نوشته شده توسط : vakiel

آیا از قوانین مربوط به فروش حریم رودخانه اطلاع دارید؟ وقتی رودخانه‌ها دچار سیل یا انحراف از مسیر اصلی خود می‌شوند اصطلاحاتی مانند بستر رودخانه و حریم رودخانه زیاد شنیده می‌شود. عرفاً به مسیر گذر آب و نهر‌ها و برکه‌های طبیعی رودخانه و اطراف آن بستر و حریم رودخانه می‌گویند. در معنای حقوقی بستر رودخانه همان پهنه سیلابی رودخانه است و حریم رودخانه دو طرف بستر رودخانه تا عرض خاصی است که قابل محاسبه می‌باشد. پرسش این است که آیا حریم رودخانه مانند سایر اراضی قابل خرید و فروش است؟ در ادامه مقاله به توضیح مسئله فروش حریم رودخانه می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: فروش حریم رودخانه

فروش حریم رودخانه

خرید و فروش بستر و حریم رودخانه‌ها ممنوع است. حریم رودخانه شامل اموال عمومی می‌شوند و جز املاک خصوصی محسوب نمی‌گردند. یعنی حریم و بستر رودخانه متعلق به شخص خاصی نیست لذا هیچ کس نمی‌تواند حریم رودخانه را بفروشد. اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها طبق ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب متعلق به دولت می‌باشد و بهره‌برداری از حریم رودخانه‌ها در اختیار وزارت نیرو و اداره آبیاری می‌باشد.

همچنین در تبصره 3 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب آمده است که هرگونه دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها باید با اجازه وزارت نیرو باشد در غیر این صورت تصرف در این اراضی ممنوع است. خرید و فروش املاک و زمین‌ها به معنی تصرف در آن‌ها است. لذا فروش اراضی که طبق قانون جز حریم رودخانه محسوب می‌شوند بدون اجازه دستگاه‌های دولتی مصداق تصرف در این اراضی است و امکان پذیر نمی‌باشد. در صورت فروش زمین‌های در حریم رودخانه این اقدام غیر قانونی محسوب می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با قوانین مربوط به ساخت و ساز حریم رودخانه کلیک کنید.

قانون توزیع عادلانه آب

بر اساس این ماده بستر رودخانه و اراضی اطراف آن با عنوان حریم رودخانه در مالکیت دولت و در اختیار وزارت نیرو است. لذا هرگونه دخل و تصرفی در این اراضی بدون اجازه دولتی غیرقانونی است. ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب آورده است که: « بستر انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و رودخانه‌ها اعم از این‌که دائماً فصلی داشته باشند و مسیل‌ها و بستر مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است و همچنین است اراضی ساحلی و اراضی مستحدثه که در اثر پایین رفتن سطح آب دریاها و دریاچه‌ها و با خشک شدن مرداب‌ها و باتلاق‌ها پدید آمده باشد در صورت عدم احیاء قبل از تصویب قانون نحوه احیاء اراضی در حکومت جمهوری اسلامی.»

تبصره 3 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب در خصوص ممنوعیت تصرف در اراضی حریم رودخانه‌ها آورده است که: «ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها و انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و مسیل‌ها و مرداب و برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است مگر با اجازه وزارت نیرو.»

مجازات فروش غیر قانونی حریم رودخانه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم حریم رودخانه طبق قانون ایران جز اموال دولت و درنتیجه جز اموال عمومی می‌باشد. لذا حریم مالکیت شخص خاصی قرار ندارد و کسی حق فروش آن را نیز نخواهد داشت. مطابق قانون توزیع عادلانه آب دخل و تصرف در اراضی حریم رودخانه بدون اجازه دولت ممنوع است.

بنابراین اگر کسی زمین حریم رودخانه را بفروشد می‌توان از وی شکایت کرد. در صورتی که فرد زمینی را به شخص دیگری بفروشد، ممکن است پس از خرید خریدار متوجه شود که زمین در حریم رودخانه قرار دارد. بنابراین خریدار می‌تواند معامله فروش را فسخ نماید و مبلغ پرداختی برای خرید زمین را از فروشنده طلب کند. در صورتی که فروشنده اثبات کند که نمی‌دانسته ملک وی در حریم رودخانه قرارداد مسئولیتی متوجه وی نمی‌شود. اما اگر با علم به این که ملک وی در حریم رودخانه قرار گرفته است و با این وجود باز هم اقدام به فروش ملک نماید باید در برابر قانون و خریدار زمین پاسخگو باشد. برای گرفتن مجوز ساخت حریم رودخانه کلیک کنید.

جریمه بستر رودخانه چگونه تعیین می‌شود؟

حد بستر و حریم رودخانه توسط وزارت نیرو اعلام می‌شود. کسانی که پیش از اعلام این حد توسط مأمورین دولت در حریم رودخانه ملکی ساخته‌اند یا دخل و تصرفی کرده باشند اقدامشان قانونی محسوب می‌شود. پس از این که حد بستر و حریم رودخانه اعلام شد دولت موظف است به این افراد خسارت بپردازد. اما اگر افراد پس از اعلام حد بستر و حریم رودخانه اقدام به دخل و تصرف در اراضی حریم نمایند هیچ گونه خسارتی از جانب دولت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. در نهایت به مالک یا متصرف حریم رودخانه اعلام می‌شود که ظرف مدت معینی اقدام به تخلیه حریم رودخانه و همچنین تخریب ساختمان‌های احداث شده در حریم رودخانه نمایند. در صورت عدم تخلیه با دستور قضایی برای آزادسازی حریم رودخانه و با نظارت نیروی انتظامی تخلیه و تخریب انجام می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا خرید و فروش حریم رودخانه امکان پذیر است ؟

خیر خرید و فروش بستر و حریم رودخانه‌ها ممنوع است زیرا حریم رودخانه شامل اموال عمومی می‌شوند و جز املاک خصوصی محسوب نمی‌گردند.

خریدار زمین حریم رودخانه چه اقدامی علیه فروشنده زمین انجام دهد ؟

خریدار می‌تواند معامله فروش را فسخ نماید و مبلغ پرداختی برای خرید زمین را از فروشنده طلب کند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: فروش حریم رودخانه



:: برچسب‌ها: فروش حریم رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

یکی از مقرراتی که رعایت کردن آن بسیار مهم و در سرنوشت پرونده حقوقی تاثیرگذار است بحث مواعد است. موعد قانونی در واقع بازه زمانی مشخصی است که در طی آن باید یک عمل معین انجام شود که اگر رعایت نشود قطعا تاثیر مخربی بر روی پرونده خواهد داشت و چه بسا یک صاحب حق را از گرفتن حقش محروم کند. در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: موعد قانونی و قضایی

موعد یا مواعد قانونی

منظور از موعد، مدت زمانی است که برای اقدامی قضایی به اصحاب دعوا یا سایر اشخاص مرتبط با دعوا، مانند کارشناس داده می‌شود.

مواعد به قانونی و قضایی تقسیم می‌شوند:

۱- مواعد قانونی: در این مواعد، میزان موعد در قانون مشخص شده یعنی مخاطب، مدت مشخصی از تاریخ ابلاغ اخطاریه، فرصت دارد تا اقدام خاصی را انجام دهد.

۲- مواعد قضایی: در این مواعد، میزان موعد بسته به نظر قاضی است.

مواعد قضایی به یکی از دو صورت ذیل تعیین می‌شود:

الف) قاضی مدت مشخصی را از تاریخ ابلاغ اخطاریه، تعیین می‌کند تا اقدامی در آن مهلت مشخص انجام شود.

ب) قاضی تاریخ مشخصی را به عنوان تاریخ انقضای موعد ذکر می‌کند.

احکام مواعد

۱- در مواعد قانونی و مواعد قضایی، روز ابلاغ و روز اقدام جزو موعد محاسبه نمی‌شود.

۲- در مواعد قضایی، موعد در همان روز تعیین شده تمام می‌شود مگر آن‌که آن روز تعطیل رسمی باشد که در این صورت، آخرین روز موعد، روز بعد از تعطیلی خواهد بود.

۳- تعطیلات نیز جزو موعد محاسبه می‌شود.

۴- از حیث مواعد، ماه ۳۰ روز و سال ۱۲ ماه است (۳۶۵ روز) محاسبه می‌گردد.

مواعد قانونی نسبت به اشخاص مقیم خارج از کشور

۱- مواعد قانونی کمتر از ۲ ماه نسبت به اشخاص مقیم خارج از کشور، به دو ماه افزایش می‌یابد چه ایشان خواهان دعوا باشند و چه خوانده دعوا باشند.

۲- این افزایش ناظر به مواعد قانونی است و مواعد قضایی در هر صورت بسته به نظر قاضی است.

۳- اگر شخصی که مقیم خارج از کشور است در ایران نماینده داشته باشد با توجه به اینکه اوراق به نماینده او ابلاغ می‌شود، مواعد قانونی به ۲ ماه افزایش نمی‌یابد.

۴- اگر شخصی که مقیم خارج از کشور است دارای وکیلی در داخل کشور باشد در اینصورت نسبت به ابلاغ‌هایی که خطاب به وکیل صورت می‌گیرد مواعد قانونی به نحو عادی محاسبه می‌شود اما نسبت به ابلاغ‌هایی که خطاب به موکل صورت می‌گیرد، مواعد قانونی به ۲ ماه افزایش می‌یابد.

۵- عکس قاعده فوق نیز جاری است یعنی اگر موکل مقیم داخل و وکیل او مقیم خارج باشد، نسبت به ابلاغ‌هایی که به وکیل صورت می‌گیرد مواعد قانونی به دو ماه افزایش می‌یابد اما نسبت به ابلاغ‌هایی که به موکل انجام می‌شود مواعد قانونی به همان نحوی که بود محاسبه می‌شود.

۶- اگر برخی از خواندگان، مقیم ایران و برخی دیگر مقیم خارج از کشور باشند چون مواعد قانونی نسبت به مقیمان خارج از کشور به ۲ ماه افزایش می‌یابد، مواعد قانونی نسبت به مقیمان داخل نیز به دو ماه افزایش می‌یابد.

۷- قاعده مقرر در بند فوق در خصوص خواهان‌ها جاری نیست. یعنی اگر برخی از خواهان مقیم داخل و برخی مقیم خارج باشند مواعد نسبت به مقیمین داخل افزایش نمی‌یابد.

تجدید موعد قانونی

۱- تجدید مواعد قضایی:

الف) برای یکبار: بدون اینکه نیاز به دلیل خاصی داشته باشد، در صورت صلاح‌دید قاضی مجاز است.

ب) برای بیش از یکبار: اگر متقاضی اثبات کند با مانع قهری مواجه شده است یا در اعلام موعد سهو و خطایی روی داده باشد امکان‌پذیر است.

۲- تجدید مواعد قانونی:

در تمام مواردی که مهلت قانونی تجدید می‌شود مهلت جدید نباید از مهلت قانونی بیشتر باشد. یعنی در صورت تمدید موعد، مهلت جدید ممکن است کمتر یا مساوی با مهلت قانونی باشد.

در خصوص موجبات تجدید موعد، باید بین شکایت از رای با سایر مواعد قانونی قائل به تفصیل شویم بدین نحو که:

تجدید مواعد شکایت از رای فقط در صورت وجود و اثبات معاذیر ۴ گانه قانونی مذکور در ماده ۳۰۶ آیین دادرسی مدنی ممکن است.

تجدید سایر مواعد قانون هم در صورت وجود معاذیر ۴ گانه مذکور در ماده ۳۰۶ مجاز است و هم در صورتی که در اعلام موعد سهو یا خطایی شده باشد مجاز است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مواعد قانونی و قضایی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مواعد قانونی و قضایی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: موعد قانونی و قضایی



:: برچسب‌ها: موعد قانونی و قضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آنچه را که قصد داریم در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم بحث بیع شرط می‌باشد که از اقسام بیع به شمار می‌رود و اگر بخواهیم معنای آن را به زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم که بایع یعنی همان فروشنده در جریان بیع شرط کالایی را به فروش می‌رساند و در مقابل ثمن را از مشتری دریافت می‌کند سپس شرط می‌شود که اگر در یک مدت معین تمام ثمن توسط بایع به مشتری پس داده شود بیع فسخ شود. همچنین این امکان وجود دارد که شرط شود که نصف ثمن توسط بایع بازگردانده شود و معادل آن مقدار که بازگردانده می‌شود بایع این اختیار را پیدا کند که عقد را فسخ نماید. در ادامه به بررسی نکات بیع شر‌ط می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: بیع شرط

تفاوت بیع شرط با خیار شرط

اگر بخواهیم ماهیت و ذات این دو را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که تفاوتی وجود ندارد. اما با دقت متوجه می‌شویم که می‌توان دو تفاوت را برای آن‌ها متصور شد.

اولین تفاوت این است که خیار شرط یک خیار مشترک می‌باشد و به عبارت دیگر این خیار هم متعلق به بایع است و هم متعلق به مشتری و حتی می‌تواند برای ثالث در نظر گرفته بشود. این در حالی است که بیع شر‌‍ط تنها متعلق به بایع می‌باشد. تفاوت دوم از این قرار است که در خصوص خیار شرط ما نمی‌گوییم که اعمال آن مشروط است به پرداخت ثمن و یا اینکه اعمال آن منوط است به تسلیم مبیع. ولی در خصوص بیع شر‌ط بیان می‌کنیم که تنها زمانی بایع می‌تواند بیع شرط را فسخ کند که تمام ثمن و یا آن قسمت از ثمن که شرط شده است را پرداخت کند. بنابراین برای اعمال خیار در بیع شر‌ط شرایطی وجود دارد که این شرایط را در خیار شرط ملاحظه نمی‌کنیم.

تاریخچه بیع شرط

موقعیتی را تصور کنید که در آن افرادی به پول نیاز دارند و در مقابل افرادی وجود دارند که پول مورد نیاز آن‌ها را در اختیار داشتند و می‌توانستند به آن‌ها قرض بدهند اما این کار را انجام نمی‌دادند مگر اینکه افراد نیازمند به پول، ملک خود را از طریق عقد بیع که بیع شرط نام داشت به افرادی که صاحب پول بودند منتقل می‌کردند. به این ترتیب در ضمن بیع شر‌ط قید می‌کردند که در صورتی که بایع تمام ثمن را پرداخت کرد می‌تواند عقد را فسخ کند.

بررسی مفهوم ربا در بیع شر‌ط

همانطور که می‌دانید در شرع ربا حرام است همچنین در قانون برای شخصی که ربا می‌دهد و شخصی که ربا دریافت می‌کند مجازات تعیین شده است. به همین دلیل در تدوین قانون به این موضوع توجه شد و بیان شد که مالکیتی برای مشتری در جریان بیع شرط ایجاد نمی‌شود و تنها مال به صورت یک رهن در نظر گرفته می‌شود. اما بعد از مدتی این قانون هم کنار رفت و بیع شر‌ط ایجاد مالکیت نمود.
باید به این نکته توجه شود که مالکیت بیع شر‌ط به این شکل است که برای مشتری ایجاد مالکیت می‌کند اما در عین حال برای بایع هم در عین حال خیار در نظر می‌گیرد.

ممکن است تصور کنید که در اینجا یک حیله قانونی اتفاق می‌افتد. باید بیان کنیم که حیله دو نوع دارد و آنچه که در اینجا محقق می‌شود در واقع انطباق یک عمل با قانون می‌باشد.
باید توجه کنیم در جایی که قصد ربا وجود دارد عقد صوری در نظر گرفته می‌شود و همان طور که می‌دانیم عقد صوری یک عقد باطل است و دلیل بطلان عقد صوری وجود نداشتن قصد واقعی در زمان انعقاد عقد می‌باشد. بنابراین باید قصد واقعی در زمان انعقاد عقد بیع وجود داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بیع شر‌ط، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون بیع شر‌ط پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: بیع شرط



:: برچسب‌ها: بیع شرط ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب آبکاری انواع فلزات در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه آبکاری انواع فلزات علاوه بر داشتن مهارت فنی باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب آبکاری انواع فلزات را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب آبکاری انواع فلزات

آیا گرفتن جواز کسب آبکاری انواع فلزات الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در آبکاری انواع فلزات را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف جگر ، دل و قلوه شده می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب آبکاری انواع فلزات چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به جگر دل و قلوه در تهران مجوز لازم برای 8 رسته زیر را با مساحت اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – آبكار فلزات شامل : نيكل، كرم، برنز، طلا ، نقره، گالوانيزه و آنادايز (با حداقل مساحت لازم 150 متر مربع)

2 – پرداختكار (با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع)

3 – گيلانس دور (با حداقل مساحت لازم 50 متر مربع)

4 – واكس ساز صنعتي مخصوص آبكاری (با حداقل مساحت لازم 100 متر مربع)

5 – سازندگان وانهاي آبكاری پوشش پلاستيكی (با حداقل مساحت لازم 200 متر مربع)

6 – لعاب كار (با حداقل مساحت لازم 200 متر مربع)

7 – فروشندگان لوازم اختصاصي آبكاری  (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

8 – دفتر قبول سفارشات آبكاری (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

شرایط دریافت پروانه کسب آبکاری انواع فلزات

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی آبکاری انواع فلزات

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز آبکاری انواع‌فلزات

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب آبکاری انواع فلزات باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب آبکاری انواع فلزات از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز آبکاری‌انواع فلزات چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 4.200.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی آبکاری انواع فلزات چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب آبکاری انواع فلزات در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب آبکاری انواع فلزات



:: برچسب‌ها: جواز کسب آبکاری انواع فلزات ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب الزامی است؟ پروانه کسب در واقع سندی است که به واسطه آن افراد می‌توانند به طور قانونی اقدام به تاسیس کسب و کار خود نمایند. این پروانه‌های کسب توسط اتحادیه صنف مربوط به حرفه متقاضی صادر می‌گردد. اما دریافت پروانه کسب شرایط خاصی دارد. از جمله اینکه متقاضی باید در زمینه حرفه‌ای که قصد راه‌اندازی آن را دارد مهارت لازم داشته باشد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که آیا می‌توان پروانه کسب را به صورت شراکتی دریافت کرد؟ رضایت شرکا برای دریافت پروانه کسب چگونه است؟ برای دریافت جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب

رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب

گاهی ممکن است چند نفر با هم به صورت اشتراکی اقدام به راه‌اندازی یک کسب و کار نمایند. همان‌طور که اشاره کردیم افراد برای راه‌اندازی قانونی یک کسب و کار و شروع فعالیت تجاری باید طبق قانون پروانه کسب دریافت نمایند. بنابراین در حالتی که افراد قصد راه‌اندازی کسب و کار شراکتی داشته باشند نیز باید طبق قانون پروانه کسب دریافت نمایند. صدور جواز کسب شراکتی برای راه‌اندازی کسب و کاری است که توسط بیش از یک نفر اداره می‌گردد لازم است.

پروانه کسب شراکتی تنها به نام یکی از شرکا صادر می‌شود. لذا شرکا برای دریافت پروانه کسب شراکتی حتماً باید رضایت خود را طی یک رضایت‌نامه محضری اعلام کنند. پروانه کسب شراکتی همان‌طور که با تنها با رضایت شرکا صادر می‌گردد صرفاً با رضایت همین شرکا امکان ابطال و یا انتقال پروانه کسب وجود دارد. لازم به ذکر است این رضایت‌نامه شرکا حتما باید به صورت محضری و رسمی شود. برای اشنایی با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

پروانه کسب شراکتی چیست ؟

پروانه کسب شراکتی برای کسب و کارهایی صادر می‌شود که صاحبان و مدیریت آن بیش از یک نفر چه حقوقی و چه حقیقی باشند. تاسیس و راه‌اندازی برخی از فعالیت‌های تجاری توسط یک نفر امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی افراد متخصص و مطلع در حوزه کسب و کار مذکور به صورت مشارکتی اقدام به راه‌اندازی یک فعالیت تجاری می‌نمایند. اشخاص در کسب و کار مشارکتی، برخی ایده پرداز، برخی دارای توانایی عملیاتی و فنی و برخی صاحب سرمایه هستند. در مجموع فعالیت تجاری مشارکتی بر اساس خرد جمعی همه این افراد راه‌اندازی می‌گردد.

یکی از روش‌هایی که باعث ارتقا کسب و کار‌ مشارکتی می‌گردد تبدیل شدن کسب کار به یک شخصیت حقوقی است.این کار که موجب اعتبار دهی قانونی می‌شود تنها از طریق اخذ پروانه کسب مشارکتی امکان‌پذیر است. هنگامی که یک فرد با شریک خود اقدام به شروع یک فعالیت تجاری می‌نماید حتماً باید دادن جنبه قانونی به کسب خود پروانه کسب مشارکتی دریافت نمایند. پروانه کسب مشارکتی برای گروهی از افراد یعنی همان شرکاست بنابراین متعلق به شخص خاصی نمی‌باشد.

