94 قانون آیین دادرسی مدنی طرفین دعوا ‌‌‌‌‌‌می‌توانند به جای خود وکیل به دادگاه معرفی کنند‌‌‌‌‌‌. در این صورت دیگر نیاز به حضور خوانده ‌‌‌‌‌‌نمی‌باشد و به جای او وکیل از حق او دفاع ‌‌‌‌‌‌می‌کند. البته در صورتی که حضور خوانده در دادگاه الزا‌‌‌‌‌‌می ‌باشد باید در برگه احضاریه قید گردد که خوانده حتما باید شرکت کند و ‌‌‌‌‌‌نمی‌تواند به جای خود وکیل به دادگاه بفرستد.

عدم حضور خوانده در جلسه دادگاه

بر اساس قانون این که طرفین در دادگاه حضور پیدا کنند حق آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها است و الزا‌‌‌‌‌‌می ‌وجود ندارد. مگر در مواردی که خوانده ملزم به حضور در دادگاه است که در صورت عدم حضور او در دادگاه با حکم جلب و دستگیر شدن او را ملزم به حضور در جلسه دادگاه ‌‌‌‌‌‌می‌کنند.

اما به طور کلی ‌‌‌‌‌‌می‌توان گفت حضور خوانده حقی برای او است تا بتواند دفاعیات خود را مطرح کند. اما اگر به هر دلیلی در جلسه دادگاه شرکت نکند این امر مانع از برگزاری جلسه و صدور رای نیست. بر این اساس ماده 95 قانون آیین دادرسی مدنی عدم حضور خوانده یا وکیل او در جلسه دادگاه مانع از برگزاری جلسه یا اتخاذ تصمیم ‌‌‌‌‌‌نمی‌باشد. در این صورت رای به شکل غیابی صادر ‌‌‌‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌.

البته این امکان وجود دارد در صورتی که دادگاه نتواند بدون حضور خوانده و توضیحات او تصمیم بگیرد جلسه برگزار گردد ولی اتخاذ تصمیم به جلسه‌‌‌‌‌‌‌ای دیگر موکول شود. یعنی در جلسه‌‌‌‌‌‌‌ای دیگر با حضور خوانده رای نهایی خود را صادر نماید.

عذر موجه عدم حضور در جلسه دادگاه حقوقی

قطعا قانونگذار برای زمانی که خوانده ‌‌‌‌‌‌نمی‌تواند در دادگاه حضور پیدا کند در قانون استثنائاتی مطرح کرده است‌‌‌‌‌‌. یعنی در صورتی که حضور خوانده در جلسه دادگاه الزا‌‌‌‌‌‌می ‌باشد و خوانده به دلیل عذر موجه و قانونی نتواند حضور پیدا کند دادگاه ‌‌‌‌‌‌می‌پذیرد. این دلایل موجه اعم از موارد زیر است:

1/ فوت یکی از بستگان نسبی مانند فرزند یا سببی مانند همسر تا درجه اول از طبقه دوم.

2/ حوادث قهری که مانع از حضور خوانده ‌‌‌‌‌‌می‌شود. حوادث قهری یعنی حوادثی که خوانده در وقوع آن و جلوگیری از وقوع آن هیچ اختیاری ندارد مانند سیل و زلزله.

3/ ابتلا به مرضی که مانع از حرکت خوانده باشد یا اینکه حرکت کردن برای خوانده مضر باشد مانند فلج شدن.

4/ هرگونه اتفاقی که خارج از اراده و اختیار خوانده باشد مانع حضور او در جلسه دادگاه شود.

عذر موجه عدم حضور در دادگاه کیفری

در دعاوی کیفری نیز بر اساس ماده 178 قانون آیین دادرسی کیفری در صورتی که متهم یکی از عذر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیر را برای عدم حضور داشته باشد و نتواند در موعد مقرر شرکت نماید مورد قبول دادگاه قرار ‌‌‌‌‌‌می‌گیرد.

1/ احضاریه به دست متهم نرسد یا اینکه اینقدر دیر به او برسد که زمان کافی برای حضور در دادگاه نداشته باشد.

2/ بیماری سخت متهم یا والدین‌‌‌‌‌‌، همسر یا اولاد او به طوری که نتواند در جلسه دادگاه حاضر شود.

3/ فوت همسر یا هر یک از بستگان تا درجه سوم از طبقه دوم‌‌‌‌‌‌.

4/ در توقیف و حبس باشد و نتوان او را در جلسه حاضر نمود.

5/ وقوع حوادث قهری مانند سیل‌‌‌‌‌‌ به طوری که امکان تردد نباشد و یا دچار شدن به یک حادثه مهم و خارج از اختیار متهم مانند بیماری واگیردار‌‌‌‌‌‌.

6/ هر مورد دیگری که از نظر قاضی عذر موجهی برای عدم حضور باشد.

عدم حضور بعضی از خوانده‌‌‌‌‌‌‌‌ها در جلسه دادگاه

گاهی پیش ‌‌‌‌‌‌می‌آید که تعداد خوانده‌‌‌‌‌‌‌‌ها در یک پرونده بیشتر از یک شخص است‌‌‌‌‌‌. به طور مثال دو یا سه‌‌‌‌‌‌ نفر به عنوان خوانده احضار ‌‌‌‌‌‌می‌شوند‌‌‌‌‌‌. برخی از خوانده‌‌‌‌‌‌‌‌ها در دادگاه حاضر ‌‌‌‌‌‌می‌شوند و برخی دیگر در جلسه حاضر ‌‌‌‌‌‌نمی‌شوند و حتی لایحه نیز به دادگاه ارائه ‌‌‌‌‌‌نمی‌دهند‌‌‌‌‌‌. در این صورت بر اساس ماده 304 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه به دعوای مطروحه علیه تمام خواندگان رسیدگی کرده سپس رای مقتضی را صادر ‌‌‌‌‌‌می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. رای نسبت به خواندگانی که در جلسه حاضر نشده‌اند و هیچ لایحه‌‌‌‌‌‌‌ای ارسال نکرده‌اند غیابی محسوب ‌‌‌‌‌‌می‌شود.

صدور رای بدون حضور خوانده

دادگاه در صورتی که خوانده یا وکیل یا قائم مقام او یا نماینده قانونی او در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشود و هیچ لایحه‌‌‌‌‌‌‌ای هم ارائه ندهند‌‌‌‌‌‌ رای را صادر ‌‌‌‌‌‌می‌کند‌‌‌‌‌‌. یعنی دادگاه در مواردی که نیاز به حضور خوانده نباشد رای را صادر می‌کند. این رای اصطلاحا رای غیابی ‌‌‌‌‌‌می‌باشد. البته رای در صورتی غیابی است که خوانده در هیچ یک از جلسات حاضر نشده باشد یا اینکه لایحه نداده باشد.

خوانده ‌‌‌‌‌‌می‌تواند به این رای غیابی اعتراض کند و درخواست واخواهی بدهد.

سوالات متداول

خوانده چه کسی است ؟

اعم از شخص حقوقی و حقیقی که ادعا ‌‌‌‌‌‌می‌شود کار غیر قانونی انجام داده است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

آیا حضور خوانده در دادگاه الزامی است ؟

خوانده ‌‌‌‌‌‌می‌تواند در دادگاه حضور پیدا کند ولی الزامی وجود ندارد مگر در مواردی که از نظر قانونی حضور خوانده الزامی باشد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

اگر خوانده در دادگاه حاضر نشود بازهم رای صادر ‌‌‌‌‌‌می‌شود ؟

بله‌‌‌‌‌‌، رای به شکل غیابی صادر ‌‌‌‌‌‌می‌شود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد عدم حضور خوانده در جلسه دادگاه ‌‌‌‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عد‌م حضور در دادگاه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عد‌م حضور در دادگاه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

عدم حضور در دادگاه

 عواقب عدم حضور خوانده در جلسه دادرسی – صدور رای



:: برچسب‌ها: عدم حضور در دادگاه | عواقب عدم حضور خوانده در جلسه دادرسی – صدور رای ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بر اساس ماده ۲ ق.م.ا جرم عبارت است از انجام دادن یا انجام ندادن کاری که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد؛ بنابراین رفتار مجرمانه با مجازات و کیفر همراه است. اما گاهی شرایطی ایجاد می‌شود که شخص برای دفاع از یک سری موارد، مجبور به انجام جرم است. آیا در این هنگام نیز مسئولیت کیفری به دنبال شخص است و او باید مجازات شود؟ در قانون مجازات اسلامی، یک سری شرایط وجود دارد که با وجود آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و انجام فعل مجرمانه، شخص مجرم شناخته نمی‌شود و مجازاتی در پی او نیست. این موارد تحت عنوان دفاع مشروع در قانون ذکر شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. برای بررسی دفاع مشروع و شرایط آن تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

منبع:

دفاع مشروع

 تعریف – شرایط تحقق – مبانی و ارکان – حکم به پرداخت دیه

 

دفاع مشروع چیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

دفاع به معنای دور کردن و دفع کردن و مشروع نیز به معنای قانونی و مجاز است؛ طبق معانی جداگانه این دو جزء، دفاع مشروع یعنی دفع کردن قانونی و دفاع مجاز. ماده ۱۵۶ ق.م.ا چنین بیان کرده است که چنانچه فردی جهت دفاع و دور کردن ضرری از نفس، ناموس، مال و آزادی تن خود و شخص دیگر در برابر تجاوز و خطری که در حال وقوع و رخ دادن است یا نزدیک است رخ دهد، با رعایت مراحل دفاع و وجود شرایط دفاع مشرو‌ع که در قانون ذکر شده است، مرتکب رفتار مجرمانه شود، مجازات نمی‌شود و مسئولیت کیفری به دنبال نخواهد داشت.

به عنوان مثال شخصی به شما حمله می‌کند یا مطمئن هستید که قصد حمله دارد و شما برای دفاع از خود و جلوگیری از وقوع خطر، به او ضربه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌زنید و وی آسیب می‌بیند؛ در این صورت شما مرتکب عمل مجرمانه شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید اما این جرم در راستای دفع خطر و دفاع از خود بوده و مجازاتی در پی ندارد. البته همانطور که گفتیم هر دفاعی نیز، دفاع مشر‌وع محسوب نمی‌شود و باید شرایطی داشته باشد.

موضوع خطر و تجاوز در رابطه با دفاع مشروع

بر اساس ماده ۱۵۶ ق.م.ا، تجاوز و خطر باید در رابطه با یکی از موارد زیر باشد تا دفاع مشروع تلقی شود.

۱- نفس:

نفس در این جا به معنای وجود مادی و جسمانی فرد است و خطر در اینجا آسیب رسیدن به حیات و زندگی و سلامت شخص معنی می‌دهد.

۲- عرض:

عرض نیز یعنی آبرو،‌ حیثیت و شرف. دفع خطر و تجاوز از عرض نیز مشروع است.

۳- ناموس:

خطر و تجاوز برای ناموس، به معنای خطر برای عصمت، پاکی و پاکدامنی است.

۴- مال:

در این ماده دفع خطر برای حفظ مال نیز مشروع دانسته شده است.

۵- آزادی تن:

نجات خود از حبس و تلاش برای خلاصی تن خود با انجام عمل مجرمانه، دفاع مشروع است.

دفاع مشر‌وع از فرد دیگر

در تبصره ۲ ق.م.ا آمده است که در صورتی شخص می‌تواند از نفس، مال،‌ عرض، ناموس و آزادی فرد دیگر دفاع کند و دفاعش مشروع محسوب می‌شود که:

۱- فرد از نزدیکان مدافع باشد.

۲- دفاع از او بر عهده مدافع باشد.

۳- از دفاع از خود عاجز باشد.

۴- از فرد مدافع تقاضای مساعدت و کمک کند.

۵- در موقعیتی قرار داشته باشد که امکان درخواست کمک وجود نداشته باشد.

شرایط دفاع مشروع

در ادامه ماده ۱۵۶ ق.م.ا ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌خوانیم که وجود شرایط زیر باعث مجاز شدن عمل دفاع و مشروعیت آن می‌شود.

۱- دفاع ضروری باشد:

هنگامی که فرد ناگزیر از انجام عمل مجرمانه برای دفاع و دفع تجاوز و خطر باشد و هیچ راه دیگری پیش رویش باقی نمانده باشد، عمل مجرمانه وی مشروع است.

۲- دفاع با توجه به شواهد موجود یا ترس عاقلانه باشد:

این شرط بدین معناست که اگر شما بدون اطمینان از وقوع تجاوز و خطر یا فقط با استناد به حدس و گمان و ترس ناشی از بروز خطر قریب الوقوع، مرتکب جرم شوید، دفاع مشروع تلقی نمی‌شود. به عنوان مثال تنها با تصور اینکه شخص رو به روی شما قصد حمله به شما را دارد ‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌توانید با ارتکاب عمل مجرمانه از خود دفاع کنید؛ بنابراین باید از وقوع خطر یا نزدیک بودن آن بر اساس عقل و شواهد تصمیم بگیرید.

۳- خطر یا تجاوز به علت رفتار خود فرد صورت نگرفته باشد:

مطابق این شرط، شخص مدافع، خود نباید عامل وقوع خطر باشد و موجبات ایجاد آن و تهاجم طرف مقابل را فراهم کند. چنانچه متجاوز بر اساس رفتار مدافع، تحریک شود و حمله کند، دفاع شخص مدافع مشروع شناخته نشده و مجازات در پی دارد.

۴- امکان دسترسی سریع به قوای دولتی وجود نداشته باشد:

چنانچه فرد مطمئن شود که در صورت انتظار برای رسیدن قوای دولتی جهت دفاع، تجاوز و آسیب صورت می‌گیرد و به اصطلاح کار از کار می‌گذرد، یا اینکه حتی با حضور قوای دولتی کاری از دست آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ساخته نیست و آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نمی‌توانند خطر را دفع کنند، وی مجاز است که اقدام به دفاع ‌‌‌‌‌‌‌‌کند و دفاع او مشروع شناخته می‌شود.

حکم پرداخت دیه در دفاع مشروع

موارد فوق، شرایطی بودند که وجود همه آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها جهت تحقق یافتن دفاع مشروع لازم و ضروری است. در صورتی که عمل مجرمانه به حکم قانون دفاع مشروع نامیده شود، شخص از مجازات و پرداخت دیه معاف است. البته چنانچه شخص مهاجم مجنون و دیوانه باشد، دیه او توسط بیت المال پرداخت می‌شود.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۵۶ ق.م.ا، چنانچه عمل دفاع برای دفع خطر ثابت شده باشد اما رعایت شرایط آن آشکار و ثابت نشده باشد، اثبات رعایت نشدن شروط دفاع مشروع بر عهده فرد مهاجم قرار دارد.

دفاع در برابر مامور قانون

مقاومت در مقابل ماموران انتظامی و سایر ضاطین دادگستری، با شرط اینکه آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در حال انجام وظیفه و کار خود باشند، دفاع مشروع نیست. اما چنانچه این ماموران و ضابطین بیش از وظیفه خود عمل کنند و شواهد ثابت کنند که نتیجه اعمال آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها قتل، جرح، تعرض به آبرو، ناموس و مال می‌شود، دفاع قانونی، مجاز و مشروع محسوب می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دفا‌ع مشروع، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دفا‌ع مشروع پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

دفاع مشروع

 تعریف – شرایط تحقق – مبانی و ارکان – حکم به پرداخت دیه



:: برچسب‌ها: دفاع مشروع | تعریف – شرایط تحقق – مبانی و ارکان – حکم به پرداخت دیه ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

ازدواج جوانان از جمله اعمال پسندیده‌‌‌‌ای است که سبب ارضای چارچوب مند نیازهای جنسی ایشان در قالب خانواده گشته و باعث تداوم نسل آن‌ها نیز خواهد شد. اما در برخی موارد ممکن است در ازدواج نزدیکی صورت نگیرد که در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص شرط عدم نزدیکی در ازدواج خدمتتان ارائه نموده‌‌‌‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : شرط عدم نزدیکی در ازدواج

 

شرط عدم نزدیکی در ازدواج به چه معناست ؟

در برخی موارد دیده شده است که زوجه در حین عقد شرط ‌‌می‌کند‌ که پس عقد زوج حق برقراری رابطه جنسی را با او نداشته باشد. طبق نظر اکثر فقها و حقوقدانان این شرط باطل است چراکه خلاف ذات عقد ازدواج است و یکی از بنیان‌های ازدواج در اسلام تولید مثل و فرزندآوری می‌باشد. البته این شرط باطل خللی به خود عقد نکاح وارد نمی‌سازد چراکه راه‌های فسخ و برهم زدن نکاح انحصاری هستند.

البته طبق نظر آیت الله مکارم شیرازی شرط عدم رابطه زناشویی در عقد نکاح موقت صحیح می‌باشد.

اگر مرد از شرط عدم نزدیکی تخلف نماید تکلیف چیست ؟

طبق قانون مرد موظف به رعایت شرط عدم ‌نزدیکی نیست و چنانچه از این شرط تخلف کند عواقب قانونی نخواهد داشت.

اگر بپذیریم که در نکاح موقت می‌توان چنین شرطی درج کرد چنانچه مرد تخطی کند و با زن‌ رابطه زناشویی برقرار نماید به زن ارش البکاره تعلق ‌‌می‌گیرد و مرد موظف به پرداخت آن ‌خواهد بود. البته اگر مرد از این شرط تخلف کند رابطه او حرام نبوده و زنا محسوب ‌‌نمی‌شود اما از نظر فقها برقراری رابطه با وجود چنین شرطی جایز نیست و حتی برخی از قانونگذاران معتقد هستند که برای برقراری رابطه ‌‌می‌بایست زن و شوهر عقد جدیدی را تنظیم نمایند.

اگر زن در عقد موقت با وجود شرط عدم نزدیکی پس از عقد به برقراری رابطه زناشویی رضایت دهد تکلیف چیست ؟

زن ‌‌می‌تواند پس از انعقاد عقد نکاح موقت به برقراری رابطه زناشویی رضایت دهد و چنانچه رضایت دهد مرد ‌‌می‌تواند با او رابطه برقرار کند و این مورد هیچگونه منع قانونی ندارد.

سوالات متدوال

عدم‌ نزدیکی در عقد نکاح یک شرط مشروع به حساب ‌‌می‌آید ؟

در ازدواج دائم خیر.

اگر مرد از شرط عدم نزدیکی در عقد موقت تخلف کند ‌به زن چه چیزی تعلق ‌‌می‌گیرد ؟

ارش البکاره که باید توسط مرد پرداخت شود و قانونگذار میزان آن‌ را تعیین خواهد کرد.

مرکز معتبر وکیل دات کام شما را در حل پرونده‌‌‌های حقوقی یاری ‌‌می‌نماید. از بهترین خدمات این مرکز ‌‌می‌توان به حل انواع پرونده‌‌‌های حقوقی و ارائه مشاوره‌‌‌های حضوری و تلفنی اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرط عد‌م نزدیکی در ازدواج، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شرط عد‌م نزدیکی در ازدواج پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : شرط عدم نزدیکی در ازدواج



:: برچسب‌ها: شرط عدم نزدیکی در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

با یک نگاه اجمالی به تمامی دعوی کیفری و حقوقی متوجه ‌‌‌‌‌‌می‌شویم که این دعوی عمدتا دارای دو طرف هستند. یک طرف مرتکب عمل خلاف قانون شده است و طرف دیگر از این کار آسیب دیده است. هر دو طرف دعوی ملزم ‌‌‌‌‌‌می‌باشند تا خود یا نماینده قانونی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها در جلسه دادگاه حاضر شوند‌‌‌‌‌‌. اما گاهی یک طرف یعنی خواهان یا خوانده در جلسه دادگاه حاضر ‌‌‌‌‌‌نمی‌شوند. در این مطلب سعی در بررسی عدم حضور خوانده در دادگاه داریم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : عدم حضور در دادگاه

 

خوانده کیست ؟

از نظر حقوقی خوانده اعم است از شخص حقوقی و حقیقی است که علیه او ادعایی مبنی بر ارتکاب عملی غیر قانونی توسط او مطرح شده است‌‌‌‌‌‌. در مقابل خوانده‌‌‌‌‌‌، خواهان قراردارد که همان شاکی ‌‌‌‌‌‌می‌باشد یعنی کسی که بر علیه دیگری شکایت کرده است و مدعی شده است که بر علیه او جر‌‌‌‌‌‌می‌ اتفاق افتاده است از این رو به او شاکی یا مدعی ‌‌‌‌‌‌می‌گویند.

حضور طرفین در جلسه دادگاه

از نظر قانونی در ماده 93 قانون آیین دادرسی آمده است که اصحاب دعوی ‌‌‌‌‌‌می‌توانند در جلسه دادگاه شرکت کنند‌‌‌‌‌‌. همچنین از نظر قانونی هیچ ایرادی وجود ندارد که شخص در صورتی که نتواند شرکت نماید لایحه بنویسید. به این شکل که شخص از قبل دفاعیات و گفته‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را به شکل نوشته حاضر ‌‌‌‌‌‌می‌کند که به آن لایحه گفته ‌‌‌‌‌‌می‌شود. سپس بدون اینکه در دادگاه حضور فیزیکی داشته باشد لایحه خود را به دادگاه ارائه ‌‌‌‌‌‌می‌دهد و قاضی با خواندن لایحه رای مقتضی را صدور ‌‌‌‌‌‌می‌نماید.

بر اساس ماده 94 قانون آیین دادرسی مدنی طرفین دعوا ‌‌‌‌‌‌می‌توانند به جای خود وکیل به دادگاه معرفی کنند‌‌‌‌‌‌. در این صورت دیگر نیاز به حضور خوانده ‌‌‌‌‌‌نمی‌باشد و به جای او وکیل از حق او دفاع ‌‌‌‌‌‌می‌کند. البته در صورتی که حضور خوانده در دادگاه الزا‌‌‌‌‌‌می ‌باشد باید در برگه احضاریه قید گردد که خوانده حتما باید شرکت کند و ‌‌‌‌‌‌نمی‌تواند به جای خود وکیل به دادگاه بفرستد.

منبع : عدم حضور در دادگاه

عدم حضور خوانده در جلسه دادگاه

بر اساس قانون این که طرفین در دادگاه حضور پیدا کنند حق آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها است و الزا‌‌‌‌‌‌می ‌وجود ندارد. مگر در مواردی که خوانده ملزم به حضور در دادگاه است که در صورت عدم حضور او در دادگاه با حکم جلب و دستگیر شدن او را ملزم به حضور در جلسه دادگاه ‌‌‌‌‌‌می‌کنند.

اما به طور کلی ‌‌‌‌‌‌می‌توان گفت حضور خوانده حقی برای او است تا بتواند دفاعیات خود را مطرح کند. اما اگر به هر دلیلی در جلسه دادگاه شرکت نکند این امر مانع از برگزاری جلسه و صدور رای نیست. بر این اساس ماده 95 قانون آیین دادرسی مدنی عدم حضور خوانده یا وکیل او در جلسه دادگاه مانع از برگزاری جلسه یا اتخاذ تصمیم ‌‌‌‌‌‌نمی‌باشد. در این صورت رای به شکل غیابی صادر ‌‌‌‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌.

البته این امکان وجود دارد در صورتی که دادگاه نتواند بدون حضور خوانده و توضیحات او تصمیم بگیرد جلسه برگزار گردد ولی اتخاذ تصمیم به جلسه‌‌‌‌‌‌‌ای دیگر موکول شود. یعنی در جلسه‌‌‌‌‌‌‌ای دیگر با حضور خوانده رای نهایی خود را صادر نماید.

عذر موجه عدم حضور در جلسه دادگاه حقوقی

قطعا قانونگذار برای زمانی که خوانده ‌‌‌‌‌‌نمی‌تواند در دادگاه حضور پیدا کند در قانون استثنائاتی مطرح کرده است‌‌‌‌‌‌. یعنی در صورتی که حضور خوانده در جلسه دادگاه الزا‌‌‌‌‌‌می ‌باشد و خوانده به دلیل عذر موجه و قانونی نتواند حضور پیدا کند دادگاه ‌‌‌‌‌‌می‌پذیرد. این دلایل موجه اعم از موارد زیر است:

1/ فوت یکی از بستگان نسبی مانند فرزند یا سببی مانند همسر تا درجه اول از طبقه دوم.

2/ حوادث قهری که مانع از حضور خوانده ‌‌‌‌‌‌می‌شود. حوادث قهری یعنی حوادثی که خوانده در وقوع آن و جلوگیری از وقوع آن هیچ اختیاری ندارد مانند سیل و زلزله.

3/ ابتلا به مرضی که مانع از حرکت خوانده باشد یا اینکه حرکت کردن برای خوانده مضر باشد مانند فلج شدن.

4/ هرگونه اتفاقی که خارج از اراده و اختیار خوانده باشد مانع حضور او در جلسه دادگاه شود.

عذر موجه عدم حضور در دادگاه کیفری

در دعاوی کیفری نیز بر اساس ماده 178 قانون آیین دادرسی کیفری در صورتی که متهم یکی از عذر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیر را برای عدم حضور داشته باشد و نتواند در موعد مقرر شرکت نماید مورد قبول دادگاه قرار ‌‌‌‌‌‌می‌گیرد.

1/ احضاریه به دست متهم نرسد یا اینکه اینقدر دیر به او برسد که زمان کافی برای حضور در دادگاه نداشته باشد.

2/ بیماری سخت متهم یا والدین‌‌‌‌‌‌، همسر یا اولاد او به طوری که نتواند در جلسه دادگاه حاضر شود.

3/ فوت همسر یا هر یک از بستگان تا درجه سوم از طبقه دوم‌‌‌‌‌‌.

4/ در توقیف و حبس باشد و نتوان او را در جلسه حاضر نمود.

5/ وقوع حوادث قهری مانند سیل‌‌‌‌‌‌ به طوری که امکان تردد نباشد و یا دچار شدن به یک حادثه مهم و خارج از اختیار متهم مانند بیماری واگیردار‌‌‌‌‌‌.

6/ هر مورد دیگری که از نظر قاضی عذر موجهی برای عدم حضور باشد.

عدم حضور بعضی از خوانده‌‌‌‌‌‌‌‌ها در جلسه دادگاه

گاهی پیش ‌‌‌‌‌‌می‌آید که تعداد خوانده‌‌‌‌‌‌‌‌ها در یک پرونده بیشتر از یک شخص است‌‌‌‌‌‌. به طور مثال دو یا سه‌‌‌‌‌‌ نفر به عنوان خوانده احضار ‌‌‌‌‌‌می‌شوند‌‌‌‌‌‌. برخی از خوانده‌‌‌‌‌‌‌‌ها در دادگاه حاضر ‌‌‌‌‌‌می‌شوند و برخی دیگر در جلسه حاضر ‌‌‌‌‌‌نمی‌شوند و حتی لایحه نیز به دادگاه ارائه ‌‌‌‌‌‌نمی‌دهند‌‌‌‌‌‌. در این صورت بر اساس ماده 304 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه به دعوای مطروحه علیه تمام خواندگان رسیدگی کرده سپس رای مقتضی را صادر ‌‌‌‌‌‌می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. رای نسبت به خواندگانی که در جلسه حاضر نشده‌اند و هیچ لایحه‌‌‌‌‌‌‌ای ارسال نکرده‌اند غیابی محسوب ‌‌‌‌‌‌می‌شود.

صدور رای بدون حضور خوانده

دادگاه در صورتی که خوانده یا وکیل یا قائم مقام او یا نماینده قانونی او در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشود و هیچ لایحه‌‌‌‌‌‌‌ای هم ارائه ندهند‌‌‌‌‌‌ رای را صادر ‌‌‌‌‌‌می‌کند‌‌‌‌‌‌. یعنی دادگاه در مواردی که نیاز به حضور خوانده نباشد رای را صادر می‌کند. این رای اصطلاحا رای غیابی ‌‌‌‌‌‌می‌باشد. البته رای در صورتی غیابی است که خوانده در هیچ یک از جلسات حاضر نشده باشد یا اینکه لایحه نداده باشد.

خوانده ‌‌‌‌‌‌می‌تواند به این رای غیابی اعتراض کند و درخواست واخواهی بدهد.

سوالات متداول

خوانده چه کسی است ؟

اعم از شخص حقوقی و حقیقی که ادعا ‌‌‌‌‌‌می‌شود کار غیر قانونی انجام داده است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

آیا حضور خوانده در دادگاه الزامی است ؟

خوانده ‌‌‌‌‌‌می‌تواند در دادگاه حضور پیدا کند ولی الزامی وجود ندارد مگر در مواردی که از نظر قانونی حضور خوانده الزامی باشد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

اگر خوانده در دادگاه حاضر نشود بازهم رای صادر ‌‌‌‌‌‌می‌شود ؟

بله‌‌‌‌‌‌، رای به شکل غیابی صادر ‌‌‌‌‌‌می‌شود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد عدم حضور خوانده در جلسه دادگاه ‌‌‌‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عد‌م حضور در دادگاه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عد‌م حضور در دادگاه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : عدم حضور در دادگاه



:: برچسب‌ها: عدم حضور در دادگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

بر اساس ماده ۲ ق.م.ا جرم عبارت است از انجام دادن یا انجام ندادن کاری که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد؛ بنابراین رفتار مجرمانه با مجازات و کیفر همراه است. اما گاهی شرایطی ایجاد می‌شود که شخص برای دفاع از یک سری موارد، مجبور به انجام جرم است. آیا در این هنگام نیز مسئولیت کیفری به دنبال شخص است و او باید مجازات شود؟ در قانون مجازات اسلامی، یک سری شرایط وجود دارد که با وجود آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و انجام فعل مجرمانه، شخص مجرم شناخته نمی‌شود و مجازاتی در پی او نیست. این موارد تحت عنوان دفاع مشروع در قانون ذکر شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. برای بررسی دفاع مشروع و شرایط آن تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : دفاع مشروع

 

دفاع مشروع چیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

دفاع به معنای دور کردن و دفع کردن و مشروع نیز به معنای قانونی و مجاز است؛ طبق معانی جداگانه این دو جزء، دفاع مشروع یعنی دفع کردن قانونی و دفاع مجاز. ماده ۱۵۶ ق.م.ا چنین بیان کرده است که چنانچه فردی جهت دفاع و دور کردن ضرری از نفس، ناموس، مال و آزادی تن خود و شخص دیگر در برابر تجاوز و خطری که در حال وقوع و رخ دادن است یا نزدیک است رخ دهد، با رعایت مراحل دفاع و وجود شرایط دفاع مشرو‌ع که در قانون ذکر شده است، مرتکب رفتار مجرمانه شود، مجازات نمی‌شود و مسئولیت کیفری به دنبال نخواهد داشت.

به عنوان مثال شخصی به شما حمله می‌کند یا مطمئن هستید که قصد حمله دارد و شما برای دفاع از خود و جلوگیری از وقوع خطر، به او ضربه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌زنید و وی آسیب می‌بیند؛ در این صورت شما مرتکب عمل مجرمانه شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید اما این جرم در راستای دفع خطر و دفاع از خود بوده و مجازاتی در پی ندارد. البته همانطور که گفتیم هر دفاعی نیز، دفاع مشر‌وع محسوب نمی‌شود و باید شرایطی داشته باشد.

موضوع خطر و تجاوز در رابطه با دفاع مشروع

بر اساس ماده ۱۵۶ ق.م.ا، تجاوز و خطر باید در رابطه با یکی از موارد زیر باشد تا دفاع مشروع تلقی شود.

۱- نفس:

نفس در این جا به معنای وجود مادی و جسمانی فرد است و خطر در اینجا آسیب رسیدن به حیات و زندگی و سلامت شخص معنی می‌دهد.

۲- عرض:

عرض نیز یعنی آبرو،‌ حیثیت و شرف. دفع خطر و تجاوز از عرض نیز مشروع است.

۳- ناموس:

خطر و تجاوز برای ناموس، به معنای خطر برای عصمت، پاکی و پاکدامنی است.

۴- مال:

در این ماده دفع خطر برای حفظ مال نیز مشروع دانسته شده است.

۵- آزادی تن:

نجات خود از حبس و تلاش برای خلاصی تن خود با انجام عمل مجرمانه، دفاع مشروع است.

دفاع مشر‌وع از فرد دیگر

در تبصره ۲ ق.م.ا آمده است که در صورتی شخص می‌تواند از نفس، مال،‌ عرض، ناموس و آزادی فرد دیگر دفاع کند و دفاعش مشروع محسوب می‌شود که:

۱- فرد از نزدیکان مدافع باشد.

۲- دفاع از او بر عهده مدافع باشد.

۳- از دفاع از خود عاجز باشد.

۴- از فرد مدافع تقاضای مساعدت و کمک کند.

۵- در موقعیتی قرار داشته باشد که امکان درخواست کمک وجود نداشته باشد.

شرایط دفاع مشروع

در ادامه ماده ۱۵۶ ق.م.ا ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌خوانیم که وجود شرایط زیر باعث مجاز شدن عمل دفاع و مشروعیت آن می‌شود.

۱- دفاع ضروری باشد:

هنگامی که فرد ناگزیر از انجام عمل مجرمانه برای دفاع و دفع تجاوز و خطر باشد و هیچ راه دیگری پیش رویش باقی نمانده باشد، عمل مجرمانه وی مشروع است.

۲- دفاع با توجه به شواهد موجود یا ترس عاقلانه باشد:

این شرط بدین معناست که اگر شما بدون اطمینان از وقوع تجاوز و خطر یا فقط با استناد به حدس و گمان و ترس ناشی از بروز خطر قریب الوقوع، مرتکب جرم شوید، دفاع مشروع تلقی نمی‌شود. به عنوان مثال تنها با تصور اینکه شخص رو به روی شما قصد حمله به شما را دارد ‌‌‌‌‌‌‌‌نمی‌توانید با ارتکاب عمل مجرمانه از خود دفاع کنید؛ بنابراین باید از وقوع خطر یا نزدیک بودن آن بر اساس عقل و شواهد تصمیم بگیرید.

۳- خطر یا تجاوز به علت رفتار خود فرد صورت نگرفته باشد:

مطابق این شرط، شخص مدافع، خود نباید عامل وقوع خطر باشد و موجبات ایجاد آن و تهاجم طرف مقابل را فراهم کند. چنانچه متجاوز بر اساس رفتار مدافع، تحریک شود و حمله کند، دفاع شخص مدافع مشروع شناخته نشده و مجازات در پی دارد.

۴- امکان دسترسی سریع به قوای دولتی وجود نداشته باشد:

چنانچه فرد مطمئن شود که در صورت انتظار برای رسیدن قوای دولتی جهت دفاع، تجاوز و آسیب صورت می‌گیرد و به اصطلاح کار از کار می‌گذرد، یا اینکه حتی با حضور قوای دولتی کاری از دست آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ساخته نیست و آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نمی‌توانند خطر را دفع کنند، وی مجاز است که اقدام به دفاع ‌‌‌‌‌‌‌‌کند و دفاع او مشروع شناخته می‌شود.

حکم پرداخت دیه در دفاع مشروع

موارد فوق، شرایطی بودند که وجود همه آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها جهت تحقق یافتن دفاع مشروع لازم و ضروری است. در صورتی که عمل مجرمانه به حکم قانون دفاع مشروع نامیده شود، شخص از مجازات و پرداخت دیه معاف است. البته چنانچه شخص مهاجم مجنون و دیوانه باشد، دیه او توسط بیت المال پرداخت می‌شود.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۵۶ ق.م.ا، چنانچه عمل دفاع برای دفع خطر ثابت شده باشد اما رعایت شرایط آن آشکار و ثابت نشده باشد، اثبات رعایت نشدن شروط دفاع مشروع بر عهده فرد مهاجم قرار دارد.