البته پروانه کسب شراکتی صرفاً به نام یک نفر صادر می‌شود. به این معنی که اگر شرکا قصد دریافت پروانه کسب به صورت مشارکتی را دارند باید طی قراردادی رضایت خود را جهت صدور پروانه کسب به نام یکی از شرکا اعلام نمایند. این رضایت‌نامه همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم باید رسمی و محضری باشد. شرکا با مراجعه به دفتر ثبت اسناد می‌توانند رضایت‌نامه را رسمی کنند. برای اطلاع از مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

رضایت شرکا و شرایط دریافت پروانه کسب مشارکتی چیست ؟

کسانی که به صورت شراکتی اقدام به راه‌اندازی یک کسب و کار می‌کنند باید پروانه کسب شراکتی دریافت نمایند. اخذ پروانه کسب شراکتی شرایطی دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  • متقاضیان دریافت پروانه کسب شراکتی باید تابعیت ایران داشته باشند. در صورتی که تبعه ایران نیستند باید برای راه‌اندازی کسب و کار شراکتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروانه کسب شراکتی را دریافت نمایند.
  • اگر متقاضیان اخذ پروانه کسب شراکتی قصد راه‌اندازی کسب و کار در شهر تهران را داشته باشند باید اثبات کنند حداقل 5 سال در تهران سکونت دارند. جهت راه‌اندازی کسب و کار شراکتی در سایر استان‌ها هم باید از اتحادیه صنف مربوطه خود در مورد شرایط و مدارک لازم را مطلع شوند.
  • افراد متقاضی برای اخذ پروانه کسب شراکتی باید گواهی عدم سوءپیشینه که بیش از 30 روز از تاریخ صدور آن نگذشته باشد ارائه دهند (البته برای بسیاری از ارگان ها این روند سیستماتیک شده است). آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان نیز جزء مدارکی است که جهت دریافت پروانه کسب باید به مرجع مربوطه ارائه شود. برگه سلامت بهداشت شخصی متقاضیان و بهداشت محل کسب نیز باید از وزارت بهداشت دریافت گردد.
  • از مدارک لازم برای آقایان متقاضی جهت دریافت اخذ پروانه کسب ارائه گواهی پایان خدمت و یا گواهی معافیت دائمی می‌باشد.
  • اخذ موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد. بدون صدور این موافقت‌نامه امکان تاسیس هیچ مغازه یا کسب و کاری وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

پروانه کسب شراکتی چیست ؟

پروانه کسب شراکتی برای کسب و کارهایی صادر می‌شود که صاحبان و مدیریت آن بیش از یک نفر چه حقوقی و چه حقیقی می‌باشند.

لزوم رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب به چه منظور است ؟

پروانه کسب شراکتی صرفاً به نام یک نفر صادر می‌شود. بنابراین اگر شرکا قصد دریافت پروانه کسب به صورت مشارکتی را دارند باید طی قراردادی رضایت خود را جهت صدور پروانه کسب به نام یکی از شرکا اعلام نمایند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب



:: برچسب‌ها: رضایت شرکا برای اخذ پروانه کسب ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

فک پلمپ مغازه به معنی رفع موانع قانونی است که موجب پلمپ‌مغازه شده است. اگر در مکانی مثل رستوران، مغازه یا حتی خانه عملی غیرقانونی انجام شود و یا فاقد جواز باشد، آن مکان توسط مراجع قضایی و قانونی در صورت لزوم بسته می‌شود. در اصطلاح به این عمل پلمپ یا مهروموم کردن مکان می‌گویند. پلمپ کردن یک مکان به این معناست که تا زمانی که  قانون اجازه ندهد کسی اجازه آمد و رفت و استفاده از آن مکان را ندارد و مکان بسته خواهد ماند. در صورتی که کسی به صورت غیرقانونی اقدام به فک پلمپ و استفاده از مکان بسته شده کند، مجازات خواهد شد. در ادامه مقاله به موضوع فک قانونی پلمپ مغازه می‌پردازیم. در صورتی که جواز کسب ندارید کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: فک پلمپ مغازه چه مراحلی دارد؟

فک پلمپ مغازه

با انجام اقدامات غیرقانونی ممکن است یک مغازه یا همان واحد صنفی پلمپ شود. با پلمپ شدن یک واحد صنفی حداقل یک هفته و حداکثر یک ماه این واحد پلمپ خواهند ماند. مدت زمان پلمپ واحد صنفی در حکم قضایی که برای پلمپ واحد صنفی صادر شده تعیین می‌گردد.

پس از اتمام این مدت زمان واحد صنفی رفع یا فک پلمپ می‌شود. پیش از آن که پلمپ مغازه انجام شود به صاحب واحد صنفی اجازه داده می‌شود تا مکان مورد نظر را تخلیه نماید. مهلت تخلیه پیش از پلمپ چیزی حدود 10 روز تا 20 روز است. هر فرد صنفی در صورتی که واحد صنفی‌اش پلمپ گردد قادر است شکایت کند. شکایت در مورد پلمپ واحد صنفی را باید به کمیسیون نظارت صنفی ارائه کرد. در صورتی که شکایت فرد صنفی موجه تشخیص داده شود و شکایت‌اش پذیرفته شود اتحادیه صنفی مورد نظر باید خسارات وارده را جبران نماید.

دلایل پلمپ واحد‌های صنفی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم واحد‌های صنفی با انجام اعمال غیرقانونی پلمپ می‌شوند. این اعمال در قانون مشخص شده است که شامل موارد زیر می‌گردد:

  • در صورتی که یک مغازه یا همان واحد صنفی به شغلی مشغول شود که برای چیزی غیر از آن پروانه کسب دریافت کرده بود. تصور کنید یک واحد صنفی که پروانه کسب آن مربوط به فروشگاه خیاطی است در واحد صنفی خود به کار خواروبار فروشی مشغول شود.
  • در صورتی که یک واحد صنفی بدون هیچ دلیل موجه و مشخصی بیشتر از 15 روز اقدام تعطیل کردن مغازه خود کند. البته این تعطیلی بیش از اندازه موجب دردسر مصرف کنندگان و مشتری‌ها را گردد.
  • واحد‌های صنفی باید به اتحادیه مربوطه خود حق عضویت بپردازند. یکی از دلایل پلمپ نیز عدم پرداخت حق عضویت واحد صنفی به اتحادیه مربوطه‌اش می‌باشد.
  • تمام اتحادیه‌های اصناف برای شاغلان در صنف خود قوانینی را تعیین می‌نمایند. اگر فرد صنفی در واحد صنفی خود قوانین ابلاغی اتحادیه مربوطه را رعایت نکند موجب پلمپ مغازه می‌‌شود.
  • قانون نظام صنفی تکالیفی مقرر می‌کند که واحد‌های صنفی موظف به انجام آن‌ها هستند و در صورت عدم رعایت این تکالیف امکان پلمپ مغازه به وجود می‌آید.

برای آشنایی با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

مراحل فک پلمپ یا جلوگیری از پلمپ واحد صنفی

صاحب واحد صنفی پلمپ شده برای فک پلمپ یا جلوگیری از پلمپ واحد صنفی‌اش باید مدارکی را تهیه و به اتحادیه صنف مربوطه ارائه دهد. علاوه بر مدارک باید یک تقاضانامه برای رفع پلمپ یا جلوگیری از پلمپ نیز به اتاق اصناف تحویل دهد. مراحلی که فرد صنفی باید جهت رفع یا جلوگیری از پلمپ انجام دهد به شرح زیر می‌باشد:

  • فرد باید به اتحادیه ذی‌ربط مراجعه نماید و با ارائه مدارک مربوط به فرد صنفی و ارائه مدارک مربوط به واحد صنفی اقدام به تشکیل پرونده نماید.
  • سپس باید گواهی مشخص شده در ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم را به اتحادیه صنفی ارائه دهد.
  • علاوه بر گواهی مربوط به قانون مالیات، گواهی جهت اثبات عدم سوءپیشینه و گواهی صلاحیت نظامی برای صنف‌هایی که مشمول آن می‌شوند نیز باید ارائه شود.
  • همچنین ارائه گواهی صلاحیت بهداشتی محیط و گواهی کارت سلامت بهداشت فردی برای صنف‌هایی که مشمول آن می‌شوند نیز الزامی می‌باشد.

فک پلمپ خودسرانه در قانون

گاهی ممکن است افراد صنفی به صورت خودسرانه اقدام به فک پلمپ کنند. خوب است بدانید فک پلمپ بدون اجازه قانونی برای مرتکب شونده مجازات حبس به دنبال دارد. قانون مجازات اسلامی در ماده 543 این اقدام خودسرانه را جرم انگاری کرده است و برای آن مجازات تعیین نموده است.

در ماده 543 قانون مجازات اسلامی آمده است: «هرگاه محلی یا چیزی برحسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمپ شده باشد و کسی عالما و عامدا آن‌ها را بشکند یا محو کند یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمپ تلقی شود مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد». بنابراین اگر یک واحد صنفی توسط مراجع قانونی و قضایی پلمپ گشت هرگز خودسرانه دست به فک پلمپ نزنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

حداقل و حداکثر مدت زمان پلمپ واحد صنفی چه مدت است ؟

با پلمپ شدن یک واحد صنفی حداقل یک هفته و حداکثر یک ماه این واحد پلمپ خواهند ماند.

آیا فک پلمپ خودسرانه مجازات دارد ؟

فک پلمپ بدون اجازه قانونی برای مرتکب شونده مجازات حبس به دنبال دارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: فک پلمپ مغازه چه مراحلی دارد؟



:: برچسب‌ها: فک پلمپ مغازه چه مراحلی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب پخت آش و حلیم در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه تهیه حلیم و آش علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب حلیم و آش را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب آش و حلیم

آیا گرفتن جواز کسب حلیم و آش الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و ارائه حلیم و آش را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف کبابی و حلیم و آشپز می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب آش و حلیم چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به حلیم و آش در تهران مجوز لازم برای 5 رسته زیر را با مساحت اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – كبابی و حليم پز (انواع كباب و حليم) (با حداقل مساحت لازم 24 متر مربع)

2 – آشپز (انواع آش) (با حداقل مساحت لازم 20 مترمربع)

3 – لبوپز (با حداقل مساحت لازم 24مترمربع)

4 – پزنده لوبيا و عدسی (با حداقل مساحت لازم 20مترمربع)

5 – فرنی پز (با حداقل مساحت لازم 20مترمربع)

شرایط دریافت پروانه کسب پخت حلیم و آش

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی پخت حلیم و آش

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز آش و حلیم

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب آش و حلیم باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب آش و حلیم از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف بنکداری مواد غذایی تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز آش و حلیم چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی آش و حلیم چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب آش و حلیم در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب آش و حلیم



:: برچسب‌ها: جواز کسب آش و حلیم ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

زمانی که حق یا خواسته‌ای از شخصی داشته باشیم شاید گمان کنیم تنها راه‌حل برای ایفای تعهد طرف مقابل، دادخواست و پیگیری قضایی از طریق دادگاه باشد. اما با توجه به شرایطی که در دادگاه‌ها وجود دارد از قبیل طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده و سایر دلایل شخصی از اقدام از طریق دادگاه منصرف شوید. به همین منظور قانونگذار برای این امر ابزاری را پیش‌بینی کرده است که بدون مراجعه به دادگاه و فوت وقت بتوانید از شخص مقابل خود درخواست ایفای تعهداتش را بکنید. این راه‌حل قانونی اظهارنامه نام دارد که از این طریق شخص، اظهاراتش را ذکر می‌کند و از طرف مقابل درخواست انجام تعهداتش را می‌کند‌. قانونگذار اظهارنامه را دارای اهمیت ویژه‌ای دانسته و قواعد و مقررات خاصی برای آن تعیین کرده است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اظهارنامه

اظهارنامه

اظهارنامه، وسیله رسمی طلب نمودن حق می‌باشد.

در خصوص اظهار‌نامه باید توجه داشت که:

۱- اظهار‌نامه، آثار خاص دادخواست را ندارد، یعنی:

الف) دادگاه را ملزم به رسیدگی نمی‌کند.

ب) بین طرفین رابطه دادرسی ایجاد نکرده و خوانده را ملزم به جواب و دفاع نمی‌کند.

۲- اظهار‌نامه، توسط اداره ثبت اسناد و املاک یا دفاتر دادگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

۳- قانونگذار در خصوص اینکه دفتر کدام دادگاه برای تحویل اظهارنامه صالح است سکوت کرده اما رویه عملی موجود آن است که دفتر دادگاه محل اقامت اظهار کننده، اظهارنامه را دریافت و ثبت می‌کند. چه موضوع اظهارنامه، حقوق و اموال منقول باشد چه غیرمنقول.

۴- اداره ثبت اسناد و دفتر دادگاه‌ها می‌توانند از ابلاغ اظهارنامه‌هایی که محتوای غیر اخلاقی دارند، خودداری نمایند.

۵- گاهی ممکن است که مفاد اظهارنامه مبتی بر پرداخت مبلغی به شخص مقابل باشد. در این صورت آن مبلغ در مرجع ابلاغ دریافت و نگهداری می‌گردد.

۶- اظهارات مامور ابلاغ مبنی بر ابلاغ اظهارنامه، سند رسمی است.

اجبار یا اختیار

نوشتن و ارسال اظهارنامه کاملا اختیاری است و حتی پاسخ دادن به اظهارنامه نیز اختیاریست.

تاثیر اظهارنامه در اثبات دعاوی

در این خصوص باید توجه نمود که:

۱- علی‌الاصول لازم نیست که شخص خواهان قبل از طرح دعوا، برای خوانده اظهارنامه ارسال کرده باشد.

۲- در برخی از دعاوی قانونگذار لازم دانسته که خواهان قبل از طرح دعوا، برای خوانده اظهارنامه بفرستد، برای مثال در دعاوی و درخواست‌های ذیل، لازم است که قبل از طرح موضوع در محاکم، اظهارنامه ارسال شده باشد:

الف) طرح دعوای تصرف عدوانی علیه امین. (ماده ۱۷۱ آیین دادرسی مدنی)

ب) طرح دعوای تخلیه ید به دلیل عدم پرداخت اجاره‌بها علیه مستاجری که اجاره او تابع قانون سال ۱۳۵۶ است.

ج) درخواست نصب داور از دادگاه، به‌دلیل امتناع طرف مقابل اختلاف از نصب داور. ( مواد ۴۵۹و۴۶۰آیین دادرسی مدنی)

د) درخواست طلبکار یکی از شرکا برای انحلال شرکت تضامنی، برای وصول طلب خود از محل سهم‌الشرکه بدهکارش.

۳- با توجه به اینکه مخاطب اظهارنامه، تکلیفی مبنی بر پاسخگویی به آن ندارد، پس سکوت او در برابر اظهارنامه برای اظهارکننده ایجاد حق نمی‌نماید. البته سکوت مخاطب اگر با علم به ابلاغ اظهارنامه باشد ممکن است در مواردی، از قرائن صحت ادعای اظهارکننده تلقی شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اظهارنامه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اظهار‌نامه پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اظهارنامه



:: برچسب‌ها: اظهارنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

گاهی پیش آمده است که معامله‌ای را انجام داده‌اید و بدون اینکه اطلاع داشته باشید بیشتر از آن چیزی که باید بهای آن کالا را پرداخت نموده‌اید و به شما ضرر و زیان وارد شده‌است. شاید به دلایل مختلف مثلا گذشتن زمان طولانی از معامله ‌و یا… پیش خود فکر کنید که دیگر امکان جبران ضرر شما وجود نخواهد داشت اما قانونگذار در این مورد قانون خاصی تصویب نموده و تحت عنوان خیار غبن به این مساله پرداخته است. زمانی از این خیار استفاده می‌شود که شخص ناآگاه هنگام معامله قیمتی بیشتر از آنچه که قیمت واقعی مورد معامله است پرداخت کرده است یا کالایی را به ارزش بسیار کمتر از ارزش واقعی فروخته و متحمل ضرر گشته است. در این مقاله به این نوع خیار پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: خیار غبن

تعریف خیار غبن و ارکان آن

اگر فروشنده‌ای کالایش را نادانسته به قیمت کمتر از قیمت واقعی آن کالا در بازار بفروشد یا خریداری نادانسته کالایی را به قیمت بیشتر از آنچه که در بازار معامله می‌شود بخرد در چنین حالتی این دو فرد متحمل ضرر مالی و در اصطلاح حقوقی مغبون گشته‌اند. برای بر هم زدن چنین معامله‌ای خیار غبن پیش‌بینی شده است.

با توجه به این تعریف ارکان تحقق غبن عبارتند از:

الف) خیار غبن در عقود معوضی موضوعیت دارد.

ب) دو عوض به قدری نامتعادلند که ارزش اقتصادی این دو در برابر هم شدیدا بهم خورده است.

ج) وجود عدم تعادل در زمان داد و ستد.

د) آگاه نبودن طرف زیان دیده از میزان ارزش‌های واقعی.

فوری بودن خیار غبن

خیار غبن فوری می‌باشد یعنی به محض اطلاع از عدم تعادل ارزش دو کالا باید اعمال گردد.

مهلت کوتاهی ‌که در دید عرف ( فوری) است بعد از علم به غبن آغاز می‌شود، پس تا وقتی که مغبون از وضع خویش آگاهی ندارد مهلت اجرای خیار آغاز نمی‌شود.

باید توجه داشت که ناآگاهی از وجود خیار و فوری بودن آن نیز در حکم جهل به غبن است با این تفاوت که چون همه آگاه از قانون فرض می‌شوند لذا اثبات جهل به قانون با مغبون است.

همچنین آن‌چه باید بعد از علم به غبن بی‌درنگ صورت گیرد، اعلام فسخ عقد است نه تصمیم درونی به فسخ عقد. پس اگر مغبون اعلان تصمیم خود را به منظور خاصی به تاخیر اندازد، حق فسخ او ساقط می‌شود.

اثر غبن

اثر غبن در قرارداد، ایجاد حق فسخ برای مغبون است.

این حق که خیار غبن نامیده می‌شود به مغبون اختیار می‌دهد که عقد را منحل سازد.

اثر فسخ معطوف به آینده می‌باشد. در نتیجه مغبون و طرف او تا تاریخ فسخ، مالک مالی هستند که به موجب قرارداد به دست آورده‌اند و پس از آن هر یک از دو عوض به مالک اصلی خود باز می‌گردد، منافع دو عوض نیز همراه با اصل ملک منتقل می‌شود.

جبران ضرر مغبون قبل از اعمال خیار

برای اینکه مغبون بتواند عقد را فسخ کند باید:

اولا ضرر در زمان عقد حادث شود.

ثانیا ضرر تا زمان فسخ موجود باشد زیرا ضرر جبران شده نمی‌تواند مبنای ایجاد خیار شود و التزام به عقد را از بین ببرد.

جبران ضرر مغبون از دوراه امکان‌پذیر است

۱- تغییر بهای کالاهای مبادله شده به گونه‌ای که تعادل مطلوب را برقرار سازد:

مثلا سکه طلایی که صدهزار‌ ریال ارزش دارد به صد و پنجاه‌ هزار‌ ریال فروخته شود. در اینجا خریدار مغبون است و نابرابری فاحش بین دو عوض احساس می‌شود ولی قبل از اعمال خیار ناگهانی بهای سکه طلا بالا می‌رود و به دویست هزار‌ ریال می‌رسد بدین ترتیب معامله ضرری، به معامله سودآور تبدیل می‌شود.

۲- طرف قرارداد یا ثالث تفاوت بها را می‌پردازد:

در همان مثال بالا فروشنده پنجاه هزار‌ ریال بهای اضافی را به خریدار می‌دهد و ضرر او را جبران می‌کند. منتهی طبق قانون اگر کسی طرف خود را مغبون کرده باشد، اگر تفاوت قیمت را بدهد خیار غبن ساقط نمی‌شود مگر اینکه مغبون به اخذ تفاوت قیمت راضی گردد.

اسقاط خیار غبن

اگر در معامله قید گردد که خیار غبن افحش ولو فاحش اسقاط گردید خیار غبن از بین می‌رود و مغبون حق فسخ معامله به علت غبن را از دست خواهد داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خیار غبن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون خیار غبن پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: خیار غبن



:: برچسب‌ها: خیار غبن ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا از اختیارات دختر بعد از 18 سالگی اطلاع دارید؟ حضانت فرزندان تا رسیدن به سن بلوغ و سن قانونی بر عهده والدین یعنی پدر و مادر است. در کشور ما ایران با شروع 18 سالگی، سن قانونی در نظر گرفته می‌شود. همه ما می‌دانیم که پسران بعد از سن 18 سالگی می‌توانند به عنوان فرد مستقل مسائل اقتصادی و سایر امور خود را اداره نمایند. اما همواره این پرسش برای مردم وجود دارد که اختیارات دختران پس از 18 سالگی چگونه خواهد بود؟ آیا تفاوتی میان پسران و دختران در این زمینه وجود دارد؟ در ادامه به مسئله اختیارات دختران بعد از 18 سالگی می‌پردازیم. در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال می‌توانید مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اختیارات دختر بعد از 18 سالگی

اختیارات دختران بعد از سن 18 سالگی

همان‌طور که می‌دانید حضانت فرزندان اعم از دختر یا پسر پیش از 18 سالگی با والدین می‌باشد. طبق قانون افراد پس از 18 سالگی دیگر تحت حضانت والدین خود قرار ندارند. در واقع با استنباط از قانون ایران می‌توان سن 18 سالگی را سن قانونی در نظر گرفت. معمولاً افراد تصور می‌کنند حضانت دختران با پسران پس از سن 18 سالگی متفاوت است. یعنی تصور جامعه و عرف این است که دختران بعد از 18 سالگی همچنان تحت حضانت پدر باقی می‌مانند.