دفاع در برابر مامور قانون

مقاومت در مقابل ماموران انتظامی و سایر ضاطین دادگستری، با شرط اینکه آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در حال انجام وظیفه و کار خود باشند، دفاع مشروع نیست. اما چنانچه این ماموران و ضابطین بیش از وظیفه خود عمل کنند و شواهد ثابت کنند که نتیجه اعمال آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها قتل، جرح، تعرض به آبرو، ناموس و مال می‌شود، دفاع قانونی، مجاز و مشروع محسوب می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دفا‌ع مشروع، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دفا‌ع مشروع پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : دفاع مشروع



:: برچسب‌ها: دفاع مشروع ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

یکی از اصول اولیه و مهم زندگی اجتماعی احترام به مالکیت هر اشخاص بر اموال و دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایش است. قانون نیز از این مالکیت حمایت ‌‌‌‌‌‌‌می‌کند و در صورتی که دیگری بخواهد بدون اجازه و به شکل غیر قانونی مالکیت شخصی را از بین ببرد مانع ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. یکی از مصادیق سلب غیر قانونی مالکیت اشخاص بر اموالشان سرقت یا دزدی کردن است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در ادامه به این موضوع ‌‌‌‌‌‌‌می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : سرقت

 

 

 

سرقت چیست ؟

از نظر لغوی ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به معنای دزدیدن‌‌‌‌‌‌‌‌‌، دستبرد و ربایش است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. از نظر اصطلاحی ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به معنای بردن و دزدیدن مال شخصی دیگر به صورت پنهانی و بدون رضایت مالک آن است. شخصی که اموال دیگری را ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت ‌‌‌‌‌‌‌می‌کند سارق است. شخص در صورتی سارق است که مال را با علم و قصد بردارد. در صورتی که شخصی از روی اشتباه یا ناآگاهی مال دیگری را به اشتباه بردارد ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت رخ نداده است.

در قانون مجازات اسلا‌‌‌‌‌‌‌می‌ یک فصل کامل به موضوع ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت پرداخته شده است و بر اساس ماده 267 این قانون ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به معنای ربودن مالی است که متعلق به غیر ‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد. از نظر قانونی عنصر اصلی وقوع این جرم فعل برداشتن و ربودن بدون اطلاع و رضایت مالک و دارنده آن است.

انواع سرقت

از نظر تقسیم بندی قانونی ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت از لحاظ مجازات دارای دو نوع است:

1/ ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی: در این نوع ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت در صورت وجود جمیع شرایط مجازات سارق حدی است به همین خاطر به آن ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی ‌‌‌‌‌‌‌می‌گویند.

2/ ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت تعزیری: در صورتی که شرایط ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی نباشد مجازات سارق بر اساس قانون تعزیرات اعمال ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود.

شرایط تحقق سرقت حدی

بر اساس ماده 268 قانون مجازات اسلا‌‌‌‌‌‌‌می ‌در صورت وجود 14 شرط زیر ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی است:

1/ شیء دزدیده شده باید از نظر شرعی دارای مالیت باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به عنوان مثال مشروب شرعا مالیت ندارد.

2/ مال دزدیده شده در حرز بوده باشد. حرز به معنای مکانی مناسب است که مال در آن عرفا از دستبرد در امان است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. حرز هر مالی با دیگری متفاوت است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به طور مثال حرز طلا گاو صندوق است.

3/ هتک حرز انجام گردد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. یعنی دزد حرز را باز کند به طور مثال در گاو صندوق را باز کند اگر در حرز باز باشد دیگر هتک حرز نیست.

4/ دزد شخصا مال را از حرز خارج نماید.

5/ هتک حرز و دزدیدن مال به شکل پنهانی و مخفیانه صورت بگیرد.

6/ دزد فردی غیر از پدر یا جد پدری صاحب مال باشد.

7/ ارزش مال زمانی که از حرز خارج ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود با چهار و نیم نخود طلای مسکوک برابری کند. ارزش مال در هنگام خروج مهم است نه قبل از خروج و نه بعد از آن. اینکه حال چه میزان ارزش دارد مهم نیست.

8/ مال مسروقه از اموال مربوط به عموم مردم یا دولت نباشد یا اینکه وقف عام نشده باشد. به طور مثال پولی که در صندوق صدقات است از مصادیق وقف عام است.

9/ در زمان قحطی نباشد.

10/ مالک مال مسروقه از سارق در مراجع قانونی شکایت نماید.

11/ مالک مال سارق را قبل از اثبات ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت نبخشیده باشد.

12/ قبل از اینکه ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت اثبات شود مال در اختیار مالک قرار نگیرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌. یعنی دوباره به مالک برگردانده نشود.

13/ مال مسروقه قبل از اثبات ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت به مالکیت سارق درنیاید. به طور مثال اگر قبل از اثبات جرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سارق مالی را که دزدیده به ارث ببرد دیگر ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی نیست.

14/ مال مسروقه خود از اموال دزدی و غصب شده از دیگری نباشد.

مجازات جرم سر‌قت

در صورتی که همه 14 شرط بالا موجود باشد مجازات حد است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. نکته مهم در این رابطه این است که تمام این 14 شرط باید با هم جمع باشند و اگر حتی یکی از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها نباشد حدی نیست.

مجازات ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت تعزیری نیز بر اساس کیفیت و چگونگی انجام ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت متفاوت است. به طور مثال ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت از مناطق سیل زده یا زلزله زده 1 تا 5 سال و تا 74 ضربه شلاق مجازات دارد. یا در صورت وجود عوامل مشدده مجازات سارق بین 5 تا بیست سال حبس و تا 74 ضربه شلاق است.

سوالات متداول

انواع ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت چیست ؟

‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت دارای دو نوع است‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی و ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت تعزیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

حرز مال چیست ؟

حرز مکانی است که مال در آن عرفا محفوظ است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

در چه صورت مجازات سارق حدی است ؟

در صورتی که تمام 14 شرط ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت حدی را داشته باشد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد ‌‌‌‌‌‌‌‌سر‌قت و انواع آن ‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سرقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سرقت پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : سرقت



:: برچسب‌ها: سرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

همه افراد دارای اموالی هستند که در تصرفشان قرار دارد و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اموال افراد به دو دسته منقول و غیر منقول منقسم می‌گردند. در ادامه قصد داریم در مورد اموال غیر منقول توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : اموال غیر منقول

 

اموال غیر منقول به چه اموالی گفته می‌شود‌‌ ؟

اموال غیر ‌‌منقو‌ل به اموالی گویند که نمی‌توان آن را حمل کرد و از جایی به جایی دیگر برد زیرا این جابه‌جایی به مال آسیب وارد می‌کند و باعث خسارت آن می‌گردد.

انواع مال غیر منقول کدامند‌‌ ؟

اموال غیر ‌‌منقو‌ل انواع و اقسام مختلفی دارند که همگی غیر قابل نقل و انتقال می‌باشند. انواع مال‌های غیر ‌‌منقو‌ل به شرح زیر می‌باشند:

  • مال‌هایی که به صورت طبیعی امکان نقل و انتقال آن‌ها وجود ندارد مانند زمین یا معادن که نمی‌توان آن‌ها را به جای دیگر منتقل کرد.
  • مال‌هایی که انسان باعث می‌شود به مال غیر ‌‌منقو‌ل مبدل شوند.‌ برای مثال پنجره با درب خانه تا زمانی که نصب نشده‌اند قابل نقل و انتقال هستند اما به محض اینکه در خانه نصب شوند جزو اموال غیر ‌‌منقو‌ل به حساب می‌آیند و این‌ به این دلیل است که‌ نقل و انتقال آن‌ها باعث آسیب رسیدن به مال می‌شود.
  • دسته بعدی میوه‌ها هستند، میوه‌ها تا زمانی که بر روی درخت درخت قرار دارند جزو اموال غیر ‌‌منقو‌ل به حساب می‌آیند زیرا هرگز نمی‌توان آن‌ها را جا به جا‌ کرد اما‌ اگر چیده شوند جزو اموال ‌‌منقو‌ل به حساب خواهند آمد.
  • تمام حیوانات و وسایلی که کشاورزان برای زراعت از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز در اموال غیر ‌‌منقو‌ل قرار می‌گیرند. برای مثال تراکتور، گاو میش، بیل، بذر و… نیز جزو مال‌های غیر‌‌منقو‌ل هستند زیرا امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود ندارد.

سوالات متدوال

اموال غیر ‌‌منقو‌ل چه اموالی هستند‌‌ ؟

اموالی که قابل نقل و انتقال نیستند.

میوه‌هایی که چیده نشده‌اند جزو اموال غیر ‌‌منقو‌ل به حساب می‌آیند‌‌ ؟

بله.

پنجره‌‌ای که در خانه نصب است مال ‌‌منقو‌ل می‌باشد‌‌ ؟

خیر مال غیر ‌‌منقو‌ل است زیرا نقل و‌ انتقال به مال ‌آسیب می‌رساند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اموال غیر منقول، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اموال غیر منقول پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : اموال غیر منقول



:: برچسب‌ها: اموال غیر منقول ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

ازدواج یک امر مقدس به حساب می‌آید که سبب آغاز زندگی مشترک و تدوام نسل افراد ‌‌‌می‌شود. اما در برخی موارد ممکن است که زن و شوهر به هر دلیلی مایل به ادامه زندگی نباشند و بخواهند از یکدیگر جدا شوند و ‌‌طلا‌ق بگیرند.‌‌ ‌‌طلا‌ق نیز قوانین خاص خود را دارد که یکی از آن‌ها حق ‌‌طلا‌ق ‌‌‌می‌باشد. در ادامه توضیحات مفیدی را در خصوص حق طلاق بیان نموده‌‌‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

حق طلاق چیست‌‌ ؟

حق ‌‌طلا‌ق به معنای اجازه برای انجام ‌‌طلا‌ق ‌‌‌می‌باشد. مطابق قانون حق ‌‌طلا‌ق با مرد است و ‌او ‌‌‌می‌تواند هرگاه که‌ بخواهد اقدام به ‌‌طلا‌ق همسرش نماید.

حق طلاق زن

حق طلا‌ق حق یک جانبه مرد است و آنچه که به عنوان حق طلا‌ق زن می‌شناسیم در واقع اعطای وکالت در طلاق است. به این معنی که زن طی کسب آن، وکیل مرد در امر طلاق می‌شود تا خود را مطلقه سازد. اگر زن این حق را از مرد بگیرد به معنای سلب حق طلاق از مرد نیست و مرد همچنان هر وقت که بخواهد می‌تواند زن را طلاق دهد. ولی اگر زن هم وکالت در طلاق را بگیرد می‌تواند مانند مرد هرگاه که بخواهد زندگی مشترک را خاتمه دهد.

مرد ‌‌‌می‌تواند قبل یا‌ بعد از عقد حق ‌‌طلا‌ق را به زن بدهد و‌ برای این کار‌‌‌‌ می‌تواند به دادگاه‌ مراجعه ‌نماید و یا اینکه از دفترداری ‌که عقد ‌نکاحشان را ثبت نموده بخواهد که‌ حق ‌‌طلا‌ق را به زوجه‌ بدهند.

آیا زن نیز ‌‌‌می‌تواند حق طلا‌ق را به مرد بدهد‌‌ ؟

همانطور که توضیح داده شد حق طلا‌ق متعلق به مرد است و اعطای وکالت در طلاق به زن سبب سلب حق طلاق از او نمی‌شود تا نیاز باشد دوباره به او اعطا شود.

اگر حق طلاق با زن باشد مهریه به او تعلق نمی‌گیرد‌‌ ؟

اگر زن حق طلا‌ق بگیرد باز هم ‌به او مهریه تعلق خواهد گرفت و دارا بودن حق ‌‌طلا‌ق ‌‌نمی‌تواند او را از دریافت مهریه‌اش که حق قانونی او است منع کند.‌‌ اما اگر زن در حین دریافت حق ‌‌طلا‌ق قسمتی یا کل مهریه‌اش را ببخشد و در قبال این بخشش حق ‌‌طلا‌ق را دریافت کند دیگر حق مطالبه مهریه را نخواهد داشت.

سوالات متدوال

حق ‌‌طلا‌ق به چگونه‌ حقی گفته ‌‌‌می‌شود‌‌ ؟

حق ‌‌طلا‌ق به حقی گفته ‌‌‌می‌شود که اصولا مال مرد است و زن نیز می‌تواند آن را کسب کند.

آیا مرد ‌‌‌می‌تواند حق ‌‌طلا‌ق را به زن‌ بدهد‌‌ ؟

بله مرد ‌‌‌می‌تواند قبل یا بعد از عقد نکاح حق ‌‌طلا‌ق را به زن‌ بدهد و این کار منع و اشکال قانونی ندارد.

اگر زن حق ‌‌طلا‌ق را دارا باشد از مطالبه و دریافت مهریه منع خواهد شد‌‌ ؟

خیر.

آیا اعطای حق طلا‌ق از جانب مرد به زن سبب محرومیت مرد از آن می‌شود ؟

خیر به هیچ وجه.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حق طلا‌ق، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حق طلا‌ق پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 


:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

در گذشته یکی از مشکلات اساسی در هنگام معامله ملک مربوط به سند مالکیت ملک بود. به طوری که به دلیل مشکلات سند خریدار دچار ضرر مالی زیادی ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شد. بی‌شک بهترین راه حل برای جلوگیری از وقوع ضرر و زیان‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بعدی در یک معامله ملک این است که قبل از هرگونه پرداخت پول‌‌‌‌‌‌‌‌‌، استعلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌های لازمه در مورد وضعیت ملک صورت بگیرد. در این مقاله به بررسی استعلام سند ملک ‌‌‌‌‌‌‌‌خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

منبع:

استعلام سند ملک

بررسی روش‌های مختلف

 آنلاین – پلاک ثبتی

 شماره یکتا – کد ملی

 

استعلام سند ملک

به طور کلی استعلام کردن به معنی بررسی همه جانبه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌. از نظر اصطلاحی استعلام سند ملک به معنی سنجش اعتبار یک سند از لحاظ حقوقی ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد.

استعلام کردن سند ملک به معنای آن است که شخص معامله گر در مورد وضعیت حقوقی ملک تحقیق نماید. یعنی متوجه شود که مالک ملک چه شخصی است و آیا این ملک دارای مشکل قانونی است یا نه به طور مثال توقیف است یا نه یا اینکه آیا در رهن بانک است یا نه‌‌‌‌‌‌‌‌. بعد از استعلام در مورد سند و هنگامی که مشخص گردید از نظر قانونی این سند مشکلی ندارد ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان آن را معامله نمود.

روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استعلام سند ملک

در قدیم تنها راه انجام استعلام سند فقط از طریق مراجعه به سازمان ثبت اسناد و املاک بود‌‌‌‌‌‌‌‌. اما خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و اطلاعات استعلام از طریق اینترنت و سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور آنلاین امکان پذیر گشته است‌‌‌‌‌‌‌‌. در این صورت اشخاص ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانند قبل از معامله به راحتی بدون مراجعه به سازمان ثبت از طریق سایت این سازمان و وارد نمودن اطلاعات ملک در مورد وضعیت حقوقی ملک تحقیق نمایید.

استعلام آنلاین سند ملک

این روش به صورت آنلاین و از طریق سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان پذیر است. در این روش ابتدا باید وارد سامانه استعلام سازمان ثبت شوید سپس فرم استعلام الکترونیکی را تکمیل نمایید. برای تکمیل این فرم حتما سند باید به شکل تک برگی باشد و امکان استعلام آنلاین اسناد قدیمی و منگوله دار وجود ندارد.

در فرم استعلام اطلاعاتی از جمله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نام استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌، واحد ثبتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شماره اصلی و فرعی ملک‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شماره صفحه و شناسه ملی باید وارد شود. تمام این اطلاعات داخل سند تک برگی مندرج گشته است. همچنین دو مورد به دفتر املاکی که معامله در آن صورت ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گیرد مربوط ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. یکی شماره دفتر املاک و دیگری شماره دفتر املاک الکترونیک یا شماره یکتا‌‌‌‌‌‌‌‌.

بعد از وارد نمودن تمام اطلاعات ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان استعلام سند انجام شود.

شماره یکتا برای استعلام سند

یکی از روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رایج کلاهبرداری ملک فروش آن به چند نفر بود‌‌‌‌‌‌‌‌. به طوری که یک ملک به چند نفر فروخته ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شد و افراد زیادی متضرر ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شدند‌‌‌‌‌‌‌‌. دولت برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری کد شناسه استعلام یکتا را ایجاد کرد. در هنگام ثبت اطلاعات ملک در سازمان ثبت اسناد و املاک این کد به مالک داده ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود و در هنگام معامله از طریق این کد ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان در مورد اطلاعات ملک و مالک آن تحقیق نمود.

یکتا یک کد 18 رقمی است که به هر سند اختصاص ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌یابد و به همین دلیل به آن یکتا گفته ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌. زیرا کدی که به یک سند اختصاص پیدا ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند فقط مخصوص آن سند است و کد هر سندی با سند دیگر متفاوت است. 

استعلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سند ملک با کد ملی

به منظور حفظ حریم خصوصی اشخاص هرگونه استعلام با کد ملی فقط با حضور خود شخص امکان پذیر است. از این رو شخص با در دست داشتن مدارک هویتی خود به سازمان اسناد مراجعه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید و سپس با ارائه کد ملی خود مشخص ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود که چه ملک‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با چه اطلاعاتی به نام او است.

اشخاص این گونه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانند در مورد وضعیت ملک‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که به نام آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ثبت شده است اطلاعات کسب کنند.

در صورتی که شخص دیگر بخواهد با استفاده از کد ملی دیگری استعلام بگیرد نیاز به حکم قضایی دارد. به طور مثال شخص الف به دادگاه مراجعه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید و از دادگاه حکم قضایی دریافت ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌. سپس به سازمان اسناد و املاک مراجعه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند و با ارائه حکم قضایی و کد ملی آقای ج در مورد سند ملکی آقای ج استعلام ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گیرد.

استعلام سند با پلاک ثبتی

هر ملکی دارای یک پلاک ثبتی منحصر به فرد است. برای استعلام وضعیت پلاک ثبتی ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان به سایت شهرداری مراجعه کرد و با وارد نمودن پلاک ثبتی در مورد وضعیت ملک اطلاعات جمع کرد. پلاک ثبتی کدی 8 رقمی در زیر پلاک است‌‌‌‌‌‌‌‌.