اما آیا این تصور از نظر قانونی صحیح است؟ آیا اختیارات دختران بعد از 18 سالگی برعکس پسران بر عهده خودشان نیست بلکه برعهده پدرشان است؟ واقعیت قانونی این است که فرزندان دختر پس از رسیدن به سن قانونی یعنی 18 سالگی یک انسان مستقل در نظر گرفته می‌شوند. در واقع این قانون که پس از سن 18 سالگی فرد دیگر به عنوان صغیر در نظر گرفته نمی‌شود و نیاز به حضانت ندارد مختص به پسران نیست و شامل دختران نیز می‌شود. بنابراین افراد بالای 18 سال اعم از دختر یا پسر به عنوان انسان بالغ در نظر گرفته می‌شوند.

اختیارات دختر بعد از 18 سالگی در اداره امور زندگی چیست ؟

اختیار اداره کردن امور اموال و همچنین تصمیم‌گیری در مورد محل زندگی و نحوه زندگی و انتخاب شغل به عهده خود انسان بالغ و رشید است یعنی اختیارات دختر بعد از 18 سالگی به مانند یک انسان بالغ خواهد بود.

از آن جا که هم دختر و هم پسر پس از رسیدن به سن 18 سالگی رشید و بالغ شناخته می‌شوند. بنابراین تصمیم‌گیری در مورد تمامی این موارد پس از 18 سالگی بر عهده خود دختر است. موارد مطرح شده و استقلال دختران پس از 18 سالگی کاملاً قانونی است. اما به لحاظ عرفی ممکن است برای دخترانی که قصد زندگی مستقل از خانواده را دارند یا در زمینه انتخاب شغل از جانب خانواده یا جامعه موانعی ایجاد گردد.

اختیارات مربوط به ازدواج دختران پس از 18 سالگی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم پس از 18 سالگی دختران به عنوان انسان بالغ اداره امور مسائل زندگی خود را بر‌عهده دارند. لذا در اداره اموری مثل امور اموال و انتخاب شغل کاملاً مختار می‌باشند. بنابراین از نظر قانونی در این مسائل تفاوتی میان دختران و پسران وجود ندارد. تنها تفاوت موجود اجازه ازدواج دختران است. اجازه ازدواج دختر دوشیزه و باکره بدون توجه به این که دختر در چه سنی باشد با پدر یا جد پدری است. طبق قانون و شرع دختران دوشیزه برای ازدواج حتماً به اجازه پدر یا جد پدر نیاز دارند.

البته قانون برای مواردی که پدر یا جد پدری بدون دلیل موجه مانع ازدواج دختر بشوند پیش‌بینی کرده است. در صورت ممانعت غیرموجه پدر و جد پدری به اجازه ازدواج دختر دوشیزه اجازه آن‌ها ساقط می‌شود و دختر می‌تواند با مراجعه به دادگاه و معرفی کامل مردی که قصد ازدواج با او را دارد و مشخص کردن ازدواج و تعیین مهریه و… اجازه دادگاه را برای ثبت ازدواج دریافت نماید. پس از دریافت اجازه ازدواج از دادگاه مدنی خاص با مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج اقدام به ثبت رسمی ازدواج نمایند.‌

در صورت فوت پدر و جد پدری اجازه ازدواج دختران دوشیزه به چه کسی محول می‌شود ؟

لازم به ذکر است در صورت فوت پدر و فوت جد پدری دختر دوشیزه نیاز به اجازه شخص دیگری برای ازدواج کردن ندارد. اجازه ازدواج فقط در انحصار پدر و جد پدری است. بنابراین در صورتی که این دو شخص در قید حیات نباشند این اجازه به شخص دیگری اعم از جد مادری، برادر، عمو و.. محوّل نمی‌شود. پدر و جد پدری نیز نمی‌توانند طی وصیت این اجازه را به شخص دیگری محوّل نمایند. همچنین دختران دوشیزه برای ازدواج کردن پس از فوت پدر و فوت جد پدری نیازمند اخذ اجازه از دادگاه نیز نمی‌باشند.

اختیارات دختر در خصوص خروج از کشور

دختران مجردی که بالای 18 سال سن دارند، بدون اذن پدر می‌توانند پاسپورت گرفته و از کشور خارج شوند. این قانون در مورد دختران زیر 18 سال، صغیر و مجنون می‌گوید که ولی و سرپرست قانونی می‌تواند مانع از خروج او شود.

حق ورود به دانشگاه برای دختران

برخی از والدین به دلایل مختلف صلاح در ادامه تحصیل دخترانشان در دانشگاه نمی‌دانند. مع‌هذا دختران بدون اذن پدر می‌توانند در دانشگاه تحصیل کرده و برای ساختن آینده خود تلاش کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اختیار اداره امور زندگی مانند انتخاب شغل یا محل زندگی دختران بعد از 18 سالگی برعهده کیست ؟

دختران و پسران بعد از 18 سالگی انسان بالغ و رشید در نظر گرفته می‌شوند بنابراین اختیار اداره کردن امور اموال و همچنین تصمیم‌گیری در مورد محل زندگی و نحوه زندگی و انتخاب شغل به عهده خود انسان بالغ و رشید است.

اجازه ازدواج دختران بعد از 18 سالگی برعهده کیست ؟

اجازه ازدواج دختر دوشیزه و باکره بدون توجه به این که دختر در چه سنی باشد با پدر یا جد پدری است. و در صورت مانعت بی دلیل پدر و جد پدری برای ازدواج دختر دوشیزه صدور این اجازه از جانب دادگاه امکان‌پذیر است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اختیارات دختر بعد از 18 سالگی



:: برچسب‌ها: اختیارات دختر بعد از 18 سالگی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب عمده فروشی برنج در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش برنج علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب عمده فروشی برنج را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب عمده فروشی برنج

آیا گرفتن جواز کسب عمده فروشی برنج الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات برنج فروشی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف بنکداران مواد غذایی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب عمده فروشی برنج چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به بنکداری مواد غذایی در تهران مجوز لازم برای 10 رسته زیر را با مساحت اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – عمده فروشی برنج (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

2 – عمده فروشی انواع پنير، عسل، كره، خيارشور، خشكبار، تخم مرغ، روغن، غلات و حبوبات (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

3 – عمده فروشی روغن و مجتمع های فروش انواع مواد غذایی (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

4- عمده فروشی چای (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

5 – دفتر تهيه و توزيع غلات و حبوبات (با حداقل مساحت لازم 6متر مربع)

6 – دفتر تهيه و توزيع فروش خوراک دام و طيور و ضايعات نان (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

7 – دفتر فروش دانه‌های روغنی و بذر غلات (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

8 – دفتر فروش آرد سنتی بسته بندی شده (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

9 – علافی (با حداقل مساحت لازم 12مترمربع)

10 – نمک كوبی و فروش نمک (با حداقل مساحت لازم 100مترمربع)

شرایط دریافت پروانه کسب عمده فروشی‌برنج

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی عمده فروشی برنج

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز عمده فروشی برنج

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب عمده فروشی برنج باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب عمده فروشی برنج از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف بنکداری مواد غذایی تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز عمده فروشی برنج چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 1.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی عمده فروشی برنج چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب عمده فروشی برنج در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب عمده فروشی برنج



:: برچسب‌ها: جواز کسب عمده فروشی برنج ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب فروشندگی مصالح ساختمانی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه مصالح و تجهیزات ساختمان علاوه بر داشتن اطلاعات و مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروشندگی مصالح ساختمانی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب مصالح ساختمانی

آیا گرفتن جواز کسب فروشندگی مصالح ساختمانی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در فروشندگی مصالح ساختمانی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف مصالح ساختمانی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب فروشندگی مصالح ساختمانی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به مصالح ساختمانی در تهران مجوز لازم برای 3 رسته زیر را با مساحت 24 متر و 8 متر انباری اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – كله پز و سيرابی فروش

2 – سيرابي فروش

3 – عمده فروشی كله و پاچه و سيراب خام

شرایط دریافت پروانه کسب فروشندگی مصالح ساختمانی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی فروشندگی مصالح ساختمانی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز فروشندگی مصالح ساختمانی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروشندگی مصالح ساختمانی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروشندگی مصالح ساختمانی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروشندگی مصالح ساختمانی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروشندگی مصالح ساختمانی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب مصالح ساختمانی



:: برچسب‌ها: جواز کسب مصالح ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب میوه فروشی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش میوه و صیفی جات علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب میوه فروشی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب میوه فروشی

آیا گرفتن جواز کسب میوه فروشی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات میوه فروشی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف فروشندگان ميوه و سبزی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب میوه فروشی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به جگر دل و قلوه در تهران مجوز لازم برای 3 رسته زیر را با مساحت 24 متر و 8 متر انباری اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – كله پز و سيرابی فروش

2 – سيرابي فروش

3 – عمده فروشی كله و پاچه و سيراب خام

شرایط دریافت پروانه کسب میوه فروشی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی میوه فروشی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز میوه فروشی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب میوه فروشی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب میوه فروشی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف میوه و سبزی تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز میوه فروشی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 1.040.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی میوه فروشی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب میوه فروشی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب میوه فروشی



:: برچسب‌ها: جواز کسب میوه فروشی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب جگرکی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه جگرکی ، دل و قلوه علاوه بر داشتن مهارت کبابی باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب جگرکی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب جگرکی

آیا گرفتن جواز کسب جگرکی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در جگرکی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف جگر ، دل و قلوه شده می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب جگرکی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به جگر دل و قلوه در تهران مجوز لازم برای 3 رسته زیر را با مساحت 24 متر و 8 متر انباری اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – كله پز و سيرابی فروش

2 – سيرابي فروش

3 – عمده فروشی كله و پاچه و سيراب خام

شرایط دریافت پروانه کسب جگرکی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی جگرکی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز جگرکی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب جگرکی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب جگرکی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز جگرکی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی جگرکی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب جگرکی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب جگرکی



:: برچسب‌ها: جواز کسب جگرکی ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

شکایت از مغازه دار ممکن است در اثر هر نوع نارضایتی از طرف مشتری و یا سایر افرادی که با مغازه دار مراوده دارند، پیش بیاید. صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای شروع قانونی فعالیت اقتصادی خود حتماً باید جواز کسب دریافت کنند تا اجازه کار و اعتبار کسب کنند. گاهی ممکن است میان مشتری و مغازه‌دار و یا برای خود کسب و کار مشکلاتی به وجود بیاید که نیازمند حمایت قانونی باشند. با دارا بودن جواز کسب هم مصرف‌کننده و هم صاحبان مشاغل از حمایت‌های قانونی برخور خواهند شد. اما اگر یک مغازه و کسب و کار جواز کسب نداشته باشد چه می‌شود؟ مشتری در حالتی که مغازه جواز کسب ندارد چه می‌تواند بکند؟

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شکایت از مغازه دار بدون جواز

شکایت از مغازه دار بدون جواز

شهروندان برای شکایت از یک مغازه دار و کسب و کار می‌توانند در ابتدا از دارا بودن جواز کسب مغازه‌دار اطمینان پیدا کنند. در صورت تردید مشتریان به صحت جواز کسب می‌توانند از اتحادیه مربوطه آن استعلام نمایند. اگر کسب و کار مذکور اتحادیه نداشته باشد مشتریان می‌توانند از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و اداره نظارت بر امور اصناف اقدام به گرفتن استعلام از جواز کسب نمایند. البته صاحبان مشاغل موظف هستند که جواز کسب خود را در محلی قرار دهند تا برای تمامی مراجعه‌کنندگان قابل رؤیت باشد.

در صورتی که شهروندان از دارا نبودن جواز کسب یک مغازه اطمینان کنند و یا از قصد شکایت از مغازه را داشته باشند راحت‌ترین راه اطلاع به وزارت بازرگانی از طریق سامانه 124 است. وزارت بازرگانی در واقع وظیفه نظارتی دارد. البته برای شکایت در موارد مثل گران‌فروشی یا تقلب در کسب مرجع مناسب برای شکایت کردن سازمان تعزیرات حکومتی است.

مجازات نداشتن جواز کسب چیست؟

مغازه دار‌ها و صاحبان مشاغل باید بدانند عدم دریافت جواز کسب تخلف از قانون است. طبیعتاً این عمل متخلفانه مجازاتی به دنبال دارد. بنابراین اگر شخصی بدون طی مراحل قانونی و بدون دریافت جواز کسب، شروع به فعالیت اقتصادی نمایند مجازات می‌شوند. قانون‌گذار ضمانت اجراهای متنوعی را برای این تخلف پیش‌بینی کرده است. این ضمانت اجراها شامل، پلمپ محل کسب، جریمه نقدی و تعطیلی موقت یا دائم محل کسب می‌شود. علاوه بر این جریمه‌ها می‌توان مسئولیت‌های مدنی و کیفری مغازه‌‌داران را اضافه نمود. پس اگر هنوز اقدام به دریافت جواز کسب نکرده‌اید، کلیک کنید.

موارد باطل شدن جواز کسب

در موارد مختلفی امکان باطل شدن جواز کسب وجود دارد. برخی از موارد باطل شدن جواز کسب توسط دادگاه انجام می‌گیرد و به علت انجام تخلفاتی است که وصف مجرمانه دارند. اما علاوه بر دادگاه‌ها، اتحادیه‌ها یا اداره اماکن نیروی انتظامی و یا سازمان تعزیرات حکومتی نیز می‌توانند حکم به ابطال جواز کسب بدهند. البته اگر در این موارد صاحب جواز اعتراضی به ابطال جواز کسب داشته باشد می‌تواند جهت احقاق حق خود به مرجع قضایی صالح مراجعه و طرح شکایت نمایند.

شکایت از مغازه دار

اگر متصدی یک کسب و کار تخلفی انجام دهد ممکن است به اموال یا سلامتی مصرف‌کنندگان خسارت وارد شود. گاهی ممکن است مغازه‌دار با فریب و نیرنگ از مشتری کلاهبرداری کند. در چنین مواردی برای مغازه‌دار مسئولیت مدنی و کیفری ایجاد می‌شود. مشتری متضرر می‌تواند به دادسرای عمومی که در حوزه آن جرم واقع شده یا دادگاه عمومی که محل اقامت مغازه‌دار است مراجعه نماید. متضرر با اثبات ادعای خود می‌تواند خسارت و کیفر لازم را طلب نماید.

چگونه از مغازه دار شکایت کنیم ؟

اولین راه برای شکایت از مغازه دار متخلف اقدام از طریق سامانه ثبت شکایت مردمی است. این سامانه وابسته به سازمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. البته ترجیح بسیاری از افراد این است که شخصاً به عنوان شاکی خصوصی وارد عمل شوند. در چنین حالتی دو راه پیش روی افراد قرار دارد. مشتریان می‌توانند با یکی از این دو روش شکایت خود را مطرح و از طریق همان مرجع شکایت را پیگیری نمایند. این دو روش طرح شکایت به صنف و طرح شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی می‌باشد.

در طرح شکایت به صنف، مشتری می‌تواند به اتحادیه صنف مربوطه مراجعه نماید و از مغازه‌دار شکایت کند. مشتری باید ادله و مدارک و مستندات لازم اعتراض خود را نظیر رسید یا فاکتور خرید به اتحادیه ارائه نماید. همچنین از طریق همین اتحادیه پیگیری‌های شکایت خود را انجام دهد. طرح و پیگیری شکایت در اتحادیه اصناف مراحل آسان‌تر و سریع‌تری نسبت به شکایت از طریق سازمان تعزیرات دارد.

اگر شکایت در اتاق اصناف به نتیجه نرسد امکان طرح شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی نیز وجود دارد. پس از ده روز کاری پیگیری شکایت در اتاق اصناف وقتی پرونده به نتیجه نرسد، به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود. رسیدگی به پرونده شکایات در این مرحله تقریباً دو هفته زمان نیاز دارد. در نهایت در صورت اثبات تخلف مغازه‌دار برای این سازمان، از متهم خواسته می‌شود به سازمان مراجعه و توضیحات لازم را ارائه نماید. متهم در چنین شرایطی حق اعتراض دارند و می‌تواند در دفاع خود مدارک و مستنداتی ارائه نماید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

برای اطمینان از صحت جواز یک مغازه چه می‌توان کرد؟

در صورت تردید مشتریان به صحت جواز کسب می‌توانند از اتحادیه مربوطه آن و یا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و اداره نظارت بر امور اصناف اقدام به گرفتن استعلام از جواز کسب نمایند

با چه روش‌هایی می‌توان از مغازه بدون جواز ؟

راحت‌ترین راه اطلاع به وزارت بازرگانی از طریق سامانه 124 است. البته برای شکایت در موارد مثل گران‌فروشی یا تقلب در کسب می‌توان به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شکایت از مغازه دار بدون جواز



:: برچسب‌ها:  شکایت از مغازه دار بدون جواز ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحاديه آهن فروشان تهران و یا اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد و فلزات در تهران جهت صدور و تمدید جواز، ساماندهی صنوف، آموزش و نظارت تاسیس شده است. آهن و مشتقات آن یکی از مصالح اصلی و کاربردی در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. گرچه استفاده و بهره برداری از آهن آلات فقط محدود به عرصه ساختمان سازی نیست و در صنایع مختلف نقش کلیدی را ایفا می‌کند.  همین اهمیت سبب شد تا در سال1345 در تهران با حضور پیشکسوتان صنف ، تجار و واردکنندگان با هدف سازماندهی به صنف آهن اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد شهرستان تهران تشکیل شد. این اتحادیه جزو اولین اتحادیه های تحت پوشش به شماره 41 بود. در ادامه به معرفی بیشتر این اتحادیه می‌پردازیم. برای دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه آهن فروشان تهران

اعضای اتحادیه صنف آهن فروشان تهران

هر شخصی که شاغل در زمینه فروش آهن و فولاد و فلزات است و پروانه کسب نیز دارد جزو اتحادیه آهن فروشان تهران محسوب می‌گردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد.

هیات مدیره اتحادیه آهن فروشان تهران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می باشد. ریاست اتحادیه در حال حاضر برعهده حمید رضا رستگار می‌باشد. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال است. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد.

وظائف اتحادیه صنف فروشندگان فولاد در تهران

اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران تهران وظائف زیر را بر عهده دارد :

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه‌های فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصويب

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات فروشندگان آهن و فولاد و فلزات می‌گیرد

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی

۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران برای متقاضیان پروانه‌های جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب توسط فروشندگان آهن و فولاد و فلزات

۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران در اتاق اصناف تهران

منبع درآمد اتحادیه‌فروشندگان آهن و فولادو‌فلزات تهران

هر اتحادیه‌ای هزینه‌هایی دارد که برای پرداخت این هزینه‌ها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران درآمد خود را از طرق زیر تامین می‌نماید.

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

آدرس و شماره تماس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران

آدرس : خیابان سعدی شمالی- خیابان شهید برادرانن قائدی ( هدای ) پ 290

شماره تماس : 77610511 الی19

 

برای دریافت مشاوره حقوقی به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه آهن فروشان تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه آهن فروشان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب فروش کالای خواب در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش و تهیه و تولید لحاف، تشک، بالش و… علاوه بر داشتن سرمایه و مهارت های لازم در این زمینه باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا فروشگاه لوازم خواب داشته باشند باید حتما پروانه بهره برداری داشته باشند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش کالای خواب را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب فروش کالای خواب ، لحاف ، تشک و بالش

آیا گرفتن جواز کسب فروش کالای خواب الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات مربوط به تولید و فروش کالاهای خواب مثل تشک، لحاف و بالش را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب فروش کالای خواب چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف هتل ها و هتل آپارتمان ها در تهران مجوز لازم برای 10 رسته با حداقل مساحت های ذکر شده زیر صادر می‌‍کند.