سوالات متداول

استعلام سند چگونه است ؟

برای استعلام سند ملک ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین اقدام نمایید که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

استعلام سند چه قدر طول ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کشد ؟

استعلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شهرداری دو روز و استعلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ثبت یک روز طول ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کشد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص استعلا‌م سند ملک، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلا‌م سند ملک پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

استعلام سند ملک

بررسی روش‌های مختلف

 آنلاین – پلاک ثبتی

 شماره یکتا – کد ملی



:: برچسب‌ها: استعلام سند ملک | بررسی روش‌های مختلف – آنلاین – پلاک ثبتی – شماره یکتا – کد ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

در طول تاریخ شاهد شکل گیری گروه‌ها و سندیکاهای مختلف توسط کارگران بوده‌ایم. کارگران که اغلب از سوی کارفرمایان مجبور به انجام کارهایی سخت با حقوقی اندک بودند برای اینکه بتوانند حقوق اولیه خود را کسب نمایند تصمیم به تشکیل چنین گروه‌هایی گرفتند. هدف اصلی تمام این گروه‌ها حمایت از کارگران بود. در زمان حاضر نیز برای اینکه حقوق کارگران پایمال نگردد و همچنین برای بهبود سطح زندگی کارگران یک نهاد دولتی با نام شورای عالی کار شکل گرفته است. در این مطلب به بررسی شورای عالی کار می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

منبع:

شورای عالی کار

تعریف

 وظایف و مسئولیت‌های قانونی – اعضا

 

شورای عالی کار چیست ؟

با توجه به تعریف ارائه شده در قانون کار فصل دهم ماده 167 شورا‌ی عالی کار‌‌‌‌، شورایی است در وزارت کار که امور مربوط به کارگران و کارفرمایان بر عهده این شورا قرار می‌گیرد.

همان طور که از نام این شورا مشخص است شورایی می‌باشد که در زمینه حقوق و وظائف کارگران و کارفرمایان عمل می‌کند و در این خصوص تصمیم‌های مقتضی را می‌گیرد.

اعضای شورای عالی کار

در ادامه ماده 167 قانون کار اعضای این شورا به شرح زیر مطرح شده است:

1/ وزیر کار و امور اجتماعی که ریاست این شورا را بر عهده دارد.

2/ دو نفر از افراد آگاه و مطلع در زمینه مسائل اجتماعی و اقتصادی. وزیر کار و امور اجتماعی این دو نفر را به هیئت وزیران معرفی می‌نماید و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند هیات وزیران حضور آنان را تصویب می‌نماید. باید توجه داشت که یکی از این دو نفر باید از بین اعضای شورای عالی صنایع انتخاب شود.

3/ سه نماینده از سوی کارفرمایان. یک نفر از بخش کشاورزی انتخاب می‌گردد.

4/ سه نفر به عنوان نماینده کارگران که یک نفر از آن‌ها از بخش کشاورزی است. نمایندگان باید از سوی کانون عالی شوراهای اسلامی ‌کار انتخاب شوند.

بر اساس آنچه که در قانون آمده است تمام اعضا به استثنای وزیر کار و امور اجتماعی برای مدت دو سال انتخاب می‌گردند. بعد از اتمام دو سال انتخاب مجدد آنان بلامانع است.

وظایف شورای عالی کار

بر اساس کلیتی که در قانون کار مطرح شده است می‌توان به این نتیجه رسید که شورا‌ی عالی کار دارای 4 وظیفه عمده است که با در نظر گرفتن منافع سه جانبه دولت‌‌‌‌، کارگر و کارفرما در چارچوب قانون کار به وظائف خود عمل می‌کند. وظائف شورا‌ی عالی کار به شرح زیر می‌باشد:

تعیین حداقل دستمزد کارگران

یکی از مهم‌ترین وظایف شورا‌ی عالی کار با توجه به ماده 41 قانون کار تعیین حداقل دستمزد دریافتی کارگران است. این شورا موظف است حداقل سالی یکبار با توجه به نرخ تورم مطرح شده از سوی بانک مرکزی و وضعیت جسمی ‌و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده حداقل دستمزدی که یک کارگر باید دریافت نماید را مشخص کند. هیچ قرادادی نباید به کمتر از این مبلغ تنظیم گردد. گاهی ممکن است به ضرورت وضعیت اقتصادی و اجتماعی این شورا بیش از یکبار در سال این حداقل دستمزد را تعیین نماید.

می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطلب حداقل دستمزد دریافتی کارگران مراجعه نمایید.

حمایت از کارگران

بدون شک می‌توان علت اصلی تشکیل شورا‌ی عالی کار را حمایت از حقوق کارگران دانست. از همین جهت در قانون وظیفه تدوین آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی در رابطه با حمایت از کارگران بر عهده شورای عالی نهاده شده است. از جمله:

بر اساس ماده 52 قانون کار‌‌‌‌، انجام کارهای سخت و زیان آور و زیر زمینی باید به موجب آیین نامه‌ای باشد که از سوی شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار و شورای عالی تنظیم می‌گردد. این آیین نامه سپس به تصویب وزرای کار و امور اجتماعی و بهداشت و درمان پزشکی خواهد رسید.

همچنین بر اساس ماده 90 قانون کار طول مدت کار و تعطیلات و مرخصی کارگران بر اساس آیین نامه تدوین شده از سوی شورا‌ی عالی کار است. این آیین نامه باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

در قانون کار به موضوع کارگران زن پرداخته شده است. قطعا با توجه به وضعیت جسمانی حساس بانوان نیاز به تمایز قائل شدن میان آنان و دیگران هست. وظیفه تعیین نوع و میزان فعالیت کارگران زن بر عهده شورا‌ی عالی کار گذاشته شده است. این موضوع به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی می‌رسد.

بر اساس ماده 153 قانون کار کارگران می‌توانند شرکت‌های تعاونی داشته باشند و شورا‌ی عالی کار برای این تعاونی دستور العمل‌های مربوطه را صادر می‌نماید و به تایید وزیر کار و امور اجتماعی می‌رساند.

البته باید به این نکته توجه کرد که این تمام این آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در راستای حمایت از کارگران نیست. به طور مثال شورای عالی موظف است تا موارد قصور کارگران‌‌‌‌، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های انضباطی کارگاه‌ها را تدوین نماید و به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی برساند. این دستور العمل قطعا باید منافع کارفرما را تامین نماید.

تشکیل هیئت‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما

در مواردی که بین کارگر و کارفرما اختلافی صورت می‌گیرد به طور مثال در مورد تاریخ و میزان مرخصی کارگر هیات‌هایی برای حل این مشکل تشکیل می‌شود. از نظر قانون کار شورا‌ی عالی کار باید اعضا و چگونگی تشکیل جلسات آنان را به عنوان مرجع حل دعاوی کار تعیین نماید و سپس به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی برساند.

تعیین موارد معافیت از قانون کار

از دیگر وظائفی که بر عهده شورا‌ی عالی کار نهاده شده است مشخص کردن فعالیت‌هایی است که می‌توان آن‌ها را از قسمتی از قانون کار معاف کرد. به طور مثال بر اساس ماده 189 قانون کار فعالیت‌های مربوط به پرورش و بهره برداری از درختان میوه‌‌‌‌، جنگل‌ها و مراتع‌‌‌‌، انواع نباتات و دامداری و… می‌توانند به پیشنهاد شورا‌ی عالی کار و تصویب هیات ویزران از شمول قانون کار خارج شوند.

سوالات متداول

شورای عالی کار چیست ؟

شورایی که وظیفه رسیدگی به امور مربوط به کارگران و کارفرمایان را بر عهده دارد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

وظیفه شورای عالی کار چیست ؟

شورای عالی کار چهار وظیفه عمده در راستای حمایت از کارگران را بر عهده دارد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد شورا‌ی عالی کار می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرامی ‌وکیل دات کام از آخرین اخبار حقوقی مطلع شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شورای عالی کار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شورای عالی کار پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

شورای عالی کار

تعریف

 وظایف و مسئولیت‌های قانونی – اعضا

 



:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

همه ما‌‌‌‌‌ این جمله که کار جوهره مرد است را بسیار شنیده‌ایم. انسان به کار و فعالیت زنده است‌‌. اما‌‌‌‌‌ اجبار اشخاص به انجام دادن کاری، عملی بسیار غلط و غیراخلاقی است. همانند اتفاقی که در زمان آلمان نازی رخ داد‌‌. در زمان هیتلر بود که نازی‌‌ها اردوگاه‌‌های کار اجباری را به راه انداختند و یهودیان‌، افراد معلول و… را مجبور به کار کردن در‌‌‌‌‌ این اردوگاه‌‌ها ‌‌می‌کردند. همین موضوع سبب شد تا جامعه جهانی به فکر نوشتن مقاوله نامه منع کار اجباری بیفتد. در‌‌‌‌‌ این مطلب به بررسی منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی ‌‌می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

منبع:

منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی

 بررسی منع کار اجباری در حقوق ایران و بین الملل – مجازات

 

کار اجباری چیست ؟

همان طور که از ظاهر‌‌‌‌‌ این اصطلاح مشخص است کار اجباری به معنای بیگاری و مجبور کردن اشخاص به اشتغال به کاری بر خلاف میل آن‌هاست. در زمان جنگ جهانی دوم اردوگاه‌های کار اجباری توسط آلمان‌‌های نازی شکل گرفت‌‌. در‌‌‌‌‌ این اردوگاه‌‌ها اشخاص را مجبور ‌‌می‌کردند تا کارهای سخت و دشوار را انجام دهند. وضعیت‌‌‌‌‌ این اردوگاه‌‌ها بسیار وخیم بود به طوری که اشخاص زیادی در آن جا جان خود را از دست دادند.

اما‌‌‌‌‌ این موضوع به زمان گذشته ختم نمی‌شود بلکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان حقوق بشر در حال حاضر نیز در کره شمالی اردوگاه کار اجباری برای زندانیان وجود دارد.

منع کار اجباری در نظام‌‌های حقوقی

وضعیت بد اشخاص در اردوگاه‌‌های کار اجباری و ظالمانه بودن‌‌‌‌‌ این موضوع سبب‌‌‌‌‌ شد که در پنجم ژوئن 1957 طی یک کنفرانس مقاوله نامه‌‌‌ای با عنوان مقاوله نامه منع کار اجباری تصویب شود. بر اساس‌‌‌‌‌ این مقاوله نامه اجبار اشخاص به انجام دادن هر کاری تحت هر عنوانی از جمله تنبیه و مجازات ممنوع بوده و در صورت مشاهده در کشورهای عضو با آن‌ها برخورد ‌‌می‌شود.

پس از تصویب‌‌‌‌‌ این مقاوله نامه و امضا کردن آن توسط کشورهای مختلف در سرتاسر جهان از بیگاری و کار اجباری اشخاص جلوگیری ‌‌می‌شود و هیچ شخصی نمی‌تواند دیگری را مجبور کند تا برای او کار کند.

پیوستن ایران به مقاوله نامه منع کار اجباری

ایران نیز از جمله کشورهایی است که به مقاوله نامه منع کار اجباری پیوسته است. علاوه بر‌‌‌‌‌ این‌، ‌‌‌ایران در نظام حقوقی خود پیرو دین اسلام و دستورات آن است و در دین اسلام همواره بر آزادی فردی اشخاص تاکید شده است. از همین رو در کشور ما نیز از اجبار اشخاص به اشتغال منع شده است. بر این اساس باید به آزادی افراد احترام گذاشت‌‌. اشخاص ‌‌می‌توانند شغل خود را انتخاب نمایند و نباید آن‌ها را مجبور به شغل یا کار معینی نمود.

مجازات کار اجباری در ‌‌‌ایران

در تمام نظام‌‌های حقوقی مجبور کردن اشخاص به کاری دارای مجازات است. در ‌‌‌ایران بر اساس آنچه که در قانون کار جمهوری اسلا‌‌می آمده است مجبور کردن اشخاص به انجام دادن شغلی به صورت اجباری بدون رضایت و میل فرد جرم ‌‌می‌باشد.

بر اساس ماده 172 قانون کار شخصی که دیگری را وادار به انجام دادن کاری بکند علاوه بر‌‌‌‌‌ این که موظف است دستمزد یا اجرت المثل کار شخص را پرداخت کند‌، به حبس از 91 روز تا یک سال و یا به جریمه نقدی معادل 50 تا 200 برابر حداقل مزد روزانه کارگر محکوم ‌‌می‌شود.

سوالات متداول

کار اجباری چیست ؟

کار اجباری عبارت است از مجبور کردن اشخاص به انجام دادن شغلی بر خلاف میل و قصد ایشان که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

آیا کار اجباری در نظام‌‌های حقوقی ممنوع است ؟

بله در هیچ نظام حقوقی کار اجباری مجاز نیست که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

مجازات کار اجباری در ‌‌‌ایران چیست ؟

شخصی که دیگری را مجبور به کاری کرده است علاوه بر اینکه باید دستمزد یا اجرت المثل کارگر را بدهد به حبس یا جزای نقدی نیز محکوم ‌‌می‌شود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد منع کار اجباری در نظام‌‌های حقوقی ‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرا‌‌می‌ وکیل دات کام از آخرین اخبار حقوقی مطلع شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص منع کار اجباری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون منع کار اجباری پاسخ دهند.

 

همه ما‌‌‌‌‌ این جمله که کار جوهره مرد است را بسیار شنیده‌ایم. انسان به کار و فعالیت زنده است‌‌. اما‌‌‌‌‌ اجبار اشخاص به انجام دادن کاری، عملی بسیار غلط و غیراخلاقی است. همانند اتفاقی که در زمان آلمان نازی رخ داد‌‌. در زمان هیتلر بود که نازی‌‌ها اردوگاه‌‌های کار اجباری را به راه انداختند و یهودیان‌، افراد معلول و… را مجبور به کار کردن در‌‌‌‌‌ این اردوگاه‌‌ها ‌‌می‌کردند. همین موضوع سبب شد تا جامعه جهانی به فکر نوشتن مقاوله نامه منع کار اجباری بیفتد. در‌‌‌‌‌ این مطلب به بررسی منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی ‌‌می‌پردازیم.

کار اجباری چیست ؟

همان طور که از ظاهر‌‌‌‌‌ این اصطلاح مشخص است کار اجباری به معنای بیگاری و مجبور کردن اشخاص به اشتغال به کاری بر خلاف میل آن‌هاست. در زمان جنگ جهانی دوم اردوگاه‌های کار اجباری توسط آلمان‌‌های نازی شکل گرفت‌‌. در‌‌‌‌‌ این اردوگاه‌‌ها اشخاص را مجبور ‌‌می‌کردند تا کارهای سخت و دشوار را انجام دهند. وضعیت‌‌‌‌‌ این اردوگاه‌‌ها بسیار وخیم بود به طوری که اشخاص زیادی در آن جا جان خود را از دست دادند.

اما‌‌‌‌‌ این موضوع به زمان گذشته ختم نمی‌شود بلکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان حقوق بشر در حال حاضر نیز در کره شمالی اردوگاه کار اجباری برای زندانیان وجود دارد.

منع کار اجباری در نظام‌‌های حقوقی

وضعیت بد اشخاص در اردوگاه‌‌های کار اجباری و ظالمانه بودن‌‌‌‌‌ این موضوع سبب‌‌‌‌‌ شد که در پنجم ژوئن 1957 طی یک کنفرانس مقاوله نامه‌‌‌ای با عنوان مقاوله نامه منع کار اجباری تصویب شود. بر اساس‌‌‌‌‌ این مقاوله نامه اجبار اشخاص به انجام دادن هر کاری تحت هر عنوانی از جمله تنبیه و مجازات ممنوع بوده و در صورت مشاهده در کشورهای عضو با آن‌ها برخورد ‌‌می‌شود.

پس از تصویب‌‌‌‌‌ این مقاوله نامه و امضا کردن آن توسط کشورهای مختلف در سرتاسر جهان از بیگاری و کار اجباری اشخاص جلوگیری ‌‌می‌شود و هیچ شخصی نمی‌تواند دیگری را مجبور کند تا برای او کار کند.

پیوستن ایران به مقاوله نامه منع کار اجباری

ایران نیز از جمله کشورهایی است که به مقاوله نامه منع کار اجباری پیوسته است. علاوه بر‌‌‌‌‌ این‌، ‌‌‌ایران در نظام حقوقی خود پیرو دین اسلام و دستورات آن است و در دین اسلام همواره بر آزادی فردی اشخاص تاکید شده است. از همین رو در کشور ما نیز از اجبار اشخاص به اشتغال منع شده است. بر این اساس باید به آزادی افراد احترام گذاشت‌‌. اشخاص ‌‌می‌توانند شغل خود را انتخاب نمایند و نباید آن‌ها را مجبور به شغل یا کار معینی نمود.

مجازات کار اجباری در ‌‌‌ایران

در تمام نظام‌‌های حقوقی مجبور کردن اشخاص به کاری دارای مجازات است. در ‌‌‌ایران بر اساس آنچه که در قانون کار جمهوری اسلا‌‌می آمده است مجبور کردن اشخاص به انجام دادن شغلی به صورت اجباری بدون رضایت و میل فرد جرم ‌‌می‌باشد.

بر اساس ماده 172 قانون کار شخصی که دیگری را وادار به انجام دادن کاری بکند علاوه بر‌‌‌‌‌ این که موظف است دستمزد یا اجرت المثل کار شخص را پرداخت کند‌، به حبس از 91 روز تا یک سال و یا به جریمه نقدی معادل 50 تا 200 برابر حداقل مزد روزانه کارگر محکوم ‌‌می‌شود.