1 – توليد و فروش انواع لحاف، روتختی، تشک، بالش و روكش آن‌ها با حداقل مساحت لازم 24 مترمربع

2- توليد و فروش انواع پشتی، لحاف، تشک و بالش دستی و ضايعات الياف مصنوعی با حداقل مساحت لازم 12 مترمربع

3 –توليد و فروش انواع پنبه، اسفنج، الياف پشم و كرک و پر با حداقل مساحت لازم 12 مترمربع

4 – توليد و فروش انواع لوازم قالی بافی و خامه قالی با حداقل مساحت لازم 12 مترمربع

5 – دفتر فروش (غير از فروشگاه) برای رديف‌های 1 الی 4 با حداقل مساحت لازم 9 مترمربع

6- تولید روكش سرویس آشپزخانه با حداقل مساحت 12 مترمربع با كد isic 202110

7 – عمده فروشی پتو با حداقل12 مترمربع (مشروط به داشتن انبار مورد نیاز) با كد isic 513112

8- خرده فروشی كالای خواب با حداقل مساحت لازم 12متر مربع

9- حوله و ملحفه دوزی با حداقل مساحت لازم 12متر مربع

10- توليد روميزی با حداقل مساحت لازم 12متر مربع

شرایط دریافت پروانه کسب فروش کالای خواب

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

1- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

2- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

3- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

4- دارای بودن پروانه بهره برداری از سازمان ایرانگردی و جهانگردی

مدارک لازم برای راه اندازی خرده فروشی لوازم مربوط به خواب

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز فروش کالای خواب

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروش کالای خواب باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروش کالای خواب از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروش کالای خواب چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

گرفتن مجوزهای لازم برای فروش کالای خواب چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش کالای خواب در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب فروش کالای خواب ، لحاف ، تشک و بالش



:: برچسب‌ها: جواز کسب فروش کالای خواب ، لحاف ، تشک و بالش ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران همان اتحادیه مربوط به بستنی، آبمیوه و نوشابه می‌باشد. بستنی و کافی شاپ ها جز خوراکی‌ها و مراکز پرطرفدار در بین مردم می‌باشند که علاوه بر خوشمزه بودن خوردن آن به یک تفریح و سرگرمی تبدیل شده است. همین رونق بازار سبب شده تا بسیاری از افراد به سمت بازگشایی آبمیوه و بستنی فروشی تمایل پیدا کنند. اشخاصی که با مجوز در این حرفه فعالیت می‌کنند جزو اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان بستنی و آبميوه و نوشابه محسوب می‌شوند. در ادامه در مورد این اتحادیه و اعضای آن توضیحات لازم ارائه شده است. برای دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران

اعضای اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران

هر شخصی که شاغل در زمینه فروش بستنی و ابميوه یا نوشابه است و پروانه کسب نیز دارد جزو اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان بستنی و ابميوه ونوشابه سنتی محسوب می‌گردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد. جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

هیات مدیره اتحاديه صنف توليدكنندگان وفروشندگان بستنی، آبميوه و نوشابه تهران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می‌باشد. این اتحادیه دارای یک رئیس است. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال است. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد. برای ثبت نام داوطلبین انتخابات اتحادیه های صنفی کلیک کنید.

وظائف اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران

اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان بستنی وابميوه ونوشابه تهران وظائف زیر را برعهده دارد :

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه‌های نانوایان و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصويب

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات آبمیوه و بستنی فروشان می‌گیرد

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی

۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی آبمیوه و بستنی فروشان برای متقاضیان پروانه‌های جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب توسط آبمیوه و بستنی فروشان

۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه صنف توليدكنندگان وفروشندگان بستنی وابميوه ونوشابه در اتاق اصناف تهران

منبع درآمد اتحادیه

هر اتحادیه‌ای هزینه‌هایی دارد که برای پرداخت این هزینه‌ها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحاديه صنف توليدكنندگان وفروشندگان بستنی وابميوه ونوشابه درآمد خود را از طرق زیر تامین می‌نماید؛

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

جهت دریافت جواز کسب آبمیوه ، بستنی و فالوده فروشی کلیک کنید.

آدرس اتحادیه کافی شاپ تهران

آدرس دقیق اتحادیه کافی شاپ تهران: استان تهران، تهران، کارگر شمالی، فرصت شیرازی

تلفن: 02166122542

وب سایت: در حال حاضر فعال نیست

 

برای دریافت مشاوره حقوقی به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه بستنی و کافی شاپ تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به آمریکا به دلیل شرایط این کشور و فرهنگ مهاجر پذیرش مقصد بسیاری از ایرانیان می‌باشد. برای دریافت اجازه اقامت برای زندگی و کار در کشور آمریکا روش های مختلفی وجود دارد. اما دلیل تلاطم‌های روابط ایران و آمریکا و بعد از ریاست جمهوری دونالد ترامپ شرایط برای مهاجرت ایرانیان به آمریکا سخت و نشدنی به نظر می‌رسید. با این حال اگر عزم جدی برای زندگی در آمریکا دارید، می‌توانید با روش های مختلفی که در ادامه شرح داده‌ایم به این هدف برسید ویا برای تسریع روند از خدمات وکیل مهاجرت موسسه وکیل دات کام استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا

آمریکا از گذشته تاکنون به‌عنوان مهاجرپذیرترین کشور در دنیا شناخته می‌شود. بنابراین بر اساس مقررات و قوانین آمریکا روش‌های مهاجرتی به این کشور شامل متنوع‌ترین راه‌های می‌باشد. متقاضیان مهاجرت برای انتخاب آمریکا به عنوان کشور مقصد خود باید به خوبی در مورد شرایط و قوانین این کشور مطالعه نمایند. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

رایج ترین روش های مهاجرت به آمریکا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم مهاجرت به آمریکا به عنوان مهاجر‌پذیرترین کشور به نسبت سایر کشورها روش‌های متنوع تری دارد. این روش‌ها شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، از طریق ازدواج، از طریق تولد فرزند، پناهندگی، مهاجرت نخبگان، سرمایه‌گذاری، از طریق لاتاری گرین کارت، از طریق ویزای خانوادگی می‌شود. صدور ویزا برای روش‌های مهاجرتی به آمریکا به دو دسته ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی تقسیم می‌شود.

روش‌های مهاجرت به آمریکا با ویزای مهاجرتی

با داشتن ویزای مهاجرتی آمریکا، به محض وارد شدن به این کشور می‌توانید گرین کارت آمریکا را دریافت کرده و به صورت دائمی در آمریکا سکونت کنید. ویزاهای مهاجرتی آمریکا بسیار مختلف هستند. اما همه آن‌ها برای ایرانیان قابل استفاده نیست. در ادامه ویزاهای مهاجرتی قابل استفاده برای ایرانیان را معرفی می‌کنیم.

ویزای خانوادگی

از سیاست‌های مهاجرتی آمریکا، جلوگیری از ایجاد فاصله میان اعضای یک خانواده می‌باشد. لذا چند دسته ویزای مهاجرتی جهت مهاجرت‌اعضای خانواده شهروندان یا دارندگان اقامت دائم آمریکا تعیین کرده‌اند هرکدام از این ویزاهای خانوادگی برای مهاجرت‌شرایط مخصوص به خود را دارد.

یکی از انواع ویزاهای خانوادگی ویزای مهاجرتی برای اقوام درجه یک شهروندآمریکا یا دارنده گرین کارت آمریکا است. والدین درجه یک شامل فرزندان، پدر و مادر، خواهر و برادر می‌شود. این ویزا به 6 گونه تقسیم می‌شود. ویزای IR2 برای افراد مجرد زیر 21 سال، F1 برای افراد مجرد بالای 21 سال، F3 برای افراد متاهل بدون در نظر گرفتن سن است در صورتی که یکی والدین این افراد نامبرده شهروند آمریکا باشند. در مقابل F2B نیز برای فرزندان مجرد زیر 21 سال است که یکی از والدین‌شان دارای گرین کارت آمریکا باشد. ویزای F4 برای برادر و خواهر و ویزای IR5 برای پدر و مادر شخصی صادر می‌شود که شهروند آمریکا باشد.

ویزای ازدواج و نامزدی

ویزای ازدواج از شیوه‌های دریافت اقامت دائم‌آمریکا می‌باشد که سه راه برای دریافت آن وجود دارد. اول در صورت ازدواج با شهروند آمریکایی به فرد ویزای CR1 تعلق خواهد گرفت. نوع دوم در صورت ازدواج با دارنده گرین کارت‌آمریکا که به فرد ویزای F2A تعلق خواهد گرفت. در هر دوی این دو حالت فرد دارنده ویزا به محض ورود به کشور آمریکا می‌تواند گرین کارت دریافت کند.

نوع سوم ویزای نامزدی یا K-1 است. این ویزا برای کسانی است که با یک شهروند آمریکا قرار گذاشته‌اند که پس از ورود به آمریکا با وی ازدواج کنند. افراد تنها بعد از این که ازدواج کردند می‌توانند گرین کارت آمریکا دریافت نمایند. لازم به ذکر است مدت اعتبار ویزای نامزدی 90 روز می‌باشد. در صورت عدم ازدواج این ویزا تمدید نخواهد شد.

ویزای لاتاری گرین کارت

لاتاری گرین کارت آمریکا برنامه قرعه‌کشی است که هرساله 55000 ویزای لاتاری گرین کارت در آن به صورت تصادفی به متقاضیان مهاجرت به آمریکا اعطا می‌گردد. دریافت ویزای لاتاری احتیاج به شانس دارد لذا یک روش معمول برای مهاجرت‌به‌آمریکا نیست. اما ویزای لاتاری آمریکا ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه مهاجرت‌به‌آمریکا به حساب می‌آید. متقاضی برای دریافت ویزای لاتاری باید در برنامه لاتاری آمریکا ثبت‌نام نماید. این ثبت‌نام در اواسط ماه مهر شروع می‌شود و به مدت 33 روز ادامه دارد و پس از 6 ماه نتیجه قرعه‌کشی اعلام می‌شود. برندگان لاتاری با گذراندن مراحل اداری و اخذ ویزای مهاجرتی لاتاری به محض ورود به آمریکا گرین کارت خود را تحویل می‌گیرند.

روش‌های مهاجرت به آمریکا با ویزای غیر مهاجرتی

ویزای غیرمهاجرتی آمریکا در واقع جهت اقامت موقت صادر می‌گردد. افراد با دریافت ویزای غیرمهاجرتی آمریکا اجازه اقامت دائم در آمریکا را نخواهند داشت. بلکه دارندگان این نوع ویزاها باید پس از اتمام کار خود و یا اتمام اعتبار ویزا آمریکا را ترک نمایند. البته در شرایط خاص امکان تبدیل ویزاهای غیر مهاجرتی به ویزای مهاجرتی و دریافت اقامت دائم آمریکا وجود دارد. ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا که برای ایرانیان قابل استفاده است به سه دسته تقسیم می‌شوند. که شامل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کاری است.

ویزای توریستی رایج‌ترین ویزای آمریکا محسوب می‌شود که به منظور دیدار خانواده، اهداف درمانی و تجاری صادر می‌گردد. اعتبار ویزای توریستی 6 ماه است و امکان تبدیل این ویزا به ویزاهای مهاجرتی وجود ندارد. دریافت ویزای کاری‌آمریکا نیز خارج از خاک آمریکا تقریباً غیرممکن می‌باشد. مهاجر به وسیله ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند در این کشور به تحصیل بپردازد. با وجود این که این ویزا نیز موقت است اما تحت شرایطی قابلیت تبدیل به اقامت دائم آمریکا را دارد. تحصیل در آمریکا بهترین راه مهاجرت‌به‌آمریکا است. دانشجو ضمن تحصیل می‌تواند به صورت نیمه وقت کار کند. پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجو یک سال اجازه کار در آمریکا داده خواهد شد. بدین ترتیب فرد می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل و پس از 5 سال سابقه کار اقامت دائم و گرین کارت دریافت نماید. برای آشنایی با نحوه مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

شرایط مهاجرت به آمریکا

شرایط مهاجرت‌به‌آمریکا بر اساس روش مهاجرت متفاوت می‌باشد. برخی از روش‌های مهاجرت فقط به شانس نیاز دارند و  برخی دیگر به صلاحیت تحصیلی و مدرک زبان مرتبط است. مهاجرت‌به‌امریکا با ویزای خانوادگی نیازمند داشتن اقوام درجه اول در آمریکا است. لاتاری گرین کارت نیز به شانس، ثبت‌نام در برنامه لاتاری و داشتن حداقل مدرک دیپلم است. اما مهاجرت به‌امریکا با ویزای تحصیلی نیازمند دریافت پذیرش از موسسات آموزشی یا دانشگاه آمریکا، دریافت ویزای تحصیلی امریکا و داشتن مدرک زبان می‌باشد.

متقاضیان مهاجرت به آمریکا باید بدانند که انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری در سفارت آمریکا برای همه افراد متقاضی ویزا ضروری است. متقاضیان ویزای امریکا به دلیل عدم وجود سفارت امریکا در ایران باید برای انجام امور مذکور به یکی از سفارت‌های امریکا در کشورهای خارجی مراجعه کنند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

روش‌های مهاجرت به آمریکا چیست ؟

روش‌ها شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، از طریق ازدواج، از طریق تولد فرزند، پناهندگی، مهاجرت نخبگان، سرمایه‌گذاری، از طریق لاتاری گرین کارت، از طریق ویزای خانوادگی می‌شود.

با در نظر گرفتن نبود سفارت آمریکا در ایران متقاضیان ایرانی دریافت ویزای آمریکا برای انجام امور اداره باید چه اقدامی انجام دهند ؟

متقاضیان ویزای امریکا به دلیل عدم وجود سفارت امریکا در ایران باید برای انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری به یکی از سفارت‌های امریکا در کشورهای خارجی مراجعه کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مهاجرت به آمریکا



:: برچسب‌ها: مهاجرت به آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب کافی شاپ در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه خدمات کافی شاپ به صورت سالنی و بیرون بر علاوه بر داشتن مهارت فنی باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب کافی شاپ را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب کافی شاپ

آیا گرفتن جواز کسب کافی شاپ الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات و پذیرایی از مهمانان را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه بستنی و کافی شاپ می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب کافی شاپ چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به سقط فروشان و عطاران در تهران مجوز لازم برای 12 رسته زیر را با مساحت های اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – عطار و سقط فروش (9 متر مربع)

2 – سقط فروش (9 مترمربع)

3 – عطار (9 متر مربع)

4 – قهوه فروش (9 متر مربع)

5 – بذر و تخم گل فروش (9 متر مربع)

6 – چای فروش و بسته بندی چای (40 متر مربع)

7 – صابون فروش (12 متر مربع)

8 – تهيه كننده ادويه و نشاسته (100 متر مربع)

9 – فروشندگان گياهان دارویی (9 متر مربع)

10- عمده فروشی كالای دخانی (9 متر مربع)

11- بسته بندی و فروش زعفران (30 متر مربع)

12 – فروش مواد شوينده و پاک كننده (با حداقل مساحت 9 متر مربع جهت صدور پروانه كسب واحدهای صنفی که تا قبل از اين جلسه كميسيون نظارت مورخ 19/8/ 89 در اتحاديه پذيرش شده‌اند و حداقل مساحت لازم 12 متر مربع جهت صدور پروانه كسب متقاضیان جدید)

شرایط دریافت پروانه کسب کافی شاپ

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب برای اطلاع از آدرس اتحادیه کافی شاپ تهران کلیک کنید.

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی کافی شاپ

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز کافی شاپ

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب کافی شاپ باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب کافی شاپ از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه‌‌ خواربارفروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز کافی شاپچه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی جواز کسب کافی شاپ چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب کافی شاپ در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب کافی شاپ



:: برچسب‌ها: جواز کسب کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب عمده فروشی سیگار در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش سیگارهای شرکتی و فروش تنباکو و اکسوری های مربوط به دخانیات و سیگار علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب عمده فروشی سیگار را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منیع: جواز کسب عمده فروشی سیگار

آیا گرفتن جواز کسب عمده فروشی سیگار الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات و کالاهای دخانی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه سقط فروشان و عطاران می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب عمده فروشی سیگار چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به سقط فروشان و عطاران در تهران مجوز لازم برای 12 رسته زیر را با مساحت های اعلام شده در زیر صادر می‌‍کند.

1 – عطار و سقط فروش (9 متر مربع)

2 – سقط فروش (9 مترمربع)

3 – عطار (9 متر مربع)

4 – قهوه فروش (9 متر مربع)

5 – بذر و تخم گل فروش (9 متر مربع)

6 – چای فروش و بسته بندی چای (40 متر مربع)

7 – صابون فروش (12 متر مربع)

8 – تهيه كننده ادويه و نشاسته (100 متر مربع)

9 – فروشندگان گياهان دارویی (9 متر مربع)

10- عمده فروشی كالای دخانی (9 متر مربع)

11- بسته بندی و فروش زعفران (30 متر مربع)

12 – فروش مواد شوينده و پاک كننده (با حداقل مساحت 9 متر مربع جهت صدور پروانه كسب واحدهای صنفی که تا قبل از اين جلسه كميسيون نظارت مورخ 19/8/ 89 در اتحاديه پذيرش شده‌اند و حداقل مساحت لازم 12 متر مربع جهت صدور پروانه كسب متقاضیان جدید)

شرایط دریافت پروانه کسب عمده فروشی سیگار

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی عمده و خرده فروشی سیگار

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز فروش سیگار

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب عمده فروشی سیگار باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب عمده فروشی سیگار از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه‌‌ خواربارفروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز عمده فروشی سیگار چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی عمده فروشی سیگار چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب عمده فروشی سیگار در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منیع: جواز کسب عمده فروشی سیگار



:: برچسب‌ها: جواز کسب عمده فروشی سیگار ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اقامه کردن دعوا دارای شرایطی است که تنها در صورت تحقق این شرایط دعوا اقامه می‌شود. یکی از این شرایط اقامه دعوا در مدت قانونی و مختومه شمرده نشدن دعوای اقامه شده می‌باشد که در ادامه به بررسی مفصل آن می‌پردازیم. قانونگذار بیان کرده است که دعوا باید در مدت قانونی تعیین شده اقامه شود و از مدتی که در قانون پیش‌بینی شده است تحت عنوان مهلت قانونی یاد می‌شود. اگر مدت پیش‌بینی شده در قانون رعایت نشود بدون آنکه خللی به حق اصلی وارد شود دادگاه از استماع دعوای مربوطه خودداری می‌کند. در ادامه به بررسی مهلت‌های قانونی و مرور زمان می‌پردازیم.

منبع:‌ مهلت قانونی

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهلت قانونی

حق تا زمانی باقی می‌ماند که به یکی از طرق قانونی مانند ادای حق ساقط شود و تا زمانی که این سقوط حق صورت نگیرد آثار آن حق نسل اندر نسل بر اشخاص بار می‌شود و همواره ذی‌حق یا قائم مقامان او می‌توانند حق خود را مطالبه کنند. اما در مواردی قانونگذار مطالبه حق را به مهلت‌های قانونی محدود کرده است. اهمیت اقامه دعوا در این مهلت‌ها به این خاطر است که اگر در مهلت مقرر حق مزبور مطالبه نشود اصل حق ساقط می‌شود.

ماده ۱۱۶۰ قانون مدنی به این شرح است که اگر بعد از نزدیکی عقد نکاح منحل شود و زن دوباره ازدواج کند و فرزندی را به دنیا بیاورد و همچنین الحاق این فرزند مطابق قانون به هر دو شوهر زن ممکن باشد در این صورت فرزند ملحق می‌شود به شوهر دوم مگر اینکه امارات بر خلاف این را ثابت کند. در ماده بیان شده است که شوهر دوم در صورتی که بخواهد نفی ولد کند و اعتقاد داشته باشد که آن فرزند متعلق به او نیست حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ آگاهی از تولد آن فرزند باید اقدام کند. به عبارت دیگر برای اقامه این دعوا مهلت قانونی تعیین شده است که اگر خارج از این مهلت قانونی دعوا اقامه شود دعوای مزبور مسموع نخواهد بود.

مرور زمان چه تفاوتی با مهلت قانونی دارد ؟

مقررات قانون قدیم در خصوص مرور زمان دعاوی حقوقی نسخ گردیده است. همچنین در قانون جدید آیین دادرسی مدنی در خصوص این موضوع سکوت شده است. پس در قانون فعلی محدودیت زمانی در خصوص طرح دعاوی حقوقی (جز در موارد معدود مثل مثال تعلق فرزند به شوهر دوم) وجود ندارد و ذی‌حق می‌تواند هر وقت که خواست اقامه دعوا نماید و دادگاه هم مکلف به رسیدگی است.

در تعریف مرور زمان باید بیان کرد که مرور زمان به مدتی گفته می‌شود که پس از اتمام آن دعوا شنیده نمی‌شود. مرور زمان به دعاوی کیفری اختصاص دارد. نکته قابل توجه اینجاست که در قانون مجازات اسلامی که در سال ۱۳۹۲ تصویب شده است و قانون موخر به شمار می‌رود، مرور زمان، تعقیب جرائم موجب تعزیر را با شرایطی موقوف می‌نماید.

نکته

همچنین زمانی که دعوا در فرض اینکه ثابت شود اثر قانونی نداشته باشد دادگاه در این خصوص نیز قرار رد دعوا را صادر می‌کند. مثلا اگر هبه‌ای صورت گرفته باشد ولی به قبض مرتهن درنیاید. همچنین در شرایطی که مورد دعوا احتمالی باشد و یا اینکه مشروع نباشد باز هم دادگاه باید قرار رد دعوا را صادر کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهلت قانونی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مهلت قانونی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع:‌ مهلت قانونی



:: برچسب‌ها: مهلت قانونی ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

جلب ثا‌لث یعنی فردی خارج از دعوا برای شرکت در دادرسی فراخوانده شود. اگر در حین دعوا هر ‌یک از اصحاب دعوا جلب ثالثی را لازم بدانند، می‌توانند از دادگاه با ارائه دلیل، خود جلب ثالث را درخواست کنند. درخواست کننده جلب ثا‌لث، باید تا پایان جلسه اول دادرسی دلایل خود را برای جلب ثا‌لث اظهار کند و ظرف ۳ روز بعد از آن درخواست جلب ثا‌لث کند. جلب شخص ثا‌لث می‌تواند به نفع خواهان و خوانده دعوا باشد بنابراین برای طرفی که شخص را جلب می‌کند قواعد و مقررات مربوط به آن از اهمیت برخوردار است که در این مقاله به بررسی آن پرداخته‌ایم.

منبع: جلب ثالث

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

جلب شخص ثا‌لث

چنانچه هر کدام از طرفین دعوا ورود فردی خارج از دعوا به دعوا را لازم بداند می‌تواند وی را به دادرسی فرا بخواند.

فرض کنید شخصی با سند عادی ملکی را به دیگری بفروشد و خریدار علیه فروشنده دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی بدهد ولی معلوم شود که سند ملک به نام فروشنده نیست و فروشنده نیز خود، ملک را با مبایعه‌ نامه عادی خریداری کرده است. در این حالت خواهان ممکن است نسبت به شخصی که سند به نام اوست اقدام به جلب ثالث کند زیرا نهایتا سند رسمی باید توسط او تنظیم شود.

تشریفات دعوای جلب ثالث

۱- نیاز به تقدیم دادخواست دارد.

۲- این دادخواست به تعداد طرفین دعوا به اضافه یک نسخه تنظیم می‌گردد.

۳- تقدیم این دادخواست بر خلاف ورود ثالث محدود به زمان خاصی است.

۴- یکی از طرفین دعوای اصلی، متقاضی جلب ثالث و شخص ثالث، خوانده جلب ثالث است.

۵- متقاضی جلب ثالث را جالب ثالث و به شخص ثالثی که به دادرسی خوانده‌شده مجلوب ثالث می‌گوییم.

مقاطع جلب ثالث

سوال آن است که جلب ثالث تا چه مقطعی از دادرسی امکان‌پذیر است؟

توجه داشته باشید که:

۱- در مراحل بدوی و تجدیدنظر: تا پایان جلسه اول دادرسی باید آن را اظهار نماید و ظرف سه روز دادخواست آن را تسلیم نماید.

۲- مرحله واخواهی: بستگی به آن دارد که واخواه اقدام به جلب ثالث نماید یا واخوانده.  بدین نحو است که:

الف) جلب ثا‌لث از جانب واخواه: جلب ثا‌لث و دادخواست واخواهی با هم ارائه می‌گردد.

ب) جلب ثا‌لث از جانب واخوانده: در این حالت مهلت واخوانده برای جلب ثا‌لث مانند مرحله بدوی و تجدید نظر است.

۳- جلب ثا‌لث در دیوان عدالت اداری: خواهان می‌تواند ضمن دادخواست اصلی یا نهایتا ظرف ۳۰ روز بعد از ارائه دادخواست اصلی، جلب ثا‌لث نماید و خوانده نیز می‌تواند همراه با پاسخ به دعوای اصلی جلب ثا‌لث نماید.

رسیدگی توامان به دعوای اصلی و جلب ثالث

در خصوص رسیدگی توامان به این دو دعوا باید توجه داشت که:

۱- در صورتی این دو دعوا مورد رسیدگی توامان قرار می‌گیرد که حداقل یکی از این دو شرط نسبت به آن‌ها موجود باشد:

الف) بین آن‌ها ارتباط کامل باشد: یعنی اتخاذ تصمیم در یکی، در دیگری واجد اثر باشد.

ب) هر دو دعوا ناشی از یک منشا باشد.

۲- اگر هیچ یک از دو شرط فوق برقرار نباشد دادگاه دو دعوا را از یکدیگر جدا کرده و در صورت صلاحیت، جداگانه به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

۳- اگر بر دادگاه معلوم شود که جلب ثا‌لث به دلیل ایجاد تاخیر در رسیدگی یا تبا‌نی افراد صورت گرفته اگر صالح به رسیدگی باشد آن دعواها را جداگانه رسیدگی می‌نماید.

۴- پس از وصول دادخواست جلب ثا‌لث، دادخواست جلب ثا‌لث و ضمائم آن به سایر اصحاب دعوای اصلی و نیز به مجلوب ثا‌لث ابلاغ می‌شود تا در جلسه دادرسی دعوای اصلی و دعوای جلب ثالث نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

۵- پس از ابلاغ وقت دادرسی دعوای اصلی به مجلوب ثالث و سایر اصحاب دعوای اصلی و ابلاغ دادخواست جلب ثا‌لث به مجلوب ثالث و اصحاب دعوا، اگر از زمان ابلاغ دادخواست جلب ثا‌لث به مجلوب ثالث و سایر اصحاب دعوای اصلی تا جلسه دادرسی مهلت کافی، یعنی حداقل ۵ روز نباشد و اصحاب دعوای اصلی و مجلوب ثالث نیز به دلیل عدم رعایت حداقل فاصله زمانی، حاضر به دفاع نباشند وقت دادرسی مجدد تعیین می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جلب ثا‌لث، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون جلب ثا‌لث پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جلب ثالث



:: برچسب‌ها: جلب ثالث ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه خدمات خشکشویی و لباسشویی علاوه بر داشتن مهارت پخت باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب خشکشویی و لباسشویی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

منبع: جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کار می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا گرفتن جواز کسب خشکشویی و لباسشویی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در خشکشویی و لباسشوییرا دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب خشکشویی و لباسشویی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف خشکشویی و لباسشویی تهران مجوز لازم برای 9 رسته زیر را با مساحتهای اعلام شده جواز صادر می‌‍کند.

1- خشکشویی (مساحت 30 مترمربع)

2- لباسشویی (مساحت 20مترمربع)

3- سفیدشویی (مساحت 100مترمربع)

4-کارشویی (تکه شویی) (مساحت 45مترمربع)

5-سنگ شویی (مساحت 100مترمربع)

6- اطو کشی بخار (مساحت 18مترمربع)

7- ارائه کنندگان خدمات فنی و تعمیر لوازم و ماشین آلات خشکشویی غیر خانگی (مساحت 15مترمربع)

8- خشکشویی ولباسشویی (ممتاز) (مساحت 70مترمربع)

9-خشکشویی ولباسشویی (در صورت داشتن کارگاه دارای پروانه کسب) (مساحت 70مترمربع)

شرایط دریافت پروانه کسب خشکشویی و لباسشویی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی جواز کسب خشکشویی و لباسشویی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز خشکشویی و لباسشویی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب خشکشویی و لباسشویی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب خشکشویی و لباسشویی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز خشکشویی و لباسشویی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 6.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی جواز کسب خشکشویی و لباسشویی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب خشکشویی و لباسشویی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کار می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در تهران



:: برچسب‌ها: جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه خدمات خشکشویی و لباسشویی علاوه بر داشتن مهارت پخت باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب خشکشویی و لباسشویی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

منبع: جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کار می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا گرفتن جواز کسب خشکشویی و لباسشویی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در خشکشویی و لباسشوییرا دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب خشکشویی و لباسشویی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف خشکشویی و لباسشویی تهران مجوز لازم برای 9 رسته زیر را با مساحتهای اعلام شده جواز صادر می‌‍کند.

1- خشکشویی (مساحت 30 مترمربع)

2- لباسشویی (مساحت 20مترمربع)

3- سفیدشویی (مساحت 100مترمربع)

4-کارشویی (تکه شویی) (مساحت 45مترمربع)

5-سنگ شویی (مساحت 100مترمربع)

6- اطو کشی بخار (مساحت 18مترمربع)

7- ارائه کنندگان خدمات فنی و تعمیر لوازم و ماشین آلات خشکشویی غیر خانگی (مساحت 15مترمربع)

8- خشکشویی ولباسشویی (ممتاز) (مساحت 70مترمربع)

9-خشکشویی ولباسشویی (در صورت داشتن کارگاه دارای پروانه کسب) (مساحت 70مترمربع)

شرایط دریافت پروانه کسب خشکشویی و لباسشویی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی جواز کسب خشکشویی و لباسشویی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز خشکشویی و لباسشویی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب خشکشویی و لباسشویی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب خشکشویی و لباسشویی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز خشکشویی و لباسشویی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 6.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی جواز کسب خشکشویی و لباسشویی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب خشکشویی و لباسشویی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی کسب و کار می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در تهران



:: برچسب‌ها: جواز کسب خشکشویی و لباسشویی در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا به دنبال بهترین کشور‌ها برای مهاجرت و زندگی هستید؟ مهاجرت یعنی اشخاص به قصد سکونت در کشور مقصد از کشور مادری خود خارج گردند. هر شخصی باانگیزه‌های مختلف اقتصادی، تحصیلی، سیاسی و… می‌تواند اقدام به مهاجرت نماید. مهاجرین باید هنگام مهاجرت و انتخاب کشور مقصد خود دقت کامل داشته باشند. چرا که در صورتی مهاجرت موفق است که مقصد مهاجر بهترین مکان مطابق باانگیزه‌ وی از مهاجرت باشد. در ادامه به معرفی بهترین کشور‌ها برای مهاجرت می‌پردازیم. برای تسهیل این روند می‌توانید از خدمات مشاوره وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع: بهترین کشور‌ها برای مهاجرت

بهترین کشور‌ها برای مهاجرت

سالانه عده‌ی زیادی از مردم اقدام به مهاجرت می‌نمایند. این نگرانی که آیا در کشور مقصد شرایط و امکانات بهتری را خواهیم داشت یا نه، همواره در ذهن متقاضیان مهاجرت وجود دارد. با بررسی برخی شرایط مربوط به مهاجرت می‌توان تا حدودی نتیجه گرفت کدام کشور برای مهاجرت مناسب است. طبق آمار در سال 2021 هشت کشور به دلایل مختلف به عنوان بهترین مقصد‌های مهاجرتی شناخته شده‌اند. این هشت کشور به ترتیب شامل کانادا، سوئیس، اسپانیا، سنگاپور، فنلاند، نیوزلند، استرالیا و ویتنام می‌شوند. اگرچه هر فرد می‌بایست با توجه به انگیزه‌های خود از مهاجرت بهترین کشور را به عنوان مقصد برگزیند. برای آشنایی با انواع مهاجرت به این کشورهای کلیک کنید.

کانادا

ایالت متحده در همسایگی کانادا درگیر تلاطمات سیاسی است. اما کانادا در نقش یک کشور مصالحه‌گر به حل مناقشات می‌پردازد. این نشان از ثبات و آرامش سیاسی این کشور است. طبق آمارهای دولتی بیش از 31 درصد مردم انگلیس، کشور کانادا را به عنوان محل تبار قومی‌شان می‌شناسند. مردم حدود 40 کشور دیگر جهان نیز در کمترین حالت صد هزار نفر از شهروندان کانادا را تشکیل می‌دهند.

همچنین یک‌سوم از دانش‌آموزان کانادا، مهاجرانی از خارج کشور می‌باشند که این نشان از علاقه تحصیل دانشجویان در این کشور است. کانادا از نظر وسعت دومین کشور بزرگ جهان است اما جمعیت نسبتاً کمی دارد. در نهایت مراقبت‌های بهداشتی در این کشور رایگان است.

سوئیس از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت

سوئیس یک کشور امن با اقتصاد و دولت قابل اعتماد است. بر اساس آمار سوئیس از نظر ثبات سیاسی و اقتصادی و درآمد بالاترین رتبه نسبت به سایر کشور‌ها دارد. طبق نظر حدود 70درصد از مهاجرین در سوئیس درآمد بیشتری نسبت به سایر کشور‌ها دریافت کرده‌اند.  سوئیس از نظر کیفیت زندگی در مرتبه دوم جهانی قرار گرفته است. این رتبه‌بندی نشان دهنده تعادل میان زندگی و کار در این کشور است.

کشور سوئیس در رتبه‌بندی‌های جهانی به عنوان بهترین کشور برای یادگیری و همچنین دومین کشور برای تحصیل شناخته می‌شود. در این کشور بازنشستگان نیز مورد استقبال قرار خواهند گرفت چرا که سوئیس در سال‌های اخیر به عنوان دو رتبه برتر شاخص‌های بازنشستگی جهانی جایزه کسب کرده است. همچنین زبان این کشور نیز انگلیسی می‌باشد.

اسپانیا

اسپانیا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازنشستگی در جهان محسوب می‌شود. حدود 40درصد مهاجران انگلیس به کشور اسپانیا در سن 65 سالگی یا بیشتر قرار دارند. برعکس بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپایی که همواره ابری و بارانی هستند، اسپانیا آب و هوایی آفتابی و بسیار مناسب دارد. سه شهر معروف در اسپانیا یعنی بارسلونا، مادرید و سویا به عنوان 10 مقصد برتر آفتابی اروپا معرفی می‌شوند.

طبق آمار اهالی مادرید کم استرس‌ترین شهر جهانی هستند. اسپانیا در رتبه اول کیفیت زندگی و همچنین رتبه اول برای سلامتی جسمی و روحی قرار دارد. علاوه بر آن اسپانیا در رتبه سوم برای تعادل کار و زندگی، سهولت در یافتن مسکن مناسب و استقبال از دیگر جوامع قرار می‌گیرد. بنابراین اسپانیا جز  بهترین کشورها برای مهاجرت می‌باشد.

سنگاپور از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت

کشور سنگاپور به علت استقبال از طبیعت این کشور شناخته شد. سنگاپور یک کشور جوان است که در سال 1965 مستقل گشت. این کشور در دو دهه گذشته توانسته خود را به یک قطب تجارت جهانی تبدیل کند. استقبال خوب این کشور از سرمایه‌گذارهای خارجی موجب جذب سرمایه‌گذاران جهانی به سنگاپور شده است. هر کسی که با یک شهر بزرگ در سنگاپور آشنا باشد، امکان ورود و سرمایه‌گذاری در آن را خواهد داشت. سنگاپور یکی از کوچک‌ترین کشورها در جهان محسوب می‌شود و این یعنی مهاجرین می‌توانند تمامی مسیرهای آن را به راحتی به خاطر بسپرند.

از دیگر مزیت‌های این کشور حمل‌ونقل سریع و آسان است. همچنین سنگاپور سالانه 400 ساعت بیشتر از کشورهای اروپایی نظیر انگلیس آفتاب دارد. یعنی حدوداً روزی یک ساعت روشنایی بیشتری دارد. سنگاپور بر اساس آمار جهانی درباره نحوه رفتار با کودکان در رتبه دوم قرار می‌گیرد. به این علت که برنامه‌های تحصیلی سنگاپور بسیار خاص و مناسب کودکان می‌باشد.

فنلاند

فنلاند خوشبخت‌ترین و خوشحال‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. فنلاند یک شبکه امنیت اجتماعی قوی، مراقبت‌های بهداشتی رایگان و تعادل عالی بین زندگی و کار را دارا می‌باشد. امنیت و آرامش موجب می‌شود جامعه فنلاندی‌ها برای کمک به دیگران ترغیب شود. کشور فنلاند در شاخص‌های زنان، صلح و امنیت دانشگاه جورج تاون عنوان رتبه سوم را دارا است. فنلاند در رتبه‌بندی سلامت و رفاه نیز جایگاه برتری در آمار جهانی دارد. بسیاری از کشور‌ها به عنوان میزبان بازنشستگان مناسب هستند. اما شرایط خوب زندگی در این کشور موجب شده بیشتر مهاجران انگلیسی به این کشور بین 15 تا 64 سال داشته باشند. طبق این موارد فنلاند جزء بهترین کشورها برای مهاجرت می‌باشد.

نیوزلند از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت

نیوزیلند در رتبه سوم جهانی در موضوع رفاه جسمی و روحی و دومین رتبه در تعادل بین زندگی و کار را دارا می‌باشد. نیوزلند نیز جزو برترین کشور‌ها برای مهاجرت محسوب می‌گردد. نیوزلند این رتبه‌بندی جهانی را مدیون نگرش مثبت دولت مردان خود به مهاجرین در سال‌های اخیر است. همه این موارد به نیوز‌لند کمک کرده تا مقام هشتم در خوشبختی جهانی و مقام هفتم در پیشرفت اجتماعی را دریافت نماید.

استرالیا

استرالیا گرچه در رتبه‌بندی از نیوزلند عقب‌مانده است اما هنوز هم مقصد مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌گردد. این کشور ششمین کشور برتر برای مهاجران است و دومین رتبه جهانی برای سلامت جسمی و روحی را دارا است. علاوه بر آن سومین رتبه بهترین کیفیت زندگی را نیز کسب نموده است. میزان جرم و جنایت کم، هزینه کم زندگی و مواد غذایی ارزان قیمت، موجب جذب مهاجران به زندگی در استرالیا می‌شود. مراقبت‌های بهداشتی رایگان و باکیفیت بالا، از دیگر مزایای این کشور است. طبیعت منحصر به فرد و گونه‌های حیوانی خاص در استرالیا از دیگر دلایل مسافرت و مهاجرت برخی مردم ماست. استرالیا حدود 3000 ساعت آفتاب سالانه دارد یعنی حدوداً دو برابر کشور انگلیس.

ویتنام

مهاجرین برای تجربه یک محیط کاملاً متفاوت و شروع جدید همچنین برای رونق دادن به حرفه خود می‌توانند مهاجرت به ویتنام را انتخاب کنند. کشور ویتنام در رتبه سوم جذب مهاجران قرار می‌گیرد که معمولاً به دنبال توسعه حرفه خود می‌باشند. هزینه زندگی در ویتنام پایین است بنابراین مهاجر می‌تواند انتظار درآمد بالایی را داشته باشد. ویتنام در رتبه‌بندی شادی در مقام پنج جهان قرار گرفت. همچنین این کشور به علت تعامل مناسب با کودکان در رتبه چهارم جهانی برای مهاجرت قرار دارد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

بهترین کشور‌های برای مهاجرت کدام‌اند ؟

هر فرد می‌بایست با توجه به انگیزه‌های خود از مهاجرت و مطالعه قوانین کشور مدنظر  بهترین کشور را به عنوان مقصد برگزیند.

بر اساس آمار مهاجرین در سال 2021 کدام کشور‌ها بهترین مقصد مهاجرت در این سال شناخته می‌شوند ؟

طبق آمار در سال 2021 هشت کشور به دلایل مختلف به عنوان بهترین مقصد‌های مهاجرتی شناخته شده‌اند. این هشت کشور به ترتیب شامل کانادا، سوئیس، اسپانیا، سنگاپور، فنلاند، نیوزلند، استرالیا و ویتنام می‌شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

منبع: بهترین کشور‌ها برای مهاجرت



:: برچسب‌ها: بهترین کشور‌ها برای مهاجرت ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به سوئد به دلیل دارا بودن حقوق اجتماعی و سطح رفاهی بالا، بسیار پرطرفدار است. کشور سوئد با جمعیت پایین خود یکی از کشورهای مهاجر پذیر در حوزه اروپاست که می‌توانید با روش‌های مختلف به این کشور نقل مکان کنید. البته باید در نظر داشته باشید که دانستن شرایط مهاجرت و زندگی در تصمیم گیری شما بسیار تاثیرگذار است. چرا که بسیاری از متقاضیان مهاجرت بدون اطلاعات کافی هزینه‌های زیادی می‌پردازند و یا به دلیل عدم اطلاع کافی این کشور را مقصد خود انتخاب می‌کنند. به هر حال برای جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

مهاجرت به سوئد

سوئد از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌گردد. شهروندان سوئد از حقوق اجتماعی و رفاهی مناسبی دارا هستند. برای همین مهاجرت‌به این کشور از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. تعداد زیادی از خدمات اجتماعی برای شهروندان این کشور رایگان و یا با کمک هزینه‌های دولتی می‌باشد. کشور سوئد از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و در کنار نروژ و دانمارک، سه کشور تشکیل دهنده این حوزه می‌باشند. واحد پول سوئد کرون می‌باشد و سوئد آب و هوای سردی دارد. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

انواع روش های مهاجرت به سوئد

برای مهاجرت‌به کشور سوئد روش‌های مختلفی وجود دارد. محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور شامل سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، خرید ملک، ازدواج، مهاجرت‌کاری، تحصیلی و مواردی نظیر این می‌باشد.

مهاجرت تحصیلی

متقاضیان مهاجرت‌تحصیلی به سوئد اقامت موقت این کشور را به درست می‌آورند. سپس با فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌های سوئد تا 6 ماه فرصت دارند تا در این کشور شغل پیدا کنند و بدین صورت اجازه کار در این کشور و اقامت دائم را خواهند داشت. کشور سوئد به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی سیستم آموزشی قوی دارد. مرحله اول برای مهاجرت‌تحصیلی به سوئد انتخاب دانشگاه و همچنین درخواست پذیرش از جانب آن دانشگاه می‌باشد. هر یک از دانشگاه‌های سوئد وهزینه‌های متفاوت و معیارهای مختلفی برای پذیرش دارند.

مدارک لازم برای مهاجرت‌تحصیلی به سوئد شامل موارد زیر است:

  • مدارک هویتی و پاسپورت که به صورت رسمی ترجمه شود.
  • تکمیل فرم‌های درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه سوئد
  • گواهی ازدواج و گواهی تولد فرزند در صورت متاهل بودن
  • مدرک زبان با نمره‌ی مورد تایید دانشگاه مدنظر
  • تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئد

برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به سوئد

متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در سوئد می‌توانند اقامت یک‌ساله این کشور را دریافت نمایند. پس از گذشت یک سال امکان تمدید ویزا را خواهند داشت و ازین جهت برای مهاجرین سرمایه‌گذار مشکلی ایجاد نمی‌شود. اما برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری لازم است مهاجر متقاضی مبلغی حدود 100هزار یورو در این کشور سرمایه‌گذاری نماید. جهت مهاجرت‌به این کشور با روش سرمایه‌گذاری داشتن یک طرح اقتصادی مناسب و تمایل به اجرایی کردن آن از عناصر مهم کلیدی می‌باشد.