سوالات متداول

کار اجباری چیست ؟

کار اجباری عبارت است از مجبور کردن اشخاص به انجام دادن شغلی بر خلاف میل و قصد ایشان که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

آیا کار اجباری در نظام‌‌های حقوقی ممنوع است ؟

بله در هیچ نظام حقوقی کار اجباری مجاز نیست که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

مجازات کار اجباری در ‌‌‌ایران چیست ؟

شخصی که دیگری را مجبور به کاری کرده است علاوه بر اینکه باید دستمزد یا اجرت المثل کارگر را بدهد به حبس یا جزای نقدی نیز محکوم ‌‌می‌شود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد منع کار اجباری در نظام‌‌های حقوقی ‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرا‌‌می‌ وکیل دات کام از آخرین اخبار حقوقی مطلع شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص منع کار اجباری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون منع کار اجباری پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی

 بررسی منع کار اجباری در حقوق ایران و بین الملل – مجازات



:: برچسب‌ها: منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی | بررسی منع کار اجباری در حقوق ایران و بین الملل – مجازات ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

هرگاه افراد به کالا یا ملکی نیاز داشته باشند که در تصرف آن‌ها نیست ‌‌می‌توانند آن را با انجام یک معامله به دست بیاورند. برای مثال افراد ‌‌می‌توانند برای ساکن‌ شدن در یک منطقه در آنجا خانه‌‌‌ای برای خود خریداری کنند. اما برخی از این معامله‌ها به شیوه درستی انجام ‌‌نمی‌شود و از نظر قانونی اشکال دارد. در ادامه قصد داریم در مورد معامله فضولی و آثار آن توضیحاتی را خدمتتان بیام نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

معامله فضولی

 بررسی چیستی – آثار – حکم این معامله در قانون مدنی

 

معامله فضولی چه نوع معامله‌‌‌ای است‌ ؟

معامله ‌فضو‌لی به معامله‌‌‌ای گفته ‌‌می‌شود که طی انجام آن فردی که ‌صاحب ملکی نیست آن را بدون اجازه به فروش ‌‌می‌رساند یا اجاره ‌‌می‌دهد که در این صورت معامله ‌فضو‌لی صورت گرفته است. برای مثال تصور کنید شما صاحب خانه‌‌‌ای هستید و فرد دیگر بدون کسب اجازه از شما خانه را ‌‌می‌فروشد که در این مورد ‌‌می‌توان گفت معامله ‌فضو‌لی صورت گرفته است. برای انجام گرفتن یک معامله ‌فضو‌لی باید سه نفر زیر وجود داشته باشند:

مالک

کسی که قانونا صاحب ملک ‌‌می‌باشد.

فضول

کسی که بدون اجازه صاحب ملک اقدام به فروش یا اجاره آن نموده است.

اصیل

اصیل کسی است که مال یا ملک ‌را از فضول خریداری و معامله ‌‌می‌کند.

آثار معامله فضولی

اگر معامله ‌فضو‌لی اتفاق بیفتد دارای آثاری خواهد بود و این آثار را تنها مالک مال معین ‌‌می‌نماید. این آثار به شرح زیر هستند:

پذیرش معامله فضولی

یکی از آثار این نوع معامله پذیرش آن توسط صاحب ملک ‌‌می‌باشد، در این نوع معامله مالک ‌‌می‌تواند آن را قبول کند و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم موافقت خود را اعلام نماید.

رد معامله فضولی

یکی دیگر از آثار معامله ‌فضو‌لی رد آن ‌‌می‌باشد. در این صورت مالک با معامله موافقت نکرده و آن‌ را رد ‌‌می‌کند. در این مورد مالک از شخص فضول شکایت نموده و مال خود را پس خواهد گرفت.

سوالات متدوال

معامله ‌فضو‌لی چیست‌ ؟

معامله‌‌‌ای است که طی انجام آن شخصی مال دیگری را بدون اجازه او به فروش برساند و یا اجاره دهد.

آثار معامله ‌فضو‌لی کدامند‌ ؟

رد معامله و پذیرش معامله که در متن مقاله به خوبی توضیح داده‌‌‌ایم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص معامله فضو‌لی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون معامله فضو‌لی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

معامله فضولی

 بررسی چیستی – آثار – حکم این معامله در قانون مدنی



:: برچسب‌ها: معامله فضولی | بررسی چیستی – آثار – حکم این معامله در قانون مدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره کردن به معنای در اختیار گرفتن اموال دیگران در ازای پرداخت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره بها به آن‌ها ‌‌‌‌می‌باشد. هر فرد ‌‌‌‌می‌توانند ملک یا اموال دیگری را که احتیاج دارد بدون اینکه آن‌‌‌‌‌ها را خریداری کند با پرداخت مبلغی به اجاره بگیرد. در ادامه قصد داریم در مورد انواع قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره و اوصاف آن توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

منبع:

قرارداد اجاره

 انواع و اوصاف – بررسی آثار حقوقی – انعقاد قرارداد

 

 

قرارداد اجاره چیست‌‌‌‌ ؟

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره به قراردادی گویند که طی تنظیم آن موجر ملک یا اموال خود را در اختیار مستاجر قرار ‌‌‌‌می‌دهد و در عوض ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره بها دریافت ‌‌‌‌می‌نماید. در قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره تمام مشخصات موجر و مستاجر و مالی که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره داده شده است ذکر ‌‌‌‌می‌شود. این قرارداد به این دلیل تنظیم ‌‌‌‌می‌شود که هر دو طرف معامله بهتر به همدیگر اعتماد نمایند و تکالیفشان را به خوبی انجام دهند.

انواع قرارداد اجاره

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره ‌‌‌‌می‌تواند برای اموال مختلفی تنظیم‌ شود. برای مثال افراد ‌‌‌‌می‌توانند خانه خود را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره دهند و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره بها دریافت کنند و برای این کار قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره تنظیم کنند و یا ‌‌‌‌می‌توانند حیوانات یا اشیا خود را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره دهند و برای تمام این موارد قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره تنظیم خواهد شد. از مهم‌‌‌‌‌ترین انواع قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره ‌‌‌‌می‌توان به قرارداد خانه، ماشین و زمین اشاره کرد.

اوصاف قرارداد اجاره

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره دارای اوصاف و ویژگی‌‌‌‌‌هایی ‌‌‌‌می‌باشد که در زیر شرح داده شده است:

معین بودن

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره یک قرارداد معین است و قوانین مشخصی دارد.

تملیکی بودن

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره یک قرارداد تملیکی است که طی تنظیم آن موجر صاحب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره بها و مستاجر نیز تا یک مدت زمان موقتی صاحب منافع ملک ‌‌‌‌می‌شود.

معوض بودن

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره یک قرارداد معوض است یعنی موجر و مستاجر اموال خود را با یکدیگر تعویض ‌‌‌‌می‌نمایند.

رضایی بودن

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره یک عقد رضایی است یعنی هر دو طرف با رضایت کامل این قرارداد را تنظیم خواهند کرد و تشریفات دیگری نیاز نیست.

لازم بودن

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره یک عقد لازم به حساب ‌‌‌‌می‌آید یعنی طرفین آن ‌‌‌‌نمی‌توانند بدون دلیل موجه قرارداد را فسخ کنند.

سوالات متدوال

قرارداد اجاره چه نوع قراردادی است‌‌‌‌ ؟

قراردادی است که طی تنظیم آن موجر ملک خود را به صورت موقتی در ازای دریافت مبلغی‌‌‌‌‌ به مستاجر تحویل ‌‌‌‌می‌دهد.

مهم‌‌‌‌‌ترین انواع قرارداد اجاره کدامند‌‌‌‌ ؟

قرارداد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجا‌ره زمین، خانه و ماشین.

معوض بودن قرارداد اجاره یعنی چه‌‌‌‌ ؟

یعنی موجر و مستاجر در این قرارداد اموال خود را معاوضه ‌‌‌‌می‌کنند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قرارداد اجاره، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قرارداد اجاره پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

قرارداد اجاره

 انواع و اوصاف – بررسی آثار حقوقی – انعقاد قرارداد



:: برچسب‌ها: قرارداد اجاره | انواع و اوصاف – بررسی آثار حقوقی – انعقاد قرارداد ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

پدر و مادر در طی زندگی خود تلاش ‌می‌کنند که اموال خود را بیشتر کنند تا در آینده میراثی برای فرزندان خود به جای بگذارند. والدین ‌می‌توانند قبل از فوت نیز برای دختر یا پسر خود اموالی خریداری و یا مالی را به او هدیه کنند. در ادامه قصد داریم در خصوص صلح عمری توضیحات مختصری را بیان نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

منبع:

صلح عمری

 تعریف – بررسی مزایا – آثار حقوقی و ارکان – شرایط

 

صلح عمری یعنی چه‌ ؟

صلح عمر‌ی به صلحی گفته ‌می‌شود که طی انجام آن مالک ‌می‌تواند وصیت کند که ملکش را پس از فوت به نام فرزندش بزنند. نکته‌‌ای که در صلح عمر‌ی بسیار قابل توجه است این است که فرد پس از انجام صلح عمر‌ی تا زمانی که زنده است ‌می‌تواند از منافع اموال خود استفاده کند ولی پس از فوت او فرزندش یا هر کس دیگری که صاحب ملک یا اموال قید شده خواهد شد از منافع آن‌ها استفاده خواهد کرد.

صلح عمری چه مزایایی دارد‌ ؟

صلح عمر‌ی دارای مزیت‌های به خصوصی ‌می‌باشد که همین مزیت‌ها باعث شده‌اند صلح عمر‌ی مورد توجه افراد قرار بگیرد. مزایای صلح عمر‌ی به شرح زیر ‌می‌باشد:

واگذار کردن تمام اموال

پس از فوت اموال طبق قواعد ارث تقسیم می‌شود که سهم هر فرد میزان مشخصی دارد و سهم الارث هر فرد متفاوت از دیگریست. همچنین این قاعده قابل تغییر نمی‌باشد. اما در صلح عمر‌ی پدر ‌می‌تواند تمام اموال خود را پس از فوت به پسرش واگذار نماید.

استفاده از منافع مال قبل از فوت

در صلح عمر‌ی شخص ‌می‌تواند قبل از فوت و تا هر زمان که زنده است از منافع مال مورد نظر استفاده کند و این حق از او سلب ‌نمی‌شود.

سوالات متدوال

صلح عمری چیست‌ ؟

صلح عمر‌ی به عملی گفته ‌می‌شود که مالک ‌می‌تواند طی انجام آن اموال خود را پس از فوت به شخصی واگذار کند.

در صلح عمری چه مقدار از مال قابل واگذاری خواهد بود‌ ؟

در صلح عمر‌ی ‌می‌توان‌ تمام مال را پس از مرگ به شخص دیگر داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص صلح عمری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون صلح عمری پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

صلح عمری

 تعریف – بررسی مزایا – آثار حقوقی و ارکان – شرایط

 



:: برچسب‌ها: صلح عمری | تعریف – بررسی مزایا – آثار حقوقی و ارکان – شرایط ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

هرگاه افراد می‌خواهند با هم معامله‌‌‌‌‌‌ای انجام دهند و یا کاری را برای هم ‌انجام دهند ‌‌‌‌می‌بایست قراردادی را مبنی بر انعقاد عقد امضا نمایند. عقود انواع مختلفی دارند و هر کدام ‌با توجه به شرایط افراد و انگیزه آن‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌ انجام ‌‌‌‌می‌شوند. در ادامه قصد داریم توضیحات مفیدی را در مورد عقد تملیکی و عقد عهدی در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع:

عقد تملیکی و عقد عهدی

 تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

 

 

 

 

عقد تملیکی چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

عقد تملیکی به عقدی گفته ‌‌‌‌می‌شود که طی انجام آن یکی از طرفین یا هردوی آن‌‌‌‌‌ها مالک ‌‌‌‌می‌شوند. برای مثال فردی پولی به کسی ‌‌‌‌می‌دهد تا در عوض مالک خانه او شود که در این صورت ‌‌‌‌می‌توان گفت عقد تملیکی صورت گرفته است.

نکته مهم عقد ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ این است که برای انجام این نوع عقد نیاز نیست که حتما افراد‌‌‌‌‌ مالکیت دائمی داشته باشند و حتی اگر مالکیت آن‌ها موقتی باشد نیز عقد ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ است. برای مثال در عقد اجاره فرد به صورت موقتی مالک منافع خانه فردی ‌‌‌‌می‌شود و عقد اجاره نیز جزو عقد‌‌‌‌‌های ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ به حساب ‌‌‌‌می‌آید.

عقد عهدی چه نوع عقدی است‌‌‌‌‌‌ ؟

عقد عهدی عقدی است که طی انجام آن یک یا هر دوی طرفین موظف به انجام کاری ‌‌‌‌می‌شوند. برای مثال وکیل در قبال دریافت حق الوکاله موظف ‌‌‌‌می‌شود که پرونده فرد را به نتیجه برساند و یا کسی چکی صادر ‌‌‌‌می‌کند و موظف ‌‌‌‌می‌شود که مبلغ چک را بپردازد.

تفاوت‌‌‌‌‌های عقد تملیکی و عقد عهدی

عقد ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ و عقد عهدی دارای دو تفاوت بسیار مهم ‌‌‌‌می‌باشند که در زیر آن‌ها را نام برده‌‌‌‌‌‌ایم:

  • اولین تفاوت عقد ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ و عقد عهدی موضوع آن‌‌‌‌‌ها ‌‌‌‌می‌باشد، موضوع عقد عهدی انجام کار و موضوع عقد ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ انتقال مالکیت میان افراد ‌‌‌‌می‌باشد.
  • نحوه درخواست انجام تعهد نیز از تفاوت‌‌‌‌‌های این ‌دو نوع عقد به حساب ‌‌‌‌می‌آید. اگر یکی از طرفین در عقد ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ به تعهد خود عمل نکند ‌‌‌‌می‌بایست دادخواستی مبنی بر مطالبه ملک به دادگاه ارائه نمود اما اگر در عقد عهدی هرکدام از طرفین به تعهد خود عمل نکنند ‌‌‌‌می‌بایست به دادگاه دادخواستی مبنی بر الزام به انجام تعهد ارائه نمود.

سوالات متدوال

موضوع عقد ‌‌‌‌‌‌تملیکی‌ چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

انتقال مالکیت.

موضوع عقد عهدی چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

تعهد و انجام کار.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عقد تملیکی و عقد عهدی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عقد تملیکی و عقد عهدی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کاممنبع:

عقد تملیکی و عقد عهدی

 تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها



:: برچسب‌ها: عقد تملیکی و عقد عهدی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

شاید شما نیز در طول زندگی قرارداد‌‌هایی را امضا کرده‌‌‌اید و یا با کسی اقدام به انعقاد عقد نموده‌‌‌اید. عقد به این دلیل انجام ‌می‌گیرد که افراد به تعهداتشان در معامله‌، ازدواج و یا هرچیز دیگری پایبند باشند و بتوانند به همدیگر اعتماد کامل داشته باشند. در ادامه قصد داریم در مورد دو نوع عقد مجانی و معوض توضیحاتی را بیان نماییم و شما را با این دو نوع عقد بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

منبع:

عقد معوض و عقد مجانی

 تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

 

عقد معوض چیست‌‌ ؟

عقد معو‌ض به عقدی گفته ‌می‌شود که طی انجام آن افراد مال خود را با مال دیگری تعویض ‌می‌نمایند. برای مثال فردی خانه‌اش را به دیگری ‌می‌دهد و در قبال خانه‌اش مبلغی پول دریافت ‌می‌کند که در این‌ صورت عقد معوض صورت گرفته است و آن‌ها اموال خود را با هم تعویض نموده‌‌‌‌اند.

در این عقود دو موضوع معامله در مقابل همند مثلا ماشینی به مبلغ سیصد میلیون تومان فروخته می‌شود. در این جا سیصد میلیون تومان عوض آن ماشین است و در ازای کسب مالکیت آن پرداخت می‌شود.

عقد مجانی به چه عقدی‌گفته ‌می‌شود‌‌ ؟

عقد مجانی به عقدی گفته ‌می‌شود که یکی از طرفین در آن موظف است مالی را بپردازد و یا کاری را انجام دهد اما طرف مقابل موظف به انجام کار یا پرداخت هیچ گونه مالی نخواهد بود. برای مثال شخصی خانه‌اش را به عنوان هبه به فرد دیگر اهدا ‌می‌کند اما هیچ پولی در قبال خانه از او ‌نمی‌گیرد که در این مورد ‌می‌توان گفت عقد مجانی صورت گرفته است.

در واقع در این گونه عقود ممکن است منتفع از عقد پول یا مالی هم بپردازد ولی این پول در ازای آن مال دریافتی قرار نمی‌گیرد. مثلا پدری خانه‌ای را به فرزندش می‌بخشد و در مقابل از فرزند می‌خواهد یک میلیون تومان در راه خدا به فقرا بدهد. این عقد مجانی است چرا که موضوع آن یعنی یک خانه و یک میلیون تومان در برابر هم قرار نمی‌گیرند.

تفاوت عقد معوض و عقد مجانی

عقد معو‌ض و عقد مجانی دارای دو تفاوت مهم ‌می‌باشند که آن‌‌ها را از یکدیگر متمایز ساخته است. دو تفاوت این دو نوع عقد به شرح زیر ‌می‌باشد:

الزام به انجام تعهد

در عقد معوض فردی ‌می‌بایست مال خود را به دیگری بدهد و در قبال آن ‌فرد متعهد ‌می‌شود که‌ کاری را برای او ‌انجام دهد و یا مال دیگری را به تحویل دهد اما در عقد مجانی فقط یکی از طرفین متعهد به انجام‌ کاری ‌می‌شود و هیچ تعهدی برای طرف دیگر عقد وجود ندارد.

وجود عوض

در عقد معوض عوض وجود دارد یعنی کسی چیزی به دیگری ‌می‌دهد و در قبال آن چیزی دریافت ‌می‌کند اما در عقد مجانی تنها یکی از طرفین مالی را به دیگری ‌می‌دهد یا کاری را برای او به انجام ‌می‌رساند.

سوالات متدوال

عقد معوض چگونه عقدی است‌‌ ؟

عقد معوض به عقدی گفته ‌می‌شود که طی انجام آن فردی مالی را به دیگری ‌می‌دهد و در قبال آن چیزی دریافت ‌می‌کند.

عقد مجانی چیست‌‌ ؟

عقد مجانی عقدی است که طی انجام آن‌ تنها یک‌طرف عقد موظف است کاری را برای دیگری انجام دهد یا مالی را به او بدهد.