اگر بعد از گذشت 4 سال سرمایه‌گذار بتواند شرکت خود را در این کشور فعال نگه دارد می‌تواند اقامت دائم سوئ را نیز دریافت نماید. لازم به ذکر است مبلغ سرمایه‌گذاری در این کشور کمتر از مبلغ مورد نیاز برای دریافت اقامت کشورهای دیگر از روش سرمایه‌گذاری می‌‌باشد. اما سختی مهاجرت‎‌سرمایه‌گذاری در سوئد فرآیند عملی کردن طرح اقتصادی در این کشور است. علاوه بر ثبت شرکت، سرمایه‌گذار می‌تواند با خرید ملک و ارائه اسناد و مدارک اقامت کشور سوئد را اخذ نماید.

مهاجرت کاری

از روش‌های اصلی و مهم مهاجرت به سوئد روش مهاجرت شغلی یا کاری است. افراد متقاضی لازم است که تخصصی داشته باشند.  این تخصص باید در سوئد به رسمیت شناخته شود. بدین ترتیب فرد مهاجر می‌تواند به استخدام یک کارفرمای سوئدی درآید. بنابراین مهاجر در چنین شرایطی می‌تواند به آسانی برای دریافت ویزای کاری سوئد اقدام نماید و اقامت موقت سوئد را دریافت کند. در صورتی که مهاجر بتواند چهار سال به فعالیت کاری خود ادامه دهد اقامت دائم سوئد را دریافت خواهد کرد. روش مهاجرت کاری به سوئد یکی از موفق‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت سوئد محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد

از دیگر روش‌های محبوب مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج با تبعه این کشور است. البته این روش شرایط آسانی ندارد. چرا که بسیاری از افراد با ازدواج تقلبی اقدام به دریافت اقامت می‌نمایند و کشور سوئد برای جلوگیر یاز این اتفاق قوانین خاصی وضع کرده است. اما به طور کلی اگر یک فرد با تبعه و شهروند سوئدی ازدواج کند در مدت زمان کوتاهی می‌تواند اقامت این کشور را اخذ نماید.

در این روش فرد متقاضی مهاجرت ابتدا باید به سفارت سوئد در کشور خود مراجعه نماید. اگر متقاضی در سوئد اقامت دارد باید به اداره مهاجرت سوئد مراجعه کند. سپس درخواست خود برای مهاجرت از طریق ازدواج را ارائه نماید.  جهت تشکیل پرونده باید مبلغی پول، مدارک هویتی، پاسپورت و عکس تحویل دهد. با گذشت 2 تا 5 ماه متقاضی برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شود. در این مصاحبه باید سه نکته را اثبات نماید که شامل اثبات هویت، اثبات تمکن مالی، اثبات قصد واقعی ازدواج دائمی می‌باشد.لازم به ذکر است اگر افراد بعد از دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج قصد گرفتن طلاق از همسر سوئدی خود حتی بعد از ده سال گذشت ازدواج را نمایند، اقامت آن‌ها لغو خواهد شد.

مهاجرت از طریق تولد فرزند

اگر کودکی در خاک سوئد متولد شود صرف نظر از این که والدین کودک تابعیت سوئدی داشته باشند یا خیر آن نوزاد تابعیت سوئد را دریافت خواهد کرد. یعنی اگر هیچ کدام از والدین سوئدی نباشند و یا تنها یکی از والدین یا پدر یا مادر سوئدی باشد باز هم به کودک متولد شده تابعیت این کشور تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است اگر والدین سوئدی یک کودک غیر سوئدی را پیش از سن 12 سالگی به فرزندخواندگی بگیرند این کودک نیز تابعیت سوئد را دریافت خواهد کرد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

محبوبیت کشور سوئد برای مهاجرین چیست ؟

سوئد از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌گردد. شهروندان سوئد از حقوق اجتماعی و رفاهی مناسبی دارا هستند. تعداد زیادی از خدمات اجتماعی برای شهروندان این کشور رایگان و یا با کمک هزینه‌های دولتی می‌باشد.برای همین مهاجرت به این کشور از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

روش‌های محبوب مهاجرت به سوئد چیست ؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج .



:: برچسب‌ها: مهاجرت به سوئد ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به کشور انگلستان یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان خواسته بسیاری از کسانی است که قصد خروج از کشور را دارند. هرسال تعداد زیادی از مهاجرین از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می‌نمایند. انگیزه‌های افراد برای مهاجرت کردن متنوع است. لذا مهاجرت به‌انگلیس مانند سایر کشور‌ها با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. اگر قصد خروج از کشور و زندگی در کشوری مانند انگلستان را دارید، بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید. در ادامه این مقاله به موضوع مهاجرت‌به‌انگلستان و روش‌های آن می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره و تسریع روند مهاجرت می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 

مهاجرت به انگلستان

انگلستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌گردد. سالانه هزاران مهاجر را از سراسر جهان قصد عزیمت به این کشور پیشرفته را می‌نمایند. شهر لندن در انگلستان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین قصدهای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. همچنین علاوه بر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری هم باوجود سختی‌ها و وجود رقابت شدید، از روش‌های مرسوم و رایج مهاجرت به‌انگلستان می‌باشند. لازم به ذکر است که انگلستان جزء گران‌ترین مقصدهای مهاجرت است و هزینه‌های زندگی در انگلیس بالا می‌باشد. برای آشنایی با انواع مهاجرت به این کشور کلیک کنید.

روش های مهاجرت به انگلستان

همان‌طور که اشاره کردیم مهاجرت کردن روش‌های مختلفی دارد. مهاجرت تحصیلی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به‌انگلستان است. اما این تنها روش برای مهاجرت به این کشور مهاجر‌پذیر نیست. رو‌ش‌های مهاجرت‌به کشورانگلستان عبارت‌اند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و خانواده، مهاجرت از طریق تولد، پناهندگی.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد. ویزای تحصیلی‌انگلستان برای دانش‌آموزان یا دانشجویان و جهت تحصیل در دوره‌های کوتاه‌مدت صادر می‌شود. هزینه‌های تحصیل در انگلستان نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی تعیین می‌شود.  به طور متوسط می‌توان گفت دانشجویان حدود 10-15 هزار پوند در سال شهریه پرداخت می‌نمایند. انگلستان در زمینه تحصیل یکی از گران‌ترین کشورها در جهان به حساب می‌آید. البته بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی متعددی در این کشور پیش‌بینی‌شده و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. دانشجویان به مدت 4 ماه بعد از پایان تحصیل خود مهلت دارند تا شغلی پیدا کنند. با یافتن یک شغل می‌توانند اقامت خود را با تبدیل ویزا به ویزای کاری تمدید نمایند. برای آشنایی بیشتر با نحوه مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت کاری به انگلستان

از دیگر روش‌های رایج مهاجرت به‌انگلستان دریافت ویزای کاری است. کشور انگلستان به علت کمبود نیروی کار متخصص و جهت بهره‌مندی از متخصصین سراسر جهان ویزاهای کاری متنوعی را به متقاضیان ارائه می‌نماید. تمامی متقاضیان جهت دریافت ویزای کاری انگلستان به عنوان نیروی متخصص باید از جانب کارفرمایی معتبر در انگلستان پیشنهادی شغلی دریافت نماید. بدین ترتیب درخواست متقاضی از طریق سیستم امتیازبندی انگلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد. غیر از ویزای کاری نیروی متخصص که معمولاً آن را با اسم ویزای کاری عمومی معرفی می‌کنند، افراد می‌توانند جهت دریافت انواع ویزای کاری موقت، نوآوری، استارت آپی و استعداد جهانی اقدام نمایند. برای آشنایی با نحوه مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان جز سخت‌ترین روش‌های مهاجرت در انگلستان و همچنین سخت‌ترین ویزای سرمایه‌گذاری در جهان است. جهت مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به کشور انگلستان متقاضی باید حداقل 2 میلیون پوند سرمایه‌گذاری نماید. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت‌ها و یا سرمایه مشترک انجام گیرد. با سرمایه‌گذاری معادل 2 میلیون، پس از گذشت 5 سال متقاضی می‌تواند اخذ اقامت دائم کشور انگلستان درخواست نماید. لازم به ذکر است باوجود این که مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان مسیری طولانی و سخت برای رسیدن به اقامت دائم این کشور را دارد. اما با رعایت تمامی شروط قوانین این روش مهاجرتی در انگلستان، یک روش مطمئن جهت مهاجرت به این کشور می‌باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج و خانواده به انگلستان

کسانی که قصد ازدواج با اتباع انگلیسی و یا ازدواج با دارندگان اقامت دائم انگلستان را دارند، می‌توانند ویزای ازدواج انگلستان را دریافت کرده و به این کشور سفر نمایند. البته ویزای ازدواج تا حداکثر 6 ماه در انگلستان اعتبار دارد. بنابراین متقاضیان اجازه می‌دهد طی این مدت به صورت قانونی ازدواج نمایند. هزینه مربوط به ویزای ازدواج 95 پوند می‌باشد. متقاضی بعد از پایان مدت این ویزا و عدم ازدواج باید کشور انگلستان را ترک کند.

لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت‌به روش ازدواج باید دارای سن بالای 18 سال باشند، سوءپیشینه کیفری نداشته باشند، داشتن رابطه‌ای واقعی و همچنین دارای سلامت کامل روانی باشند. از طرفی همسر انگلیسی باید درآمد کافی برای پشتیبانی از مهاجر داشته باشد. مهاجر نیز می‌بایست از دانش کافی در زبان انگلیسی برخوردار باشد.

افراد متقاضی که قصد اقامت در انگلستان را دارند و یکی از اعضای خانواده‌شان اقامت دائم انگلستان یا تابعیت آن را داشته باشد می‌توانند از طریق ویزای خانوادگی  جهت اقامت در کشور انگلستان درخواست نمایند

مهاجرت از طریق تولد

انگلستان یکی از کشورهایی هست که از سیستم خون برای دادن تابعیت فرزندان متولد شده پیروی می‌کند. یعنی کودک باید از والدین انگلستانی متولد شود. بنابراین صرف تولد یک کودک در خاک انگلستان موجب اخذ تابعیت این کشور نمی‌گردد. لذا شرایط دریافت تابعیت انگلستان برای کودک تازه متولد شده  این است که یک یا هر دو والدین وی تابعیت انگلستان را دارا باشند. البته در حالتی که فرزند متولد شده از والدینی مجهول باشد، طبق قانون انگلستان تابعیت انگلستان را خواهد داشت.

پناهندگی

روش مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از نامناسب‌ترین و خطرناک‌ترین روش‌های مهاجرت می‌باشد. پناهندگان در کشور مقصد همواره باید تحت شرایط اجتماعی خاصی قرار بگیرند. علاوه بر آن پناهنده باید طبق قانون فرآیندهای مشخصی را طی کند و مدتی را در کمپ پناهندگی بگذرانند. از طرفی فرد پناهنده باید دلیلی قانع‌کننده به مامورین مهاجرتی در کشور مقصد ارائه نماید تا اقامت او به عنوان پناهنده تایید شود. همچنین امکان دارد با بهبود شرایط در کشور مبدا، فرد پناهنده مجبور به ترک کشور مقصد گردد.

اقامت و تابعیت انگلستان

افراد خارج از اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت دائم انگلستان باید چند سال مشخص را در این کشور به طور قانونی زندگی نمایند. مثلاً مهاجر به انگلستان از راه ازدواج پس از 2 سال و مهاجر از روش کاری یا سرمایه‌گذاری بعد از 5 سال می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم  انگلستان درخواست خود را ارائه نمایند.

اخذ اقامت دائم جز اهداف نهایی مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. مهاجر باید در زمان اقامت خود تراکنش‌های مالی شفافی داشته باشد و علاوه بر آن مالیات‌های خود را پرداخت نماید. همچنین لازم است که مهاجر از درآمد کافی برای زندگی در انگلستان بهره‌مند باشد.

هزینه درخواست برای اقامت دائم 2389 پوند است و جهت همراهی اعضای خانواده هر یک باید به صورت جداگانه درخواست اقامت ثبت نمایند. پس از گذشت یک سال از دریافت اقامت دائم، مهاجر می‌تواند جهت اخذ تابعیت کشور انگلستان نیز درخواست دهد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهاجرت‌به‌انگلستان به چه رو‌ش‌هایی امکان‌پذیر است ؟

رو‌ش‌های مهاجرت‌به کشورانگلستان عبارت‌اند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و خانواده، مهاجرت از طریق تولد، پناهندگی.

افراد مهاجر برای اخذ اقامت دائم و تابعیت‌انگلستان چه باید بکنند ؟

افراد خارج از اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت دائم انگلستان باید چند سال مشخص را در این کشور به طور قانونی زندگی نمایند. پس از گذشت یک سال از دریافت اقامت دائم، مهاجر می‌تواند جهت اخذ تابعیت کشور انگلستان نیز درخواست دهد.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

کشور آلمان جزء بهترین کشور‌های اروپایی برای مهاجرت ایرانیان است. شرایط موجود در کشور آلمان موجب شده تا به عنوان مقصدی جذاب میان مهاجرت کنندگان شناخته شود. مهاجرت به آلمان باانگیزه‌های کاری، تحصیلی و… انجام می‌شود. بنابراین روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. در ادامه مقاله به موضوع مهاجرت به‌آلمان و روش‌های آن خواهیم پرداخت. برای تسریع و تسهیل در روند مهاجرت می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 
 

مهاجرت به آلمان

کشور آلمان در میان کشور‌های اروپایی جزء محبوب‌ترین مقصد‌ها برای مهاجرت محسوب می‌شود. وجود بازار کار مناسب، رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی، امکان برخورداری از تحصیل رایگان در اروپا و… ازجمله مواردی است که این کشور را به یک کشور محبوب برای مهاجرین تبدیل می‌کند. افراد متقاضی مهاجرت به کشور آلمان باانگیزه‌های متفاوتی نظیر تحصیل یا کار اقدام به مهاجرت به‌آلمان می‌نمایند. مهاجرت با هر انگیزه‌ای که باشد شرایط خاص خود را دارد. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

روش های مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی دارد. روش‌‌هایی نظیر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج. در ادامه هر یک از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی

آلمان به عنوان یک کشور صنعتی و ثروتمند شناخته می‌شود. به همین دلیل این کشور امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورد. آلمان همواره یکی از انتخاب‌های دانشجویان مهاجر برای تحصیل در اروپا است.

دانشجوی متقاضی برای تحصیل در آلمان قبل از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی از کشور آلمان باید از یکی از دانشگاه‌های آلمان پذیرش یا دعوت‌نامه تحصیلی دریافت کند. مدارک لازم برای اعزام دانشجویان بین‌المللی به آلمان برای دانشگاه‌های مختلف و در مقاطع مختلف، ممکن است متفاوت باشد. لذا دانشجو مهاجر باید قبل از ارسال مدرک ابتدا شرایط مربوط به دانشگاه مورد نظر خود در مقطع تحصیلی مدنظرش را به خوبی بسنجد.

اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز به هر دانشگاه را می‌توان از بخش ملزومات پذیرش در سایت دانشگاه‌های آلمان دریافت نمود. البته برخی از مدارک به صورت کلی و عمومی برای همه دانشگاه‌ها و در تمامی مقطع‌های تحصیلی ثابت است. برای ارسال مدارک به دانشگاه‌ها باید دقت کرد به زمان ارسال مدرک دقت نمود. زیرا زمان ارسال مدارک در هر دانشگاه متفاوت است و عدم رعایت آن ممکن است موجب رد درخواست پذیرش شود. برای آشنایی کلی با مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

کشور صنعتی آلمان به خوبی امکان جذب سرمایه خارجی را فراهم آورده است. رشد اقتصادی، ثبات اقتصادی، امنیت اقتصادی، وجود صنایع بزرگ در این کشور، زیرساخت‌های قوی و… موجب می‌شود آلمان کشوری جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد. سرمایه‌گذاری در آلمان راه‌های متنوعی دارد.

برای سرمایه‌گذاری در آلمان به وسیله ثبت شرکت، متقاضی باید یک طرح اقتصادی ارائه دهد. این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد و طرح باید قابلیت اجرا در کشور آلمان را داشته باشد. همچنین طرح علاوه بر قابلیت اجرا باید امکان سودآوری نیز داشته باشد. متقاضی ثبت شرکت حتماً باید در حوزه فعالیت خود سابقه و تجربه کاری باشد.

حداقل هزینه لازم برای سرمایه‌گذاری در آلمان جهت ثبت شرکت حدود 25000 یورو است. با این سرمایه متقاضی می‌تواند در کشور آلمان یک شرکت مسئولیت محدود به تعداد اعضای یک نفر تاسیس نماید. اگر سرمایه متقاضی به 50000 یورو برسد متقاضی می‌تواند شرکت سهامی تاسیس نماید. امکان ثبت انواع دیگری از شرکت‌ها نیز در آلمان وجود دارد اما شرایط خاص خود را می‌طلبد. مثل تاسیس کردن شعبه یک شرکت که مرکز اصلی آن در خارج از کشور آلمان است.

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرین متقاضی برای مهاجرت کاری به‌آلمان باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از کشور آلمان داشته باشند. برای فراهم آوردن این پیشنهاد باید به مدت 3 ماه آگهی شغلی در کشور آلمان منتشر شود. از آنجا که آلمان جزء اتحادیه اروپاست باید به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی منتشر گردد. اگر افرادی که اجازه کار در اروپا را دارند نتواند این شغل آگهی شده را برعهده گیرند. در این صورت کارفرمای آلمانی می‌تواند از سایر کشور‌ها نیروی کار بین‌المللی استخدام نماید.

البته اگر کشور با کمبود نیرو در رشته‌های مختلف روبه‌رو شود می‌تواند شرط آگهی کردن شغلی را کنار بگذارد. در این حالت است که مجوز برای ورود نیرو‌های جوان و متخصص از سایر کشورها صادر می‌گردد. آلمان در رشته‌هایی نظیر الکترونیک، الکتروتکنیک، صنایع، مکانیک، IT مجوز صادر می‌نماید.

مدت اعتبار ویزای کاری به آلمان 6 ماه است. مهاجر در این مدت فرصت دارد که شغل مورد نظر خود را بیابد. درآمد خوب در کشور آلمان باعث شده است که دریافت ویزای کاری مدنظر بسیاری از افراد برای مهاجرت باشد. متقاضی دریافت ویزای کاری باید سن مناسب، تحصیل کافی حداقل تا مقطع کارشناسی و همچنین سابقه کاری در رشته تحصیلی خود برخوردار باشد. تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی نیز از شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری در کشورآلمان است.

مهاجر با دریافت ویزای کاری و 4 سال کار در کشورآلمان می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. یکی از مزیت‌های ویزای کار آلمان این است که در صورت درآمد بیش از 3000 یورویی، مهاجر بلو کارت آلمان را دریافت می‌کند. این کارت به مهاجر اجازه می‌دهد در اکثر کشور‌های اروپایی به کار، تحصیل و زندگی بپردازد. همچنین دریافت اقامت دائم برای دارندگان بلو کارت در مدت زمان کوتاه‌تری اتفاق می‌افتد. برای آشنایی با نحوه مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج کردن با تبعه کشور مدنظر همواره یکی از راه‌های دریافت اقامت و تابعیت کشور مقصد است. آلمان نیز از تابع این قاعده می‌باشد. بنابراین اگر فردی با یکی از اتباع آلمان ازدواج نماید می‌تواند اقامت کشور آلمان و سپس تابعیت آلمان را دریافت کند. اما مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج شرایطی دارد. شرط اول این است که فرد تبعه آلمان باید اثبات کند که درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش را دارد. در نتیجه نیازی به کمک‌های دولتی برای تامین هزینه خود ندارند. از طرفی طبق قوانین آلمانی شخص متقاضی به ازدواج با تبعه آلمانی باید زبان المانی را تا حد مشخصی یاد گرفته باشد.

بعد از ثبت ازدواج متقاضی باید برای دریافت ویزا به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید و مدارک مربوطه را ارائه کند. سپس بعد از بررسی‌های لازم صحت مدارک ارائه شده تایید می‌شود. علاوه بر مدارک متقاضی مدارک شغلی و درآمدی شخص آلمانی نیز باید ارائه شود. بعد از بررسی‌ها ویزای ازدواج صادر می‌گردد. با صدور این ویزا متقاضی می‌توان در آلمان اقامت کند و از امکان کار و تحصیل رایگان برخوردار شود. همچنین با اقامت 3 ساله در آلمان می‌توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

روش‌های مهاجرت به آلمان به چه صورت است ؟

روش‌‌هایی نظیر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج.

مهم‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به آلمان چیست ؟

آلمان به عنوان یک کشور صنعتی و ثروتمند شناخته می‌شود. به همین دلیل این کشور امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورد.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا آدرس و تلفن اتحادیه صنف فخاران تهران را می‌دانید؟ صدها سال از زمان شکل گیری اصناف مختلف در ایران می‌گذرد. در طی سالیان و تحول در سبک زندگی مردم برخی از این صنف‌ها به طور کامل از بین رفتند و برخی دیگر از آن‌ها به طور نیمه جان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. یکی از این اصناف قدیمی که تا حدی به دست فراموشی سپرده شده‌اند، فخاران و سفالگری می‌باشد. عمده فعالیت آنان مربوط به پخت آجر و سفال می‌باشد. فعالیت این صنف در ابتدا گسترده‌تر بوده و شامل تولید ظروف سفالی مانند کوزه می‌شده اما با تولید ظروف چینی و آلومینیومی، ظروف سفالی کنار گذاشته شد و فقط به عنوان صنایع دستی و تزئینات خانگی کارآیی دارد. در این میان بخش مربوط به آجر هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برای دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

اعضای اتحادیه فخاران

هر شخصی که شاغل در زمینه آجر و کوره های آجر پزی است و پروانه کسب نیز دارد، جزو اتحادیه فخاران محسوب می‌گردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد.

هیات مدیره اتحادیه‌فخاران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می باشد. ریاست اتحادیه در حال حاضر برعهده مرتضی منبع چی می‌باشد. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال است. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد.

وظائف و دستورالعمل های اتحادیه فخاران

اتحایده فخاران تهران زیر نظر اتاق اصناف تهران فعالیت دارد و در ادامه وظایف آن را برشمرده‌ایم.

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه‌های فخاران و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصويب

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات فخاران می‌گیرد

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی فخاران

۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی فخاران برای متقاضیان پروانه‌های جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب توسط فخاران

۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه فخاران در اتاق اصناف تهران

منبع درآمد اتحادیه‌فخاران چیست؟

هر اتحادیه‌ای هزینه‌هایی دارد که برای پرداخت این هزینه‌ها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحادیه فخاران درآمد خود را از طرق زیر تامین می‌نماید.

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

جهت دریافت جواز کسب تولید آجر در کوتاه‌ترین زمان کلیک کنید.

آدرس و شماره تماس اتحادیه فخاران

تهران _ میدان هفت تیر – جنب بانک ملی – کوچه صارم – پلاک 49

شماره تماس:  88821462

شماره فکس: 88838343

 

برای دریافت مشاوره حقوقی به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: اتحادیه فخاران ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب تولید ماسک در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش لوازمی مثل آچار، انبر و… باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد صنفی خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید جواز کسب تولید ماسک را گرفت، می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

جواز کسب تولید ماسک را باید از کجا دریافت کرد؟

داشتن جواز برای شروع هر نوع خدمات و تعمیرات ضروری و لازم است. این جواز در تهران از سوی اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی صادر می‌شود. این جواز نشان دهنده تایید فنی متقاضی از سوی مراجع قانونی می‌باشد. لازم به ذکر است که این اتحادیه اقدام به صدور جواز کسب در رسته‌های زیر نیز می‌‍کند. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

1 – فروشندگی تجهيزات و لوازم پزشكی و بيمارستانی و كفش‌های طبی (24 مترمربع)

2 – فروشندگی وسايل پزشکی مصرفی (6 متر مربع)

تبصره : وسايل پزشكی مصرفی رسته دو شامل : سرنگ – آنژوكت – سوند فولی – نخ جراحی – باند و گاز استريل – دستكش جراحی و امثالهم می‌باشد.

3 – فروشندگی وسايل و لوازم آزمايشگاهی (12 مترمربع)

4 – تهيه و فروش البسه پزشكی، جراحی  (12 متر مربع)

5- بسته بندی مواد و لوازم پزشكی و آزمايشگاهی (120 متر مربع)

تبصره : رسته پنجم شامل يک مجموعه واحد صنفی در قالب 50 متر فضا جهت بسته بندی، 20 متر فضا جهت آزمايشگاه و 50 متر فضا جهت انبار می‌باشد.

6- تولید و تعمير وسايل و ابزارآلات پزشکی، جراحی و آزمایشگاهی

7- تولید ماسک (12 متر مربع) – کد آیسیک 210921

شرایط کسب جواز کسب تولید ماسک

الف: شرایط عمومی

شخصی که قصد دارد تا در عرصه تولید ماسک و اینترنتی فعالیت کند باید شرایط قانونی لازمه را دارا باشد. این شرایط به شرح زیر هستند:

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

1) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

2) داشتن شرط سنی لازم، حداقل سن قانونی متقاضی 18 سال می‌باشد.

3) داشتن سلامت جسمی. متقاضی باید حتما در شرایطی باشد که از لحاظ جسمی مشکلی برای انجام این کار نداشته باشد.

برای راه اندازی واحد تولید ماسک چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای تسریع در روند کسب پروانه بهتر است متقاضی در هنگام مراجعه مدارک زیر را دارا باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

۲) گواهی صلاحیت فنی

۳) عکس سه در چهار متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوء پیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی هزینه عضویت به اتحادیه

۸) فیش واریز مبالغی که باید پیش از راه اندازی پرداخت شوند مانند شهرداری، بیمه ، دارایی

۹) فیش بانکی واریزی به حساب مجمع امور صنفی

۱۰) فیش پرداختی به حساب درآمدهای دولت

مراحل دریافت جواز کسب تولید ماسک

هر متقاضی که قصد دارد تا جواز کسب تولید ماسک را کسب کند باید از طریق اتحادیه شهرستان اتحاديه صنف فناوران رایانه تهران اقدام نماید. بخشی از این مراحل به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت آنلاین می‌باشد. مراحل دریافت جواز کسب به ترتیب زیر می‌باشد:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب تولید ماسک از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اتحادیه موظف هست درخواست‌های حضوری را نیز ترتیب اثر دهد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیط از نظر تمیزی و بهداشت و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییدیه پروانه کسب برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند.

جواز تولید ماسک در ابتدا به مدت یکسال و سپس برای مدت ۵ سال صادر می‌گردد.

گرفتن مجوز تولید ماسک چقدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز تولید ماسک باید مبالغ زیر به حساب اتحادیه پرداخت شود:

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریا

حق عضویت سالیانه اتحادیه  3.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

گرفتن جواز کسب تولید ماسک چه مدت زمان می‌برد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز کسب در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف، اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. جهت تسریع در روند دریافت جواز می‌توانید از خدمات کارشناسی موسسه وکیل دات کام استفاده بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: جواز کسب تولید ماسک ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به استرالیا مقصد و هدف بسیاری از مهاجران ایرانی و حتی سایر کشورها است. هرچند در سال‌های اخیر استرالیا شرایط برای ورود مهاجران را سخت‌تر کرده است. اما هنوز در زمره کشور‌های محبوب برای مهاجرت محسوب می‌گردد. ایجاد محدودیت در جذب مهاجر به این معنا نیست که هیچ راهی برای مهاجرت به‌استرالیا وجود نداشته باشد. در ادامه به موضوع مهاجرت‌به این کشور و روش‌های آن می‌پردازیم. جهت تسریع می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 
 

مهاجرت به استرالیا

استرالیا در میان ایرانیان یکی از کشور‌های محبوب برای مهاجرت محسوب می‌شود. با وجود این که این کشور در چند سال اخیر محدودیت‌هایی برای ورود مهاجران اعمال کرده است، ولی باز کشور استرالیا به عنوان یک کشور مهاجر‌پذیر شناخته می‌شود. مهم‌ترین دلیل پذیرفتن مهاجرین دراسترالیا مربوط به کاهش نرخ رشد جمعیت و  افزایش نرخ پیری می‌باشد که نتیجه این دو کمبود نیروی متخصص در بازار کار می‌گردد.

روش‌های مهاجرت به استرالیا

استرالیا به عنوان یک کشور مهاجر‌پذیر ویزا‌های مختلفی را صادر می‌کند. بنابراین روش‌های مختلفی برای مهاجرت‌به‌استرالیا وجود دارد. این روش‌ها در حوزه‌های کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و… می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت روش‌های مهاجرت‌به‌استرالیا تا حدودی متنوع است. در ادامه به معرفی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

مهاجرت تحصیلی

استرالیا دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان است. کشور استرالیا دارای 42 دانشگاه است که 7 مورد از آن‌ها در رتبه‌بندی‌های جهانی جزء 100 دانشگاه برتر هستند. تحصیل دراسترالیا یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت‌به این کشور است. همچنین با استفاده از این روش به دانشجویان مهاجر مزایای زیادی تعلق خواهد گرفت. دانشجویان مهاجر به استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی و با پیدا کردن کار در این کشور امکان دریافت اقامت دائم استرالیا را نیز دارند.

برای مهاجرت‌تحصیلی به استرالیا 3 نوع ویزا وجود دارد که شامل ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی استرالیا، ویزای گاردین استرالیا و ویزای آموزش شغلی و مهارتی‌استرالیا می‌گردد. صدور ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی که مرسوم‌تر است برای مدت 5 سال صادر می‌شود و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. شرط اصلی دریافت این ویزا ثبت‌نام دانشجو یا دانش‌آموز در یکی از دانشگاه‌ها و یا مراکز آموزشی‌استرالیا می‌باشد. برای اشنایی بیشتر با مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم‌استرالیا به دلیل کمبود جمعیت جوان دچار مشکل کاهش نیروی متخصص در بازار کار شده است. بنابراین استرالیا برای رشد اقتصادی خود اقدام به جذب نیرو‌های متخصص از میان مهاجرین می‌نماید. لازم به ذکر است استرالیا یکی از بهترین کشور‌ها در زمینه پرداخت حقوق و مزایا محسوب می‌گردد. مهاجرت کاری یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به‌استرالیا می‌باشد و از طرفی یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم به‌استرالیا از طریق مهاجرت‌کاری است. استرالیا در این روش از مهاجرت حدود 24 نوع ویزا صادر می‌نماید. ویزای سرمایه‌گذاری در دسته‌بندی ویزاهای کاری قرار گرفته است.

اقتصاد قوی و صنایع فعال و روابط استرالیا با سایر کشور‌های جهان موجب شده تا سرمایه‌گذاری در این کشور جزو روش‌های مناسب برای مهاجرت‌به حساب بیاید. فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در استرالیا وجود دارد. ثبت شرکت و یا کارآفرینی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا به حساب می‌آید. برخی از این روش‌ها موجب دریافت اقامت دائم استرالیا می‌شوند. برای آشنایی با روش مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق خانواده و ازدواج

افرادی که مقیم استرالیا هستند می‌توانند در نقش یک حامی یا پشتیبان برای اعضای خانواده خود اقامت دائم یا موقت استرالیا را دریافت کنند. علاوه بر آن اگر فردی با یک شهروند استرالیایی ازدواج کند می‌تواند ویزای ازدواج یا پارتنر دریافت کند. در کشور استرالیا 23 نوع ویزا در بخش ویزاهای ازدواج و خانواده وجود دارد.

مهاجرت از طریق پناهندگی

از دیگر روش‌های مهاجرت‌به‌استرالیا دریافت پناهندگی است. این روش علاوه بر خطراتی که به دنبال دارد سخت‌ترین روش مهاجرت نیز محسوب می‌گردد. طبق آمار درخواست حدود 88درصد افراد مهاجر از طریق پناهندگی به کشوراسترالیا رد می‌گردد. اما به هر صورت پناهندگی نیز به عنوان یک روش مهاجرت‌به استرالیا محسوب می‌گردد. و استرالیا 8 نوع ویزای پناهندگی و بشردوستانه صادر می‌کند. اشخاصی که شرایط خاصی داشته باشند می‌توانند طبق قوانین استرالیا اقدام به اخذ یکی از این 8 نوع ویزای پناهندگی نمایند.

شرایط عمومی مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت‌به‌استرالیا به دودسته شرایط خاص و شرایط کلی تقسیم می‌شود. دسته اول شرایط خاص مربوط به روش‌های مهاجرتی است. یعنی برخی شرایط مربوط به اخذ ویزای کاری با شرایط اخذ ویزای تحصیلی تفاوت دارد. اما برخی از شرایط‌مهاجرت در تمامی روش‌های مهاجرتی یکسان است و به عنوان شرایط کلی و عمومی در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین این شرایط عبارت‌ از داشتن وضعیت سلامتی مناسب و انجام تست مدیکال، عدم سوءپیشینه، داشتن مدرک زبان انگلیسی، تکمیل بودن مدارک هویتی و فرم‌های درخواست مربوطه و پرداخت کردن هزینه به دولت‌استرالیا برای صدور ویزا می‌‌باشند.

مدارک عمومی لازم برای مهاجرت به استرالیا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت‌به‌استرالیا نیز مانند شرایط مهاجرت به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی مدارک به طور مخصوص به روش مهاجرت بستگی دارد. اما برخی مدارک نیز به صورت کلی و عمومی جدا از روش‌های مهاجرتی است که شامل:

  • پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه، عکس، کارت ملی و…
  • گزارش حساب بانکی و نامه برای اثبات تمکن مالی
  • اسناد مربوط به سوابق شغلی
  • دعوت‌نامه یا پیشنهاد شغلی یا پذیرش دانشگاه یا اسپانسری در استرالیا
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های مهاجرتی به دولت استرالیا
  • تکمیل کردن مربوط به فرم‌های مربوطه

نکته مهم این است که برخی از این مدارک باید حتماً به‌صورت انگلیسی ترجمه شود و مهر ناتی NAATI بر روی آن درج شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا باوجود محدودیت‌های ایجاد شده در استرالیا برای پذیرش مهاجرین، امکان مهاجرت به این کشور وجود دارد ؟

بله استرالیا همچنان به عنوان کشور مهاجرپذیر شناخته می‌شود. مهم‌ترین دلیل پذیرفتن مهاجرین در استرالیا مربوط به کاهش نرخ رشد جمعیت و  افزایش نرخ پیری می‌باشد که نتیجه این دو کمبود نیروی متخصص در بازار کار می‌گردد.

روش‌های مهاجرت به استرالیا چیست ؟

این روش‌ها عبارت‌اند از  مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، پناهندگی و مهاجرت از طریق خانواده و ازدواج.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به استرالیا با سریع ترین راه ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به دبی برای بسیاری از سرمایه داران و کسانی که به دنبال یک زندگی بهتر هستند جذاب است. قبل از مهاجرت به هر کشوری باید شرایط و الزامات مورد نیاز برای مهاجرت به آن کشور را بررسی نمود. یکی از کشور‌های محبوب ایرانیان جهت مهاجرت کشور امارات است. پیشرفت‌های اقتصادی و توسعه شهری در شهر دبی کشور امارات بسیار در میان ایرانیان مشهور است. عده زیادی از ایرانیان مایل به مهاجرت به کشور امارات و اقامت در دبی می‌باشند. در ادامه موضوع مهاجرت به دبی و روش‌های آن خواهیم پرداخت. برای تسهیل فرایند مهاجرت می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

مهاجرت به دبی در کشور امارات

کشور امارات بافرهنگ بسیار متفاوت و فرهنگی خاص مقصدی جذاب برای مهاجران است. نمای این کشور تلفیقی از آداب‌ورسوم خاص خود و آب‌وهوای گرم و شرجی  و مدرنیته می‌باشد. امارات و خصوصاً شهر دبی در این کشور جز مناطقی هستند که عده زیادی هرساله متقاضی مهاجرت به آن می‌باشند. پایه‌های اقتصادی امارات درزمینهٔ املاک و ساخت‌وسازهای کلان و همچنین جذب گردشگران استوار می‌باشد. شهر دبی نیز دارای یک موقعیت استراتژیک از جهت موقعیت جغرافیایی است. ساخت‌وسازهای عظیم در این شهر نیز به صورت وسیعی انجام می‌شود. سهولت در یافتن شغل در شهر دبی این شهر را یکی از مقصد‌های جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با انواع مهاجرت کلیک کنید.

مهاجرت‌کاری به امارات و دبی

از روش‌های مهاجرت به دبی، مهاجرت کاری است. نرخ پایین بیکاری و شرایط مناسب شغلی و حمایت از کارکنان مهاجر در این کشور، امارات را به مقصدی مناسب برای مهاجرین دنبال شغل تبدیل کرده است. اولین قدم پیش از مهاجرت به امارات و شهر دبی اخذ اجازه اقامت است. با دریافت اجازه اقامت مهاجر می‌تواند در این کشور مشغول به کار شود. علاوه بر اخذ اجازه اقامت مهاجر برای کار در کشور امارات مهاجر باید از یک کارفرما یا شرکت در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نماید. همچنین با استفاده اجازه اقامت در امارات مهاجر می‌تواند اقدام به باز کردن حساب بانکی و اجاره ملک یا ماشین نماید.

نکته مهم این است که جهت دریافت اجازه اقامت در امارات، کارفرمایی که مهاجر را استخدام کرده  باید از او حمایت نماید. درواقع ارسال کلیه مدارک شامل فرم درخواست کار، گذرنامه شخص متقاضی، مجوز اشتغال صادرشده توسط وزارت کار و سایر مدارک به سازمان مربوطه برای صدور جواز اقامت به عهده کارفرمای مهاجر می‌باشد. مجموعاً مراحلی که مهاجر باید برای مهاجرت کاری به امارات طی نماید عبارت از معاینه بهداشتی، درخواست اجازه کار، دریافت ویزای کاری امارات، ارائه گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه است.

لازم به ذکر است با وجود شرایط مناسب کاری در کشور امارات و شهر دبی اما مهاجر با داشتن ویزای کاری نمی‌تواند یک اقامت بلندمدت و دائم در این کشور داشته باشد. بنابراین تنها تا زمانی که مهاجر مشغول به کار باشد اجازه اقامت در این کشور را دارد. یکی از دغدغه‌های همیشگی مهاجرین این است که در صورت تمدید نشدن اقامت کاری مهاجر باید به کشور خود برگردد.

مهاجرت تحصیلی به امارات و دبی

از راه‌های مهاجرت به امارات و شهر دبی، تحصیل می‌باشد. مهاجر تحصیلی به امارات باید به زبان انگلیسی و عربی مسلط باشد. کشور امارات در سنین و مقاطع مختلف تحصیلی برنامه‌های ویژه‌ای دارد. این مقاطع شامل مهدکودک‌ها، مدارس مقطع ابتدایی و دبیرستان‌های خصوصی برای مهاجران بین‌المللی است. ویزای دانشجویی نیز برای دانشجویان مهاجر به امارات که بیش از 18 سال دارند صادر می‌گردد. دانشجویان ممتاز نیز می‌توانند 5 ساله که بلندمدت است اخذ نمایند. البته ویزای دانشجویی برای مدت یک سال صادر می‌شود. اما با اثبات رسمی ادامه تحصیل در دانشگاه مربوطه ویزا تمدید می‌گردد.

برای اخذ ویزای دانشجویی، فرد حتماً باید دعوت‌نامه دانشگاهی مورد نظر خود را دریافت نماید. دانش آموزان مسن‌تر، باید گواهی ادامه تحصیل ارائه دهند. از دیگر ملزومات مهاجرت تحصیلی عبارت از گذراندن تست سلامت پزشکی، یک حامی به عنوان مثال دانشگاه یا والدین یا بستگان، تصویب اداره کل امور اقامت و امور خارجه مربوطه می‌باشد.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به امارات و دبی

سرمایه‌گذاری یکی از این راه‌های مهاجرت به امارات و دبی است. کشور امارات و دبی از نظر جغرافیایی در منطقه مناسبی قرار دارد و آسیا، آفریقا و اروپا را به هم متصل نماید.  همچنین سیستم تنظیم تجارت کارآمد و انعطاف‌پذیر کشور امارات موجب شده که سرمایه‌گذارهای خارجی علاقه‌مند به فعالیت در این کشور می‌باشند. مدت اقامت در مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری بدون نیاز به حامی مالی ۱۰ سال می‌باشد. متقاضی مهاجرت می‌تواند با ۱۰ میلیون درهم سپرده‌گذاری در شرکت در کشور امارات یا ثبت شرکت جدید با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون درهم و یا سرمایه‌گذاری و شریک شدن با یک فرد تبعه امارات با مبلغ 10 میلیون درهم به روش سرمایه‌گذاری به این شرکت مهاجرت نمایند.

نوع دیگر از مهاجرت سرمایه‌گذاری بدون نیاز به حامی مالی با خرید ملک به ارزش ۵ میلیون درهم است که متقاضی اجازه اقامت ۵ ساله خواهد داشت. در این روش فرد حق برداشت سرمایه خود تا ۳ سال را نخواهد داشت. لازم به ذکر است که فرد با این روش می‌تواند برای تمام خانواده خود اجازه اقامت دریافت کند. اقامت خود حمایتی امارات نیز از دیگر روش‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری است که معمولاً با نام ویزای بازنشستگی نیز معرفی می‌شود. افراد بالای 55 سال که مقیم یا بازنشسته خارجی باشند می‌توانند برای اخذ این ویزا اقدام نمایند. در این روش افراد باید درآمد ماهیانه ۲۰ هزار درهم حقوق بازنشستگی یا یک میلیون درهم در حساب خود یا ملکی به ارزش حداقل دو میلیون درهم در دبی داشته باشند. برای این ویزا هر 5 سال امکان تمدید وجود دارد.