تفاوت عقد مجانی و معوض چیست‌‌ ؟

وجود عوض و الزام به انجام تعهد که در متن مقاله مفصلا بدان پرداخته شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عقد معوض‌ و عقد مجانی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عقد معوض‌ و عقد مجانی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

عقد معوض و عقد مجانی

 تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها



:: برچسب‌ها: عقد معوض و عقد مجانی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

هرگاه که دو طرف ‌‌‌‌‌می‌خواهند به کمک ‌یکدیگر کاری را به انجام برسانند و یا معامله‌ای انجام دهند با یکدیگر عقدی را امضا ‌‌‌‌‌می‌کنند تا هردو به وظایفشان پایبند بوده و به خوبی آن‌ها را انجام دهند. هر نوع عقد قوانین مخصوصی دارد که طرفین ‌‌‌‌‌می‌بایست آن ‌قوانین را رعایت نمایند تا عقدشان صحیح باشد و به مشکل برنخورند. در ادامه قصد داریم در مورد عقد معین و عقد نامعین که از انواع عقود در قانون کشور ما ‌‌‌‌‌می‌باشند توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع:

عقد معین و عقد نامعین

 تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

 

عقد معین چیست‌ ؟

عقد معین به عقد‌هایی گفته ‌‌‌‌‌می‌شوند که قانونگذاران نام به خصوصی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند و قواعد خاصی نیز دارند و این به این دلیل است که عقد‌های‌ معین در جامعه ما بسیار رایج هستند و ‌‌‌‌‌می‌بایست حتما‌ عنوان خاصی داشته باشند. برای مثال عقد بیع، عقد نکاح، عقد کفالت، عقد رهن و…. جزو عقود معین هستند و نام به خصوص خود را دارند.

عقد نامعین به چه نوع عقدی گفته ‌‌‌‌‌می‌شود‌ ؟

عقد نامعین به عقدی گفته ‌‌‌‌‌می‌شود که نام و عنوان به خصوصی در قانون کشور ندارد و با توجه به‌ توافق افراد انجام ‌‌‌‌‌می‌گیرد. این نوع عقد به این دلیل انجام ‌‌‌‌‌می‌گیرد که طرفین بتوانند با اراده خود تصمیم گیری کنند و مجبور نباشند‌ که برای انجام کار خود حتما عقدی را انتخاب کنند که عنوان دارد. برای صحت تمام عقود وجود برخی شرایط نیاز است که ‌این ‌شرایط برای عقد نامعین نیز وجود دارد و افراد باید به آن‌ها توجه کنند.

تفاوت عقد معین و نامعین

عقد معین و نامعین دارای تفاوت‌هایی نیز ‌‌‌‌‌می‌باشند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز ساخته است، در زیر تفاوت این دو نوع عقد را شرح داده‌ایم:

تعیین مقررات عقد

در عقد معین علاوه بر مقررات عمومی که اختصاص به عقد خاصی ندارند و عموما باید رعایت شوند ‌‌‌‌‌می‌بایست با توجه به نوع عقد قوانین به خصوص آن را نیز رعایت کرد اما در عقد نامعین افراد تنها قوانین عمومی عقود باید رعایت شوند.

سکوت قرارداد یا عقد درباره موضوعی

چنانچه در عقد معین موضوعی وجود داشته باشد که دو طرف درباره آن‌ سکوت محض کرده باشند ‌‌‌‌‌یعنی توافقی چه شفاهی یا کتبی در خصوص آن مورد وجود نداشته باشد می‌توان با مراجعه به دادگاه تکلیف آن موضوع را مشخص کرد. دادگاه در این مرحله با توجه به قواعد آن عقد در قانون منازعه را حل می‌نماید. برای مثال در قرارداد خرید خودرو چنانچه مکان تحویل مشخص نشده باشد قاضی با رجوع به قوانین بیع حل اختلاف می‌کند. اما در عقد نامعین اگر در مورد هر موضوعی سکوت شود چون قانون خاصی در آن باره وجود ندارد قاضی با توجه به انگیزه دو طرف از عقد تکلیف آن موضوع را نیز روشن ‌‌‌‌‌می‌کند.

سوالات متدوال

عقد معین چیست‌ ؟

عقدی که قانونگذار برای آن عنوان در نظر گرفته و قواعدی تنظیم کرده است.

عقد نامعین چیست‌ ؟

عقدی که قانونگذار برای آن‌ عنوان در نظر نگرفته است و با توجه به توافق طرفین انجام ‌‌‌‌‌می‌گیرد.

مرکز معتبر وکیل دات کام شما را در حل پرونده‌های حقوقی خود یاری ‌‌‌‌‌می‌نماید. از بهترین خدمات این مرکز ‌‌‌‌‌می‌توان به حل انواع پرونده‌های حقوقی و ارائه مشاوره حضوری و تلفنی اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عقد معین‌ و عقد نامعین، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عقد معین‌ و عقد نامعین پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

عقد معین و عقد نامعین

 تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها



:: برچسب‌ها: عقد معین و عقد نامعین | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

عقد به بسته شدن قرارداد و قبول تمام مواردی که داخل آن‌ ذکر شده است گفته ‌‌‌می‌شود.‌ در قوانین ما عقود مختلفی هستند که هر کدام با توجه به شرایط افراد و نیاز آن‌‌‌‌ها تعیین ‌‌‌می‌شوند‌. برای مثال در قانون کشور ما عقد نکاح برای ازدواج و عقد بیع برای خرید و فروش انجام ‌‌‌می‌شود و هر کدام قوانین خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم در مورد عقد معلق و عقد منجز توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

عقد معلق و عقد منجز

 تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها

 

عقد منجز چیست‌‌‌‌‌ ؟

طبق ماده ۱۸۹ عقد منجز به عقدی گفته ‌‌‌می‌شود که طی انجام آن افراد به محض اینکه قرارداد ‌‌‌می‌نویسند موظف به انجام کاری ‌‌‌می‌شود و ‌‌‌می‌بایست حتما آن ‌کار را انجام دهند. برای مثال شخصی در عقد منجز ‌‌‌می‌گوید که پس از بسته شدن قرارداد خانه‌اش را به نام طرف مقابلش ‌‌‌می‌زند و در قبال خانه مبلغی پول دریافت ‌‌‌می‌کند‌ که در این صورت ‌اگر عقد امضا شود ‌‌‌می‌بایست خانه‌اش را به نام طرف مقابل زده و در عوض پول دریافت کند.

عقد معلق به چه عقدی گفته ‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌ ؟

عقد معلق نیز یکی از انواع عقود در قانون کشور ما ‌‌‌می‌باشد که قوانین مربوط به خود را دارد. در عقد معلق طرفین ‌‌‌می‌توانند انجام کاری را به بعدها موکول کنند. برای مثال در عقد ذکر ‌‌‌می‌کنند که اگر فردی در آزمون دکترا قبول شود برای او اتومبیل ‌‌‌می‌خرند که در این صورت فردی که قرار است اتومبیل بخرد نیاز نیست که اتومبیل را بلافاصله بعد از عقد به طرف مقابل بدهد و ‌‌‌می‌بایست صبر نماید تا او در آزمون دکترا قبول شود.

سوالات متدوال

عقد منجز چیست‌‌‌‌‌ ؟

عقد منجز عقدی است که پس از بسته شدن آن بلافاصله افراد موظف به انجام کاری ‌‌‌می‌شوند.

تفاوت عقد منجز و عقد معلق چیست‌‌‌‌‌ ؟

عقد منجز عقدی است که بلافاصله پس از بسته شدن قرارداد افراد باید کاری را انجام دهند اما در عقد معلق اینگونه نخواهد بود و افراد ‌‌‌می‌توانند انجام کار را به روز‌‌‌‌های بعد موکول کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عقد معلق و منجز، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عقد معلق و منجز پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

عقد معلق و عقد منجز

 تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها



:: برچسب‌ها: عقد معلق و عقد منجز | تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

از سال‌‌ها پیش تا‌ کنون هرگاه فردی ‌می‌خواسته مالی را به دست بیاورد معامله‌‌‌ای انجام داده است. هر فرد با توجه به چیزی که نیاز دارد ‌می‌تواند با افراد دیگر معامله کند تا آن چیز را به دست بیاورد. در ادامه قصد داریم در مورد بطلان معامله و قوانین آن توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

بطلان معامله

موارد بطلان و عدم‌ بطلان عقد – شرایط – آثار حقوقی

 

 

معامله به چه عملی گفته ‌می‌شود ؟

معامله به عملی گفته ‌می‌شود که طی انجام آن افراد ‌می‌توانند ‌مال یکدیگر را با هم معاوضه کنند. برای مثال دو نفر طی تنظیم‌ قراردادی ذکر ‌می‌کنند که خانه‌‌‌ای را با یکدیگر معامله کنند، یعنی فردی خانه‌ای را به طرف مقابل بدهد و طرف مقابل نیز هزینه خانه را به او پرداخت نماید که در این‌صورت ‌می‌توان گفت معامله صورت گرفته است.

موارد بطلان معامله

از آنجایی که برای انجام معامله قرارداد تنظیم ‌می‌شود در برخی موارد ممکن‌ است آن قرارداد باطل شود که به معنای از میان رفتن آثار معامله ‌می‌باشد. در زیر مواردی که باعث بطلان معامله ‌می‌شوند را نام‌ برده‌‌‌ایم:

  • اگر فردی بخواهد خانه‌اش را بفروشد اما فرد مقابلش قصد اجاره خانه را داشته باشد و میان آن‌ها قراردادی تنظیم شده باشد ‌می‌توان گفت که آن معامله باطل است زیرا آن‌ها در نوع عقد اشتباه کرده‌اند.
  • در صورتی که افراد معامله‌‌‌ای را منعقد کرده باشند ولی در مورد عقد معامله اشتباه فکر کرده باشند نیز معامله باطل خواهد شد. برای مثال اگر فردی بخواهد خودروی پراید خود را بفروشد ولی طرف مقابلش قصد خرید کامیون داشته باشد و با این وجود آن دو با هم معامله کرده باشند آن معامله باطل است.
  • اشتباه در جنس موضوع معامله نیز باعث بطلان آن ‌می‌شود. برای مثال اگر فردی بخواهد گردنبند طلا بخرد اما به اشتباه گردنبند مسی را معامله کرده باشد معامله‌اش باطل خواهد شد.

موارد عدم بطلان معامله

در برخی موارد نیز با وجود اینکه اشتباهات کوچکی رخ داده است اما معامله باطل نخواهد شد. در ادامه موارد عدم ‌بطلان معامله را نام برده‌‌‌ایم:

  • یکی از مواردی که در صورت وجود آن معامله باطل ‌نمی‌شود اشتباه در اوصاف مورد معامله شده ‌می‌باشد. برای مثال اگر فردی تصور کند که فرشی را از شیراز خریداری کرده است اما در واقع آن فرش را از تهران خریده باشد معامله او باطل نخواهد بود.
  • اشتباه در ارزش مورد معامله نیز باعث بطلان معامله ‌نمی‌شود اما به فرد خریدار یا همان مشتری حق فسخ ‌می‌دهد. ‌برای مثال اگر او خانه‌‌‌ای خریده باشد که قیمتش بیشتر از نرخ بازار باشد او ‌می‌تواند معامله را فسخ کند اما‌ اگر این کار را نکند معامله باطل نیست.
  • اشتباه در انگیزه هم باعث بطلان معامله نخواهد شد. اگر فردی چیزی را خریداری کند که با تصوراتش‌ یکسان نباشد معامله باطل ‌نمی‌شود زیرا او فقط در تصورش آن را چیز دیگری دیده است و این موضوع را در معامله شرح نداده است.
  • اگر فردی به جای معامله به آقای…. با آقای… معامله کرده باشد بازهم معامله باطل نیست اما فرد حق فسخ آن ‌را خواهد داشت.

 

سوالات متدوال

معامله به چه عملی گفته ‌می‌شود ؟

معامله به عملی گفته ‌می‌شود که طی انجام آن افراد مال خود را با مال طرف مقابل تعویض نموده و یا چیزی از او خریداری کنند و بهایش را بپردازند.

اگر فرد به جای خرید گردنبند طلا گردنبند مسی بخرد معامله باطل است ؟

بله.

اگر فرد به جای اینکه فرشی را از شیراز بخرد آن را از تهران خریداری کرده باشد معامله باطل ‌می‌شود ؟

خیر.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بطلا‌ن و عدم بطلا‌ن معامله، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون بطلا‌ن و عدم بطلا‌ن معامله پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

بطلان معامله

موارد بطلان و عدم‌ بطلان عقد – شرایط – آثار حقوقی

 



:: برچسب‌ها: بطلان معامله | موارد بطلان و عدم‌ بطلان عقد – شرایط – آثار حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

تعهد به معنای پذیرش مسئولیت و پایبند بودن به انجام کار می‌باشد. فرد متعهد می‌بایست کاری را که به او محول شده به خوبی انجام دهد و از انجام آن خودداری نکند. فرد باید در تاریخ معینی کار را به انجام برساند و نگذارد که آن تاریخ سپری شود. در ادامه قصد داریم تعهد به انجام کار در قرارداد یا همان الزام به تعهد را برایتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

الزام به تعهد

 تعهد به انجام کار در قرارداد – لزوم وفای به عهد – آثار حقوقی

 

 

الزام به تعهد قراردادی به چه معنی می‌باشد‌ ؟

تعهد به انجام کار در قرارداد به این‌ معنی می‌باشد که فردی طی تنظیم قرارداد موظف می‌شود که ‌کار مشخصی را انجام دهد. در این‌ مورد فرد می‌بایست حتما کاری را که در قرارداد ذکر کرده‌اند را انجام دهد و در غیر این‌ صورت ممکن است باعث تزلزل قرارداد شود.

برای مثال فردی در قرارداد متعهد می‌شود که در یک مدت زمان مشخص خانه‌ای برای طرف مقابلش بسازد و مرمت کند و یا ماشین او را تعمیر کند که در این‌صورت فرد باید حتما تا آن تاریخ ماشین ‌را تعمیر کند و یا خانه را بسازد و در غیر این صورت به وظایفش در قرارداد متعهد نبوده است.

الزام به انجام تعهد در چه مواردی برداشته می‌شود‌ ؟

در برخی موارد نیز تعهد به انجام کار در قرارداد ممکن نیست و حتی باعث باطل شدن آن نیز می‌شود. موارد عدم تعهد افراد به انجام کار و بطلان قرارداد به شرح زیر می‌باشند:

انجام کار نامقدور، غیرمشروع و بی‌فایده

ممکن است در قرارداد ذکر شود که فردی باید در یک هفته مقدار زیادی بار را جابه‌جا کند اما ‌او چون هواپیما ندارد نمی‌تواند بار مورد نظر را در آن تاریخ به مقصد حمل کند که در این‌ صورت کار نامقدور است و فرد می‌تواند به آن‌ متعهد نباشد و قرارداد ممکن است باطل شود.

  • مورد دیگری که ممکن ‌است طی انجام آن فرد متعهد نباشد و یا قرارداد باطل شود انجام کار‌های نامشروع است. برای مثال اگر فردی طی تنظیم قرارداد از شخصی بخواهد که برای او مشروبات الکلی خریداری نماید و یا خانه‌اش را به آتش بکشد این کار‌ها نامشروع هستند و فرد می‌تواند نسبت به انجام آن‌ها متعهد نباشد و در این صورت حتما قرارداد باطل خواهد شد‌.
  • اگر در قرارداد ذکر شود که شخصی موظف است کاری انجام دهد که نه سود مادی دارد و نه ‌سود معنوی بازهم قرارداد باطل می‌شود و فرد ملزم ‌به انجام آن کار نخواهد بود.

سوالات متدوال

تعهد به انجام کار در قرارداد یعنی چه‌ ؟

یعنی فردی طی تنظیم قرارداد موظف به انجام کاری می‌شود.

اگر کسی در قرارداد از ما بخواهد که خانه‌اش را آتش بزنیم قرارداد باطل است‌ ؟

بله.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص الز‌ام به تعهد، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون الز‌ام به تعهد پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

الزام به تعهد

 تعهد به انجام کار در قرارداد – لزوم وفای به عهد – آثار حقوقی



:: برچسب‌ها: الزام به تعهد | تعهد به انجام کار در قرارداد – لزوم وفای به عهد – آثار حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

امروزه یکی از انواع معاملات آپارتمان که بسیار رواج یافته است پیش فروش آپارتمان می‌‌‌‌‌‌باشد. زمانی که سازنده ملک تصمیم بگیرد که آپارتمان را پیش از این که به طور کامل تمام شود بفروشد اصطلاحا گفته می‌شود پیش فروش آپارتمان. برای این کار ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد اما گاهی این اتفاق وقتی میفتد که سازنده از نظر مالی دچار مشکل می‌‌‌‌‌‌شود. ‌‌‌‌‌در این مطلب به بررسی نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان ‌‌‌می‌‌‌‌‌‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان

 بررسی مفاد الزامی مندرج در قرارداد

 

قرارداد پیش فروش آپارتمان

پیش فروش کردن حالتی است که در آن مالک آپارتمان قبل از اینکه ساختمان به طور کامل تمام شود و قبل از تکمیل آپارتمان آن را می‌‌‌‌‌‌فروشد. این کار برای دو طرف سودمند خواهد بود.‌‌‌‌‌ زیرا از یک سو فروشنده قبل از اینکه آپارتمان تمام شود به پول خود رسیده است و حتی در صورت داشتن مشکل مالی برای پایان کار آپارتمان با گرفتن زودتر پول مشکل خود را برطرف می‌کند. از یک سو هم خریدار سود کرده است زیرا همواره قیمت آپارتمان در هنگام پیش خرید کردن کمتر از زمان پایان کار است و خریدار توانسته است با مبلغ پایین‌‌تر‌‌‌‌‌ی صاحب آپارتمان شود.

البته باید در هنگام نوشتن قرارداد پیش فروش دقت لازم را نمود زیرا بسیاری از افراد از این طریق کلاهبرداری ‌‌‌می‌‌‌‌‌‌کنند. بهتر است قبل از هرگونه پرداخت و امضا با یک وکیل متخصص در این زمینه مشورت نمایید. در زیر یک نمونه کامل از قرارداد پیش فروش ساختمان قرار داده شده است.

نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان

ماده ۱: طرفین قرارداد

۱-۱- ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌فروشنده/ فروشندگان…. فرزند… به شماره شناسنامه …. صادره از …. کدملی …. متولد…. ساکن…. تلفن…. با وکالت/ قیمومیت/ ولایت/ وصایت …. فرزند…. به شماره شناسنامه …. متولد….

۱-۲- خریدار/ خریداران…. فرزند…. به شماره شناسنامه …. صادره از…. کد ملی…. متولد…. ساکن…. تلفن ….با وکالت/ قیمومیت/ ولایت/ وصایت…. فرزند….به شماره شناسنامه…. متولد….

ماده ۲٫ موضوع قرارداد | نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان

عبارت است از ساخت و فروش مورد معامله با مشخصات، اوصاف و شرایط مورد توافق طرفین که در ماد‌‌‌‌‌ه 3 این قرارداد به آن اشاره شده است وعبارت است از انتقال آن طبق این قرارداد به خریدار در برابر عوض معلوم.

ماده ۳٫ مشخصات مورد قرارداد

۱-۲- ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌…… دانگ در پلاک …… به مساحت …… متر مربع، اختصاصی …… ضلع…. طبقه …… دارای نقشه و پلان …… که مشخصات مورد معامله تماماً به اطلاع خریدار رسیده است.

۲-۳- ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌مشخصات مورد معامله از حیث مصالح مورد استفاده، لوازم، منصوبات و سایر موارد به شرح پیوست این قرارداد است که به امضای طرفین رسیده و لازم الاجرا می‌‌‌‌‌‌باشد.

تبصره: هرگونه تغییر در مشخصات ساختمانی در صورتی که با‌‌ تر‌‌‌‌‌اضی طرفین باشد مجاز خواهد بود.

ماده ۴٫ قیمت مورد معامله | نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان

قیمت مورد معامله از قرار هر متر مربع ……. ریال که جمعاً …… ریال تعیین گردید که به صورت نقدی یا مبلغ …… ریال …… نقداً و باقیمانده قیمت …… ریال، طی …… قسط، هر یک به مبلغ …… ریال به تاریخ.‌‌‌‌‌…طی چک/ چک‌های شماره ……پرداخت خواهد شد.

ماده ۵٫ تسلیم مورد معامله

فروشنده مکلف است مورد معامله را حداکثر تا تاریخ .‌‌‌‌‌…….با توجه به شرایط مقرر در قرارداد، تکمیل نماید و به خریدار تسلیم نماید.

ماده ۶٫ شرایط و آثار قرارداد | نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان

۱-۶- فروشنده مکلف است قبل از عقد قرارداد پیش ­فروش نسبت به اخذ مجوز ساخت از شهرداری و هر گونه مجوز لازم دیگر از سایر مراجع ذی­صلاح اقدام نماید. مجوز مذکور پیوست قرارداد بوده و جزء لاینفکی از قرارداد خواهد بود.

۲-۶- فروشنده مکلف است کلیه ضوابط و مقررات و نظامات دولتی و آیین­ نامه­‌‌‌ها‌‌‌‌‌ی مربوطه از قبیل اخذ پروانه ساختمانی،‌‌ تر‌‌‌‌‌اکم، پایان کار و ‌‌‌‌‌آیین نامه مهندسی مربوط به مقاوم سازی در برابر زلزله را رعایت کند.

3-6- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشنده ملکف است بعد از تکمیل مورد معامله و تحقق کلیه شرایط مندرج در ماده ۴ جهت تنظیم سند رسمی‌‌‌‌‌‌ به نام خریدار در تاریخ.‌‌‌‌‌… به دفتر اسناد رسمی ‌‌‌‌‌‌مراجعه نماید.

 تبصره: در صورت عدم حضور هر یک از طرفین و عدم ثبت معامله به هر علت، سردفتر گواهی عدم حضور را با ذکر مورد صادر خواهد کرد.

۵-۶-‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌اگر مورد معامله بعد از احداث از نظر متراژ زیادت یا نقصانی در حد عرف داشته باشد، ارزش مساحت اختلافی بر اساس قیمت هر متر مربع بین طرفین محاسبه خواهد شد. در صورتی که این زیادت و نقصان غیر متعارف باشد، خریدار علاوه بر اختیار فسخ قرارداد می­‌تواند ارزش روز مورد معامله را از فروشنده دریافت نماید.

۸-۶- ‌‌‌‌‌قیمت مورد معامله قطعی بوده و فروشنده نمی‌‌‌‌‌‌تواند به هیچ عنوان از قبیل بالارفتن قیمت مصالح و سایر هزینه‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌ قیمت را افزایش دهد.

۹-۶- ‌‌‌‌‌درصورتی که پس از تحویل مورد معامله در یک دوره سه ماهه که به عنوان تحویل موقت ‌‌‌می‌‌‌‌‌‌باشد، معایبی در مورد معامله ظاهر شود که ناشی از افراط و تفریط خریدار نبوده باشد، فروشنده مکلف است نسبت به جبران خسارت وارده اقدام نماید.

خسارت تاخیر و تادیه ( فروشنده و خریدار) 

۱۰-۶- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در صورتی که خریدار ثمن مورد معامله مذکور در ماده ۴ را پرداخت نکند یا در جهت پرداخت بقیه اقساط اقدام نکند باید به ازای مبلغ باقیمانده ‌‌‌‌‌به میزان …… درصد به عنوان خسارت دیرکرد به فروشنده پرداخت نماید.

۱۱-۶-‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌در صورت تخلف و تاخیر فروشنده در اجرای تعهدات مبنی بر تنظیم سند رسمی‌‌‌‌‌ و تحویل مورد معامله به ازای هر روز تاخیر معادل مبلغ ……. ریال به عنوان خسارت تاخیر در اجرای تعهد به خریدار پرداخت می‌‌‌‌‌‌شود، این خسارت مانع از الزام متعهد به انجام تعهد اصلی نیست.

سایر مواد قراداد پیش فروش ساختمان

ماده ۷٫ کلیه خیارات به ‌‌تر‌‌‌‌‌اضی طرفین در این قرارداد اسقاط گردید.

ماده ۸٫ در صورتی که مورد معامله دارای وام بانکی باشد و خریدار بخواهد از تسهیلات بانکی استفاده نماید، مخارج تنظیم سند رهنی بانک وام­دهنده به عهده …… خواهد بود.

ماده ۹٫ حق­ الزحمه مشاور املاک طبق تعرفه بعهده طرفین است که همزمان با امضای این قرارداد مبلغ ……… ریال به موجب قبض شماره ‌‌‌‌‌….. و ‌‌‌‌‌…..پرداخت شد.

ماده ۱۰٫ این قرارداد در تاریخ.‌‌‌‌‌….در دفتر مشاور املاک شماره ‌‌‌‌‌….. به نشانی ‌‌‌‌‌….. در سه نسخه بین طرفین تنظیم، امضا و مبادله گردید. مشاور املاک موظف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص مشاور، نسخه اول و دوم را به خریدار و فروشنده تسلیم نماید و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بایگانی کند و هر سه نسخه دارای اعتبار یکسان است که با تنظیم سند رسمی‌‌‌‌‌‌ از درجه اعتبار ساقط است.

ماده ۱۱٫ موارد حقوقی مفاد این قرارداد مطابق با مقررات جاری است و تایید می­‌شود.

فروشنده ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌                                           خریدار                                    شهود

با احراز هویت متعاملین و مدارک و اسناد مورد معامله، تمام مراتب مندرج در این مبایعه ­نامه به تایید و گواهی اینجانب می­‌رسد.

مهر و امضای مشاور املاک

نکات قرارداد پیش فروش ساختمان

1/ هر یک از طرفین ‌‌‌می‌‌‌‌‌‌توانند بر طبق خواسته خود بندی را به این قرارداد اضافه نمایند یا از آن بندی را حذف نمایند.

2/ در مورد اسقاط کلیه خیارات طرفین می‌‌‌‌‌‌توانند به هر صورت که تمایل داشته باشند توافق نمایند. در صورت توافق طرفین می‌‌‌‌‌‌توانند کلیه خیارات یا فقط بعضی را اسقاط نمایند.

3/ قبل از امضای قراداد یا پرداخت قیمت مورد معامله حتما بررسی‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌ی لازمه را انجام دهید و با یک وکیل متخصص مشورت نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان

 بررسی مفاد الزامی مندرج در قرارداد



:: برچسب‌ها: نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان | بررسی مفاد الزامی مندرج در قرارداد ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

‌بی‌شک ساخت یک آپارتمان دارای هزینه‌‌های زیاد و سرسام آوری است. به‌طوری که بسیاری از سازندگان بعد از گذشت مدتی دیگر قادر به پرداخت این هزینه‌‌ها نیستند و مجبور به نیمه رها کردن کار ‌می‌شوند. اما در این میان یک راه حل برای این مشکل وجود دارد آن هم راه فروختن آپارتمان به همان شکل نیمه کاره ‌می‌باشد. به این نوع از معامله اصطلاحا پیش فروش گفته ‌‌می‌شود. ولی ممکن است که یک طرف بعد از انعقاد قراداد پشیمان شود و بخواهد آن را فسخ نماید. در این مطلب به بررسی فسخ قرارداد پیش فروش ساختمان ‌‌می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان

 شرایط و موارد فسخ

 مطالبه خسارت

 

قرارداد پیش فروش آپارتمان

در بازار معاملات املاک پیش فروش کردن یک ساختمان به معنای آن است که مالک آپارتمان پیش از تکمیل کردن و گرفتن پایان کار آپارتمان آن را به خریدار ‌می‌فروشد.

بر اساس ماده یک قانون پیش فروش آپارتمان‌‌ها‌، به هر قراردادی با هر عنوانی که به موجب آن مالک رسمی زمین موظف ‌می‌شود تا آپارتمان را بسازد و آن را تحویل خریدار دهد قراداد پیش فروش آپارتمان گفته ‌می‌شود.

فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان

در سال 1389 قانون پیش فروش ساختمان‌‌ها به تصویب رسید. در این قانون علاوه بر تعریف ارائه شده از قراداد پیش فروش ساختمان به بررسی نحوه انعقاد این قراداد و حتی موارد فسخ و ابطال ان نیز پرداخته شده است.

این قانون به شخص خریدار این حق را داده است که در صورت وجود شرایط قانونی‌، قراداد پیش فروش را  فسخ کند. در کنار تمام خیارات و توافقاتی که اشخاص ‌می‌توانند با هم برای فسخ قراداد انجام دهند مواردی هم هست که بر اساس آن‌‌ها امکان فسخ قرارداد وجود دارد. در واقع ‌می‌توان گفت در دو حالت کلی اشخاص ‌می‌توانند قرارداد را فسخ نمایند:

1/ در مواردی که با هم توافق ‌‌می‌کنند و در قرارداد ثبت ‌می‌نمایند و در صورت تخلف از آن حق فسخ ایجاد ‌می‌شود.

2/ مواردی هم قانون از قبل به شکل پیش فرض مطرح کرده است.

در زیر به بررسی این موارد قانونی ‌می‌پردازیم. بر اساس این موارد هم خریدار و هم فروشنده حق فسخ دارند.

فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان به دلیل کسری مساحت

در قرارداد پیش فروش آپارتمان تعیین ‌می‌گردد که شخص سازنده چه مساحتی را تحویل ‌می‌دهد. اگر میان مساحتی که در قرارداد توافق شده است و آنچه که تحویل داده ‌می‌شود اختلاف وجود داشته باشد این حق برای خریدار به وجود ‌می‌آید تا قرارداد پیش فروش را فسخ نماید. به طور مثال در قرارداد ذکر شده است که آپارتمان باید 150 متر باشد ولی وقتی که تحویل داده ‌می‌شود متراژ آپارتمان 100 متر است. در این جا امکان فسخ قرارداد وجود دارد. البته بر اساس قانون مقدار این کسری اگر کمتر از 95 درصد متراژ مورد توافق خریدار باشد 2 راه دارد:

1/ با استناد به کسری قرارداد را فسخ نماید.

2/ هم آپارتمان را تحویل بگیرد و هم تفاوت قیمت را با توجه به نرخ روز و نظر کارشناس بگیرد.

فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان به علت عدم پرداخت اقساط

بر اساس آنچه که عرف بازار ‌می‌باشد ثمن معامله در قرارداد پیش فروش به صورت اقساط پرداخت ‌می‌شود. با توجه به اینکه ملک حاضر نیست و فروشنده آپارتمان را به مرور زمان تحویل ‌می‌دهد خریدار نیز پول را به شکل اقساط پرداخت ‌‌می‌کند.

خریدار موظف است تا اقساط را در موعد مقرر پرداخت کند و اگر اقساط را تا زمان سررسید پرداخت نکند این حق برای فروشنده وجود دارد که معامله را فسخ نماید.

در این صورت فروشنده باید به دفترخانه‌ای که قرارداد در آنجا تنظیم شده است مراجعه نماید و موضوع را کتبا به اطلاع سردفتر برساند. دفترخانه مکلف است که ظرف مدت یک هفته به خریدار هشدار بدهد که اگر تا یک ماه اقساط معوقه خود را تصفیه نکند قرارداد فسخ ‌می‌گردد.

طرفین ‌می‌تواند برای ضمانت اجرای پرداخت به موقع اقساط در قرارداد پیش فروش ذکر نمایند که در صورت عدم پرداخت به موقع خریدار باید جریمه بپردازد و همچنین ‌‌می‌توان به سود خریدار عمل کرد و پرداخت قسط را منوط به انجام درست و به موقع مراحل پروژه نمود.

ابطال قرارداد پیش فروش با فسخ قرارداد مشارکت

یکی دیگر از حالاتی که باعث ‌می‌شود قرارداد پیش فروش به پایان برسد ابطال آن به جهت فسخ قرارداد مشارکت ساخت است. قرارداد مشارکت در ساخت برای زمانی است که مالک ملک از شخص دیگری که در زمینه آپارتمان سازی دارای مهارت و تجربه است درخواست ‌می‌نماید تا در ملک‌، آپارتمان بسازد.

اگر در قرارداد مشارکت در ساخت مطرح شده باشد که سازنده یا مالک هر کدام تا اتمام آپارتمان به صورت کامل حق فروش ندارند و یکی از طرفین بر خلاف شرط مندرج عمل نماید و آپارتمان را پیش فروش کند در این صورت قرارداد مشارکت فسخ ‌می‌شود و به دنبال آن پیش فروش هم باطل می‌گردد.

خسارت ناشی از فسخ قرارداد پیش فروش

در صورتی که فسخ قرارداد باعث ضرر و زیان شخص شده باشد این حق برای فروشنده یا خریدار وجود دارد که خسارت خود را طلب نمایند.

در بیشتر قرارداد‌‌ها افراد در مورد خسارت فسخ از پیش با هم توافق ‌می‌کنند و مبلغی را در قرارداد به عنوان خسارت درج ‌می‌نمایند. اما در صورتی که خسارت از قبل تعیین نشده باشد دادگاه به این موضوع رسیدگی ‌می‌نماید. در دادگاه هم با توجه به نرخ روز و نظر شخص کارشناس در مورد مبلغ خسارت پرداختی نظر داده ‌می‌شود.

استرداد پیش پرداخت در صورت فسخ قرارداد پیش فروش

قطعا زمانی که به هر دلیل قرارداد فسخ ‌می‌شود مبلغی هم که خریدار به عنوان بیعانه یا هر عنوان دیگری پرداخت کرده است به او برگردانده می‌شود.

برای ‌این منظور باید دادخواستی جدا از دادخواست فسخ در دادگاه مطرح شود. یعنی شخص علاوه بر درخواست فسخ باید درخواست استرداد وجه نماید.

مرجع صالح برای رسیدگی به دعوای فسخ قرارداد پیش فروش

در صورتی که برای فسخ طرفین نتوانند با هم کنار بیایند ‌می‌توان این موضوع را از سوی مراجع قانونی پیگیری نمود‌. مرجع صالح با توجه به غیر منقول بودن موضوع دعوا محل قرار گرفتن آپارتمان است.

رای دادگاه فقط جنبه اعلا‌می ‌دارد و اجرائیه صادر ‌‌نمی‌شود. یعنی در طی رای دادگاه اعلام ‌می‌شود که قرارداد پیش فروش فسخ شده است.

سوالات متداول

آیا امکان فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان وجود دارد‌ ؟

بله‌، با رعایت شرایط قانونی ‌می‌توان قرارداد پیش فروش را فسخ نمود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چگونه ‌می‌توان قرارداد پیش فروش را فسخ کرد‌ ؟

برای اینکه بتوان قرارداد را فسخ نمود از ابتدا در داخل قرارداد شروطی برای فسخ مطرح می‌شود و در صورت عدم رعایت شرایط امکان فسخ وجود دارد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

جریمه فسخ قرارداد چه میزان است‌ ؟

میزان خسارت بستگی به توافق طرفین دارد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد فسخ قرارداد پیش فروش ساختمان ‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرا‌می ‌وکیل دات کام از آخرین اخبار حقوقی مطلع شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان

 شرایط و موارد فسخ

 مطالبه خسارت



:: برچسب‌ها: فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان | شرایط و موارد فسخ – مطالبه خسارت ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

معمولا همه ما در هنگام خرید آپارتمان موردی را انتخاب ‌می‌کنیم که تکمیل و قابل سکونت باشد. خریدن آپارتمانی که هنوز کامل ساخته نشده شاید کمی دور از عقل باشد. اما گاهی پیش ‌می‌آید که افراد اقدام به خرید آپارتمانی ‌می‌کنند که نیمه کاره است‌. این کار هم برای فروشنده سود دارد و هم برای خریدار. اما در پیش خرید یک آپارتمان باید بسیار بسیار دقت کرد‌. در این مطلب سعی در بررسی کلاهبرداری و جرائم احتمالی در قرارداد پیش فروش آپارتمان داریم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان

 جرایم مرتبط با پیش فروش ساختمان مجازات

 

قراداد پیش فروش آپارتمان

در ماده یک قانون پیش فروش ساختمان‌ها مصوب 1389 آمده است که پیش فروش عبارت است از هر قراردادی با هر عنوانی که بین مالک قانونی و رسمی یک زمین یا نماینده قانونی آن به عنوان فروشنده با شخص دیگری منعقد می‌شود. در این قرارداد فروشنده ملزم می‌شود تا واحد ساختمانی را مطابق با شرایط مطروحه در قرارداد و در زمان تعیین شده بسازد و تحویل خریدار بدهد.

از نظر عرفی و آنچه که در میان مردم رایج است پیش فروش ساختمان قراردادی است که بر اساس آن شخص سازنده ساختمان در حالی که هنوز آپارتمان نیمه کاره است آن را ‌می‌فروشد. این کار هم برای خریدار و هم برای سازنده سود دارد. زیرا سازنده ‌می‌تواند زود‌‌تر به پول خود برسد و خریدار هم با قیمت مناسب‌‌تر صاحب آپارتمان ‌می‌شود. اما در عین حال باید در هنگام خرید بسیار دقت نمود و دو طرف پیش از امضا دقت‌های لازم را مبذول دارند.

کلاهبرداری در قراداد پیش فروش آپارتمان

یکی از رایج‌‌ترین و مرسوم‌‌ترین روش‌‌های کلاهبرداری در معاملات املاک مربوط به معاملات پیش فروش آپارتمان است. در اینگونه معاملات به دلیل اینکه هنور برای آپارتمان به صورت جداگانه پایان کار گرفته نشده است و به تبع آن سند رسمی برای آپارتمان صادر نشده است امکان کلاهبرداری زیاد است.

در بسیاری از موارد شخص فروشنده آپارتمان را به چندین نفر پیش فروش ‌می‌کند‌. مثلا شخصی یک آپارتمان را به هشت خریدار ‌می‌فروشد. یا اینکه آپارتمان را پیش فروش ‌می‌کند و بعد از دریافت پول کار را نیمه تمام رها ‌می‌کند و آپارتمان را تحویل خریدار ‌نمی‌دهد. با توجه به اینکه این معاملات با سند عادی صورت ‌می‌گیرد امکان فروختن آپارتمان به چند نفر و یا نیمه کاره تمام کردن آن وجود دارد.

سایر جرایم در پیش فروش آپارتمان

در قانون پیش فروش آپارتمان‌‌ها به چهار جرم دیگر در زمان پیش فروش آپارتمان اشاره شده است‌. این جرائم از قرار زیر ‌می‌باشند:

1/ انتشار آگهی پیش فروش ساختمان و یا هرگونه تبلیغ در خصوص پیش فروش آپارتمان در مطبوعات و مراکز اطلاع رسانی یا هر رسانه‌‌های گروهی بدون داشتن مجوز‌‌های لازمه از مراجع ذی صلاح. بر اساس ماد‌‌‌ه 21 قانون پیش فروش ساختمان، اشخاص قبل از هر اقدامی در جهت اطلاع رسانی پیش فروش ساختمان باید مجوز داشته باشند و در غیر این صورت علاوه بر توقیف تبلیغات مجازات نقدی هم ‌می‌شوند.

2/ پیش فروش بدون تنظیم سند رسمی طبق ماد‌‌‌ه 23 قانون پیش فروش ساختمان غیر قانونی بوده و باید قرارداد به صورت رسمی در دفاتر اسناد رسمی ثبت گردد.

3/ عدم تحویل به موقع آپارتمان یا تحویل دادن آن به شکلی برخلاف آنچه که در قرارداد ذکر شده است. بر اساس قانون پیش فروش ساختمان اگر شخص آپارتمان را در موعد مقرر و به همان شکل مذکور در قرارداد تحویل ندهد‌، شخص خریدار ‌می‌تواند علاوه بر درخواست مجازات فروشنده‌، خسارت دریافت کند.

4/ پیش فروش ساختمان بدون داشتن مجوز‌‌های لازم جرم محسوب ‌می‌شود و حتی بنگاه‌‌های معاملات املاک اگر بدون مجوز قرارداد پیش فروش تنظیم نمایند مجازات ‌می‌شوند.

راه‌‌های پیش گیری از کلاهبرداری در قرارداد پیش فروش آپارتمان

با توجه به وقوع جرایم مختلف ملکی از طریق قرادادهای پیش فروش‌، قانون گذار قانون پیش فروش ساختمان‌‌ها را تنظیم نمود تا از هرگونه جرم و کلاهبرداری جلوگیری شود از همین جهت به اشخاص توصیه ‌می‌شود قبل از انجام هر معامله‌‌‌ای این قانون را به طور کامل مطالعه نمایند. بر اساس این قانون برای تنظیم قرارداد باید مدارکی مانند سند اصلی مالکیت‌، پروانه ساخت کل ساختمان و شناسه فنی مستقل برای هر واحد ارائه شود.

از همین رو اشخاص باید پیش از انجام معامله از سابقه و صحت ساختمان و شخص فروشنده اطلاع پیدا کنند و با هر کسی نباید وارد معامله شوند. همچنین اسناد و مدارک ملک مانند در رهن بودن یا نبودن ملک را بررسی نمایند و حتی از ادار‌‌‌ه اسناد استعلام نمایند‌.

بهترین و مطمئن‌‌ترین راه برای جلوگیری از زیان‌‌های بعدی و از دست دادن پول مشورت کردن با یک وکیل مجرب قبل از امضا قراداد است. وکیل دات کام با گروهی از وکلای حرفه‌‌‌ای در زمینه املاک به بررسی قراداد پیش فروش آپارتمان ‌می‌پردازد و ‌می‌توانید در این زمینه مشاور‌‌‌ه حقوقی دریافت نمایید.

سوالات متداول

در مورد قرارداد پیش فروش باید چه قانونی را بررسی نمود ؟

در این خصوص باید به قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 1389 مراجعه نمود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

راه‌‌های جلوگیری از کلاهبرداری چیست ؟

در هنگام انجام معامله حتما از سابقه شخص فروشنده و اطلاعات خود ملک اطلاعات دقیق کسب نمایید که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد کلاهبرداری و جرایم مربوط به پیش فروش ساختمان ‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرامی وکیل دات کام از آخرین اخبار حقوقی مطلع شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان

 جرایم مرتبط با پیش فروش ساختمان مجازات



:: برچسب‌ها: کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان | جرایم مرتبط با پیش فروش ساختمان – مجازات ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق یزد کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در یزد هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق یزد

 بهترین مرکز مشاوره طلاق یزد

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق یزد

دریافت مشاوره طلاق در یزد بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق یزد وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق یزد وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق یزد

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق یزد با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق یزد

 بهترین مرکز مشاوره طلاق یزد



:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق یاسوج کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در یاسوج هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق یاسوج

بهترین مرکز مشاوره طلاق یاسوج

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق یاسوج

دریافت مشاوره طلاق در یاسوج بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق یاسوج وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق یاسوج وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق یاسوج

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق یاسوج با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

مشاوره طلاق یاسوج

بهترین مرکز مشاوره طلاق یاسوج



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق یاسوج | بهترین مرکز مشاوره طلاق یاسوج ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق همدان کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در همدان هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق همدان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق همدان

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق همدان

دریافت مشاوره طلاق در همدان بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق همدان وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق همدان وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق همدان

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق همدان با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق همدان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق همدان

 



:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

بهترین مرکز مشاوره طلاق ساری کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در ساری هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق ساری

 بهترین مرکز مشاوره طلاق ساری

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق ساری

دریافت مشاوره طلاق در ساری بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق ساری وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق ساری وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق ساری

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق ساری با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

مشاوره طلاق ساری

 بهترین مرکز مشاوره طلاق ساری



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق ساری | بهترین مرکز مشاوره طلاق ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمان کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در کرمان هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق کرمان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمان

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق کرمان

دریافت مشاوره طلاق در کرمان بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق کرمان وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق کرمان وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق کرمان

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق کرمان با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

مشاوره طلاق کرمان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمان

 



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق کرمان | بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمانشاه کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در کرمانشاه هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق کرمانشاه

 بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمانشاه

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق کرمانشاه

دریافت مشاوره طلاق در کرمانشاه بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق کرمانشاه وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق کرمانشاه وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق کرمانشاه

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق کرمانشاه با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق کرمانشاه

 بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمانشاه



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق کرمانشاه | بهترین مرکز مشاوره طلاق کرمانشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق رشت کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در رشت هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق رشت

 بهترین مرکز مشاوره طلاق رشت

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق رشت

دریافت مشاوره طلاق در رشت بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق رشت وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق رشت وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق رشت

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق رشت با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق رشت

 بهترین مرکز مشاوره طلاق رشت



:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق گرگان کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در گرگان بهستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق گرگان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق گرگان

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق گرگان

دریافت مشاوره طلاق در گرگان بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق گرگان وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق گرگان وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق گرگان

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق گرگان با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق گرگان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق گرگان



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق گرگان | بهترین مرکز مشاوره طلاق گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق شیراز کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در شیراز هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق شیراز

 بهترین مرکز مشاوره طلاق شیراز

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق شیراز

دریافت مشاوره طلاق در شیراز بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق شیراز وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق شیراز وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق شیراز

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق شیراز با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

مشاوره طلاق شیراز

 بهترین مرکز مشاوره طلاق شیراز

 



:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق اهواز کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در اهواز هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق اهواز

 بهترین مرکز مشاوره طلاق اهواز

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق اهواز

دریافت مشاوره طلاق در اهواز بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق اهواز وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق اهواز وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق اهواز

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق اهواز با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

مشاوره طلاق اهواز

 بهترین مرکز مشاوره طلاق اهواز



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق اهواز | بهترین مرکز مشاوره طلاق اهواز ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق قم کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در قم هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق قم

 بهترین مرکز مشاوره طلاق قم

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق قم

دریافت مشاوره طلاق در قم بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق قم وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق قم وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق قم

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق قم با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق قم

 بهترین مرکز مشاوره طلاق قم

بهترین مرکز مشاوره طلاق قم کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در قم هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق قم

 بهترین مرکز مشاوره طلاق قم

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق قم

دریافت مشاوره طلاق در قم بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق قم وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق قم وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق قم

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق قم با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق قم

 بهترین مرکز مشاوره طلاق قم



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق قم | بهترین مرکز مشاوره طلاق قم ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق قزوین کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در قزوین هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق قزوین

 بهترین مرکز مشاوره طلاق قزوین

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق قزوین

دریافت مشاوره طلاق در قزوین بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق قزوین وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق قزوین وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق قزوین

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق قزوین با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق قزوین

 بهترین مرکز مشاوره طلاق قزوین



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق قزوین | بهترین مرکز مشاوره طلاق قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق بیرجند کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در بیرجند هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق بیرجند

 بهترین مرکز مشاوره طلاق بیرجند

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق بیرجند

دریافت مشاوره طلاق در بیرجند بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق بیرجند وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق بیرجند وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق بیرجند

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق بیرجند با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق بیرجند

 بهترین مرکز مشاوره طلاق بیرجند



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق بیرجند | بهترین مرکز مشاوره طلاق بیرجند ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق مشهد کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در مشهد هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق مشهد

 بهترین مرکز مشاوره طلاق مشهد

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق مشهد

دریافت مشاوره طلاق در مشهد بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق مشهد وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق مشهد وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق مشهد

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق مشهد با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کاممنبع:

مشاوره طلاق مشهد

 بهترین مرکز مشاوره طلاق مشهد



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق مشهد | بهترین مرکز مشاوره طلاق مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

بهترین مرکز مشاوره طلاق بجنورد کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در بجنورد هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق بجنورد

بهترین مرکز مشاوره طلاق بجنورد

 

 

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق بجنورد

دریافت مشاوره طلاق در بجنورد بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق بجنورد وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق بجنورد وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق بجنورد

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق بجنورد با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق بجنورد

بهترین مرکز مشاوره طلاق بجنورد



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق بجنورد | بهترین مرکز مشاوره طلاق بجنورد ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

بهترین مرکز مشاوره طلاق زنجان کدام است ؟ طلاق یک عامل آسیب زا می باشد که می تواند به زنان و‌مردان ‌آسیب های روحی جدی وارد کند. اما به هر حال ممکن است زن ‌و ‌شوهر به هر دلیلی مجبور به جدایی و طلاق شوند که در این صورت دریافت مشاوره طلاق کاملا الزامی می باشد و بهتر است که حتما مشاوره دریافت کنند. اگر به دنبال دریافت مشاوره طلاق در زنجان هستید می توانید با مشاوران حقوقی خانواده مرکز وکیل دات کام تماس بگیرید. در ادامه توضیحاتی در مورد روند و قوانین طلاق داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره طلاق زنجان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق زنجان

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر از یکدیگر می باشد. زن و شوهر به دلایل مختلف می توانند از یکدیگر جدا شوند و این طلاق می توان طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد.  اما طلاق نیز قوانین مربوط به خود را دارد که زنان و مردان باید به آن قوانین توجه فرمایند. برای کسب اطلاعات دقیق از مشاوره طلاق کلیک کنید.

مشاوره طلاق چیست و در آن چه موضوعاتی مورد برسی قرار می گیرد؟

مشاوره طلاق در واقع به معنای دریافت راهنمایی از یک مشاور کاردان و با تجربه در زمینه حقوقی طلاق می باشد. وقتی قصد دارید از همسر خود جدا شوید می بایست الزاما از یک مشاور راهنمایی دریافت کنید تا بتوانید آسان تر طلاق خود را ثبت کنید و پرونده خود را سریع تر به نتیجه برسانید.

مشاور طلاق کسی است که در زمینه های مختلف که در روند طلاق با آن روبرو می شوید اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهمترین مسائلی که تا امروز مراجعان ما با آن درگیر بودند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

فردی که ‌قصد طلاق دارد می بایست به برخی ‌قوانین حقوقی آن توجه‌ نماید تا بتواند به آسانی طلاق بگیرد در غیر این صورت قطعا با بسیاری از مشکلات در روند طلاق روبرو می شوند.

نفقه

نفقه یکی از حقوق زن در حین عقد نکاح می باشد که شامل مخارج زندگی او‌ست و مرد می بایست آن ‌را پرداخت کند‌. در زمانی که زوجین تصمیم‌ به جدایی داشته باشند مرد باید نفقه های عقب افتاده زن و همچنین نفقه فرزندش را پرداخت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نفقه زن کلیک کنید.

حضانت فرزند

وقتی زن و ‌شوهر قصد طلاق از یکدیگر را داشته‌ باشند باید هر دو در یک مدت زمان معین حضانت‌ فرزندشان را به عهده بگیرند. پس از طلاق حضانت دختر از زمان تولد تا هفت سالگی با عهده مادر و از زمان هفت سالگی تا نه سالگی به عهده پدرش خواهد بود. حضانت پسر نیز از زمان تولد تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا پانزده سالگی به عهده پدرش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حضانت فرزند بعد از طلاق کلیک کنید.

حق طلاق

برای انجام طلاق می بایست به حق طلاق نیز توجه نمود. طبق قانون حق طلاق با مرد است و او می تواند هرگاه که بخواهد همسرش را طلاق دهد ولی اگر زن در حین عقد حق طلاق را از مرد سلب کند‌ برای طلاق دیگر به اجازه او نیازی نیست و زن می تواند طلاق خود را بدون اجازه شوهرش نیز ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق طلاق کلیک کنید.

پرداخت مهریه

مهریه یکی از حقوق زنان است که در حین عقد به آن ها تعلق خواهد گرفت. مرد در حین ‌طلاق اگر این حق را پرداخت نکرده باشد ‌موظف است که مهریه زن ‌را به طور کامل به او پرداخت نماید. حتی اگر زن ‌مهریه نیز تعیین ‌نکرده باشد، مستحق دریافت مهرالمثل در حین ‌طلاق خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید.

نحوه دریافت مشاوره طلاق زنجان

دریافت مشاوره طلاق در زنجان بسیار ساده و آسان می باشد. شما می توانید به صورت حضوری و تلفنی مشاوره طلاق را دریافت ‌نمایید. در روش اول می بایست به دفتر مشاوره رجوع کرده و وقت مشاوره بگیرید و سپس در همان دفتر به صورت حضوری با مشاور خود صحبت نموده و یک مشاوره عالی و کامل دریافت کنید. اما در مورد دوم می توانید با مرکز مشاوره تماس گرفته و به صورت تلفنی با مشاور صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

چرا دریافت مشاوره پیش از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید پیش از طلاق دریافت مشاوره در این خصوص بهترین کاری است که زن و شوهر می توانند انجام دهند. دریافت مشاوره طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشاور فرد را از تمام جوانب طلاق آگاه نموده و با اطلاعاتی که دارد به او کمک می نماید تا طلاقش با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین دلیل است که دریافت مشاوره طلاق تا این اندازه با اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سریع ترین روش های طلاق کلیک کنید.

مرکز مشاوره طلاق زنجان وکیل دات کام

مرکز مشاوره طلاق زنجان وکیل دات کام با بهرمندی از کادری مجرب آماده است تا پاسخ گویی تمامی سوالات شما در مورد مسائل و مشکلات مختلف طلاق باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید پرونده های طلاق خود را به این مرکز بسپارید.

سوالات متدوال در مورد مشاوره طلاق زنجان

در ادامه پر تکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره طلاق زنجان با آن روبرو شدیم را پاسخ داده ایم :

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر می باشد.

در مشاوره طلاق چه‌مواردی برسی می شود؟

حضانت فرزند، مهریه و ….مورد برسی قرار می گیرند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مشاوره طلاق زنجان

 بهترین مرکز مشاوره طلاق زنجان



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق زنجان | بهترین مرکز مشاوره طلاق زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()