مهاجرت با ازدواج و تولد فرزند به امارات و دبی

در اغلب کشورها اگر فردی با تبعه آن کشور ازدواج نماید اقامت دائم و حتی گاهی تابعیت آن کشور را نیز دریافت خواهد کرد. قوانین امارات در مورد اقامت ازدواج کمی متفاوت می‌باشد. با ازدواج یک مرد اماراتی با زن خارجی بعد از گذشت 3 سال از زندگی و اثبات واقعی بودن ازدواجشان به خانم اقامت دائم اهدا می‌شود. اگر این خانم تابعیت قبلی خود را سلب نماید می‌تواند تابعیت اماراتی دریافت کند. اما با ازدواج زن اماراتی با مرد خارجی مرد فقط اقامت امارات را دریافت می‌نماید و به او تابعیت اهدا نمی‌شود. همچنین اگر فرد خارجی از همسر اماراتی خود طلاق بگیرد و با  غیر اماراتی ازدواج نماید تابعیت اماراتی او لغو خواهد شد.

اعطای تابعیت به فرزند متولد شده در امارات تنها در صورتی اعطا می‌شود که پدر و مادر فرزند متولد شده تبعه امارات باشند. بنابراین در صورتی که افراد خارجی فرزند خود را در کشور امارات به دنیا آورند تابعیت امارات به این کودک تعلق نمی‌گیرد. بدیم ترتیب دریافت اقامت امارات برای والدین خارجی نیز امکان‌پذیر نیست.

مهاجرت پناهندگی به امارات و دبی

کشور‌های عضو کنوانسیون ژنو تعهداتی نسبت به پناه‌جویان دارند. اما کشور امارات جز این کنوانسیون نیست و رفتار مناسبی با پناه‌جویان ندارد. البته این روش برای مهاجرت بسیار پرخطر و همچنین غیرقانونی است. بنابراین مهاجرت به امارات از روش پناهندگی بسیار نامناسب است و خطرات و صدمات جسمی و روحی و روانی به دنبال دارد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

جذابیت شهر دبی برای مهاجران به چه دلیل است ؟

شهر دبی دارای یک موقعیت استراتژیک از جهت موقعیت جغرافیایی است. ساخت‌وسازهای عظیم در این شهر نیز به صورت وسیعی انجام می‌شود. سهولت در یافتن شغل در دبی، آن را به یکی از مقصد‌های جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است.

روش‌های مناسب برای مهاجرت به امارات و دبی چیست ؟

مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و حتی با رعایت شرایطی مهاجرت با ازدواج به این کشور امکان‌پذیر است.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش لوازمی مثل آچار، انبر و… باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد صنفی خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس را گرفت، می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس را باید از کجا دریافت کرد؟

داشتن جواز برای شروع هر نوع خدمات و تعمیرات ضروری و لازم است. این جواز در تهران از سوی اتحادیه صنف تهيه كنندگان فتوكپی و اوزاليد صادر می‌شود. این جواز نشان دهنده تایید فنی متقاضی از سوی مراجع قانونی می‌باشد. لازم به ذکر است که این اتحادیه اقدام به صدور جواز کسب در رسته‌های زیر نیز می‌‍کند تمامی رسته‌ها در این اتحادیه باید حداقل دارای 12 متر مربع مساحت باشند. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

  1. خدمات فتوكپی، اوزاليد، پلی كپی، ماشين نويسی و طلق پرس کد آیسیک 749714
  2. خدمات تایپ ، فتوکپی ، زیراکس کد آیسیک 749716
  3. خدمات فتوکپی ، زیراکس کد آیسیک 749713

شرایط کسب جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس

الف: شرایط عمومی

شخصی که قصد دارد تا در عرصه خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس فعالیت کند باید شرایط قانونی لازمه را دارا باشد. این شرایط به شرح زیر هستند:

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

1) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

2) داشتن شرط سنی لازم، حداقل سن قانونی متقاضی 18 سال می‌باشد.

3) داشتن سلامت جسمی. متقاضی باید حتما در شرایطی باشد که از لحاظ جسمی مشکلی برای انجام این کار نداشته باشد.

برای راه اندازی واحد خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای تسریع در روند کسب پروانه بهتر است متقاضی در هنگام مراجعه مدارک زیر را دارا باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

۲) گواهی صلاحیت فنی

۳) عکس سه در چهار متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوء پیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی هزینه عضویت به اتحادیه

۸) فیش واریز مبالغی که باید پیش از راه اندازی پرداخت شوند مانند شهرداری، بیمه ، دارایی

۹) فیش بانکی واریزی به حساب مجمع امور صنفی

۱۰) فیش پرداختی به حساب درآمدهای دولت

مراحل دریافت جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس

هر متقاضی که قصد دارد تا جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس را کسب کند باید از طریق اتحادیه صنف تهيه كنندگان فتوكپی و اوزاليد تهران اقدام نماید. بخشی از این مراحل به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت آنلاین می‌باشد. مراحل دریافت جواز کسب به ترتیب زیر می‌باشد:

۱/ ارسال درخواست جواز خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اتحادیه موظف هست درخواست‌های حضوری را نیز ترتیب اثر دهد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیط از نظر تمیزی و بهداشت و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییدیه پروانه کسب برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند.

جواز جواز خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس در ابتدا به مدت یکسال و سپس برای مدت ۵ سال صادر می‌گردد.

گرفتن مجوز خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس چقدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس باید مبالغ زیر به حساب اتحادیه پرداخت شود:

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریا

حق عضویت سالیانه اتحادیه  4.700.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

گرفتن جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس چه مدت زمان می‌برد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز کسب در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف، اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. جهت تسریع در روند دریافت جواز می‌توانید از خدمات کارشناسی موسسه وکیل دات کام استفاده بفرمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: جواز کسب خدمات تایپ، فتوکپی و زیراکس ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب پانسیون در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه مهمانداری علاوه بر داشتن پروانه بهره برداری از سازمان ایرانگردی و جهانگردی باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا مهانسرا یا پانسیون داشته باشند باید حتما پروانه بهره برداری داشته باشند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب پانسیون را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

آیا گرفتن جواز کسب پانسیون الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات مربوط به مهامسراها یا پانسیون‌ها را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب پانسیون چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف هتل ها و هتل آپارتمان ها در تهران مجوز لازم برای 3 رسته زیر صادر می‌‍کند (هیچ گونه مساحتی در مورد این رسته توسط کمیسیون اعلام نشده است).

1 – هتل

2 – آپارتمان

3 – پانسیون

شرایط دریافت پروانه کسب پانسیون

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

1- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

2- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

3- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

4- دارای بودن پروانه بهره برداری از سازمان ایرانگردی و جهانگردی

مدارک لازم برای راه اندازی پانسیون

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز پانسیون

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب پانسیون باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب پانسیون از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف طباخان كله پاچه سيرابی طبخ شده و خام تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز پانسیون چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی پانسیون چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب پانسیون در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: جواز کسب پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به ترکیه توسط ایرانیان در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تشابه فرهنگی و شرایط زندگی در کشور ترکیه موجب شده تا بسیاری از ایرانیان این کشور را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب کنند. مهاجرت یعنی خروج از کشور خود به قصد سکونت دائمی در کشوری دیگر. مهاجرت به ترکیه می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود. برخی برای کار، برخی برای تحصیل، برخی برای سرمایه‌گذاری و… اقدام به مهاجرت به ترکیه می‌نمایند. در ادامه به توضیح نحوه مهاجرت‌به‌ترکیه خواهیم پرداخت. برای تسریع این روند از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد‌ پرطرفدار برای مهاجرت در میان ایرانیان است. مهاجرت‌کردن به‌ترکیه با انگیزه‌های مختلفی نظیر کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… انجام می‌گیرد. جغرافیای کشور ترکیه به این صورت است که بخشی از آن در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا قرار می‌گیرد. دریافت اقامت ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی آسان‌تر است. از دیگر مزایای مهاجرت‌به‌ترکیه این است که شهروندان ایرانی نیازی به دریافت ویزا ندارند.

شرایط و روش های مهاجرت به ترکیه

روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد. همه این روش‌ها در 6 دسته کلی تقسیم می‌شوند. این 6 دسته عبارت است از مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت تحصیلی، پناهندگی، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت با تولد فرزند. شرایط مهاجرت نیز با توجه به هر یک از این روش‌ها خاص خود آن روش است. برای آشنایی بیشتر با انواع مهاجرت کلیک کنید.

شرایط مهاجرت کاری به ترکیه

از روش‌های مهاجرت به کشور ترکیه، روش مهاجرت شغلی است. متقاضیان مهاجرت کاری که ترکیه را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می‌‌کنند، باید در مورد شرایط اقتصادی این کشور به خوبی اطلاعات کسب کنند. طبق آمار نرخ بیکاری در ترکیه حدود 14درصد می‌باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در ترکیه مازاد نیروی کار و کمبود فرصت‌های شغلی وجود دارد.

کسانی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارند باید از کارفرمای ترکیه‌ای دعوت‌نامه کاری دریافت کنند؛ در این صورت می‌توانند به این طریق به ترکیه‌مهاجرت نمایند. از مهم‌ترین شرایطی که متقاضی باید برای مهاجرت کاری داشته باشد، اخذ دعوت‌نامه از کارفرمای ترکیه‌ای می‌باشد. بدین‌صورت فرد قادر است به ترکیه‌مهاجرت و اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و شرایط آن

روش دیگر برای اقامت در ترکیه، سرمایه‌گذاری می‌باشد. متقاضیان مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری قادرند با خرید مسکن، خرید سهام یا اوراق قرضه دولتی و همچنین کارآفرینی اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند. هرکدام از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ترکیه شرایط خاص خود را دارد. مهاجرینی که قصد دارند ملکی در ترکیه بخرند، لازم است بدانند که قیمت ملک خریداری شده حداقل باید 250 هزار دلار باشد. از طرفی افراد به مدت 3 سال نمی‌توانند ملک خریده شده را بفروشند. متقاضیان مهاجرت که قصد دارند از طریق کارآفرینی اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند باید حداقل 5 شهروند ترکیه را به کار مشغول نمایند. همچنین لازم است که به دولت ترکیه، بیمه و مالیات پرداخت کنند.

شرایط دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری عبارت است از:
خریدن یک ملک برای دریافت ویزا و ارائه سند آن
پس‌انداز بانکی حداقل 500 دلار برای یک ماه اقامت در شهر آنتالیا و حداقل 1000 دلار برای اقامت در سایر مناطق ترکیه
داشتن حداقل سرمایه 230 هزار یورویی

مهاجرت از طریق تحصیل و شرایط آن

تحصیل نیز یکی از راه‌های اقامت در ترکیه است. دانشجویان متقاضی تحصیل در ترکیه  قادر هستند با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور اقدام به مهاجرت به‌ترکیه نمایند. تحصیل کردن در ترکیه در تمامی مقاطع تحصیلی ممکن می‌باشد. داشتن تسلط کافی به زبان ترکی و اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور از شروط اولیه و بسیار مهم مهاجرت تحصیلی به ترکیه است. سپس هر متقاضی پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه حتماً باید در آزمون‌های Yos و Sat نمره قبولی دریافت کند. علاوه بر آن دانشجویان بین‌الملل جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید در آزمون ورودی آلس نیز شرکت کنند. لازم به ذکر است دریافت بورسیه تحصیلی نیازمند دارا بودن رزومه تحصیلی قوی می‌باشد. پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین‌الملل در ترکیه، این افراد می‌توانند در کشور ترکیه مشغول به کار شوند و بدین ترتیب اقامت ترکیه را دریافت کنند.

مهاجرت از طریق پناهندگی و شرایط آن

مهاجرت از طریق پناهندگی جزو روش‌های خطرناک برای مهاجرت به‌ترکیه محسوب می‌شود. معمولاً به علت بالا بودن تقاضای پناهندگی این درخواست‌ها رد می‌شوند. متقاضی پناهندگی باید به سفیر ترکیه ثابت کند در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارد و علاوه بر آن در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرد. طی روند پناهندگی بسیار زمان‌بر است و ممکن است به جان و مال پناهنده آسیب وارد شود.

مهاجرت از طریق ازدواج و شرایط آن

ازدواج با شهروندان ترکیه‌ای یکی از راه‌های دریافت اقامت کشور ترکیه است. البته باید ثابت شود ازدواج صوری نبوده است که اثبات این امر زمان‌بر کمی دشوار است. حتی می‌توان گفت اثبات صوری نبودن ازدواج بسیار سخت‌تر از روش‌های دیگر برای مهاجرت می‌باشد. در این روش متقاضی باید چند سال با همسر ترکیه‌ای خود زندگی کند. تنها پس از آن می‌تواند اقامت دائم ترکیه را دریافت کند.

مهاجرت از طریق تولد فرزند و شرایط آن

اغلب کشورهای جهان برای شهروندی و تولد فرزند از دو سیستم خون و خاک بهره‌ می‌برند. سیستم خون یعنی یکی از والدین فرزند متولدشده تابعیت آن کشور مثلاً کشور ترکیه را داشته باشد. در این صورت فرزند نیز تبعه ترکیه محسوب می‌شود. سیستم خاک یعنی هیچ‌کدام از والدین تابع آن کشور مثلاً کانادا نباشند، اما کودک در کشور مدنظر به دنیا آمده است. به این فرزند متولدشده در کشور مقصد تابعیت آن کشور تعلق خواهد گرفت. کشور ترکیه تنها از سیستم تولد براساس خون استفاده می‌کند. بنابراین با به دنیا آوردن کودک در ترکیه به کودک تابعیت تعلق نمی‌گیرد بلکه تنها به کودکانی تابعیت داده می‌شود که یکی از والدین آن اهل ترکیه باشند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهاجرت به کشور ترکیه چند روش‌ دارد ؟

روش‌ها در 6 دسته کلی تقسیم می‌شوند. این 6 دسته عبارت است از مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت تحصیلی، پناهندگی، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت با تولد فرزند.

آیا مهاجرت‌به‌ترکیه از طریق تولد فرزند در خاک ترکیه امکان‌پذیر است ؟

کشور ترکیه تنها از سیستم تولد بر اساس خون استفاده می‌کند. بنابراین با به دنیا آوردن کودک در ترکیه به کودک تابعیت تعلق نمی‌گیرد بلکه تنها به کودکانی تابعیت داده می‌شود که یکی از والدین آن ترکیه باشند.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

شرایط مهاجرت با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. مهاجرت کردن طی سال‌های اخیر در سراسر دنیا افزایش قابل توجهی داشته است. طبق آمار در سال 2015 حدود 244 میلیون نفر اقدام به مهاجرت از کشور خود نموده‌اند. مهاجرت کردن با انگیزه‌های مختلفی رخ می‌دهد. مهم‌ترین و رایج‌ترین انگیزه‌های مهاجرت مسائل اقتصادی و تحصیلی است. تفاوت انگیزه موجب ایجاد روش‌های متفاوت برای مهاجرت می‌شود. مهاجرت با هر انگیزه‌ای باشد یک سری شرایط عمومی و یک سری شرایط خاص مربوط به روش‌های مهاجرت دارد. در ادامه مقاله به توضیح شرایط‌مهاجرت خواهیم پرداخت. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

شرایط مهاجرت

مهاجرت کردن از کشوری به کشور دیگر شرایط و مقررات خاصی دارد. برخی از این شرایط به صورت کلی و عمومی است. یعنی بدون در نظر گرفتن هدف مهاجرت هرکس که قصد مهاجرت دارد باید این شرایط را داشته باشد. از طرفی برخی ازشرایط با توجه به هدف و روش مهاجرت تعیین می‌شود. بنابراین هدف و انگیزه فرد برای مهاجرت بسیار مهم است. تنها با مشخص کردن انگیزه و هدف است که می‌توان بهترین روش برای مهاجرت کردن را برگزید. و پس از مشخص کردن روش مهاجرت فرد می‌تواند در مورد شرایط‌مهاجرت مربوط به آن روش را آماده سازد.

شرایط عمومی برای انواع روش‌های مهاجرت

همان‌طور که اشاره کردیم مهاجرت کردن شامل یک سری شرایط‌کلی و عمومی است. هر شخصی که قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارد بدون در نظر گرفتن روش مهاجرتش باید این شرایط‌کلی را دارا باشد. این شرایط عمومی به طور خلاصه به 4 مورد تقسیم می‌شود که شامل اثبات تمکن مالی، بیمه درمانی، ارائه مدرک زبان در صورت نیاز و تکمیل فرم درخواست ویزا می‌باشد.

شرایط خاص مهاجرت کردن بر اساس روش‌های مهاجرتی

مهاجرت با توجه به انگیزه و دلیل فرد مهاجر به روش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. معمولاً مهم‌ترین دلایل برای مهاجرت در سراسر جهان دلایل اقتصادی و تحصیلی است. همان‌طور که اشاره کردیم متقاضی مهاجرت بدون در نظر گرفتن روش مهاجرتی باید دارای یک سری شرایط عمومی باشد. اما در هر روش مهاجرتی شرایطی خاصی نیز برای متقاضی مطرح می‌شود که فرد باید آن‌ شرایط را نیز کسب کند. در ادامه شرایط مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری را معرفی می‌کنیم.

شرایط مهاجرت تحصیلی

مهاجر برای گرفتن ویزای تحصیلی از کشور مقصد باید شرایط خاصی داشته باشد. در وهله اول متقاضی مهاجرت باید از یک موسسه آموزش عالی در کشور پذیرش دریافت نماید. همچنین متقاضی مهاجرت می‌بایست علاوه بر تأمین هزینه زندگی خود منبع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های تحصیل خود را حداقل تا یک سال داشته باشد. متقاضی مهاجرت به هیچ عنوان نباید دارای شرایطی باشد که برای سیاست عمومی، امنیت عمومی یا بهداشت عمومی در کشور مقصد تهدید محسوب گردد. در نهایت متقاضی مهاجرت با توجه به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارد ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان داشته باشد.

مهاجر تحصیلی اجازه دارد در کشور مقصد خود به صورت نیمه وقت کار کند. البته هر کشور بر اساس قوانین خود می‌تواند محدودیت درباره حداکثر ساعات کاری دانشجویان بین‌الملل مشخص نماید. ولی به طور کلی دانشجویان بین‌الملل حداقل ده ساعت در هفته اجازه کار کردن دارند.

شرایط مهاجرت کاری

از پرطرفدارترین انواع مهاجرت کردن، مهاجرت کاری است. مهاجرت کاری نیز مانند سایر انواع مهاجرت شرایط خاص خود را دارد. ویزای کاری معمولاً به افرادی تعلق می‌گیرد که در کار خود بسیار ماهر باشند. رایج‌ترین شغل‌های مورد نیاز در مهاجرت‌های کاری معمولاً پزشکی و پرستاری است. اما برخی کشور‌ها به مهندسین IT و امور مالی نیز احتیاج دارند. مهاجرینی که ویزای کاری دارند ظرف چند سال می‌توانند اقامت دائمی دریافت کنند.

مهاجر کاری با دارا بودن یک سال قرارداد کاری یا پیشنهاد رسمی کار و همچنین شرایطی که در زیر آمده است، به عنوان یک فرد واجد شرایط برای کار شناخته می‌شود. این شرایط عبارت‌اند از:

  • دارا بودن مدرک فنی و یا مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط با قرارداد کاری.
  • پنج سال تجربه و سابقه مفید در حرفه‌ی مربوطه.
  • داشتن یک کارفرما؛ یعنی مهاجر به عنوان کارمند برای شخص دیگری کار کند. (کار خوداشتغالی یا کارآفرینی نوع دیگری از مهاجرت است)
  • حقوق ناخالص مهاجر باید حداقل یک و نیم برابر متوسط حقوق تعیین شده ملی باشد.
  • مدارک لازم برای سفر خود و خانواده همراه را تهیه نماید به عنوان مثال داشتن بیمه درمانی.

ویزای دوره زبان چیست ؟

ممکن است متقاضی مهاجرت سطح زبان مناسبی نداشته باشد. در این صورت فرد می‌تواند با دریافت ویزای دوره زبان در بعضی از کشور‌ها دوره آموزش زبان بگذراند. این روش یکی از آسان‌ترین روش‌های ورود متقاضی به کشور مقصد است. با این روش مهاجر بعد از اتمام دوره زبان می‌تواند بدون بازگشت به کشور خود، ویزای خود را به ویزای تحصیلی، کاری یا هر ویزای دیگری تبدیل کند.

جهت درخواست اقامت چه مدارکی لازم است ؟

متقاضی مهاجرت با هر روشی برای ارائه درخواست  اقامت باید مدارک زیر را داشته باشد. جهت تسهیل شرایط می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

  • دارا بودن پاسپورت معتبر
  • در صورتی که سن متقاضی کم‌تر از 18 سال باشد به اجازه و توافق والدین نیازمند ‌است
  • داشتن بیمه درمانی
  • پرداخت هزینه درخواست مجوز اقامت و ارائه سندی برای اثبات آن

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

شرایط عمومی مهاجرت کردن چیست ؟

هر شخصی که قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارد بدون در نظر گرفتن روش مهاجرتش باید این شرایط‌کلی را دارا باشد. که شامل اثبات تمکن مالی، بیمه درمانی، ارائه مدرک زبان در صورت نیاز و تکمیل فرم درخواست ویزا می‌باشد.

جهت ارائه درخواست اقامت چه مدارکی لازم است ؟

پاسپورت معتبر، بیمه درمانی، اجازه و توافق والدین برای افراد زیر 18 سال، پرداخت هزینه درخواست مجوز اقامت.



:: برچسب‌ها: شرایط مهاجرت ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت کردن به کانادا به معنی خروج از کشور با قصد سکونت با هر هدفی در کانادا است. اقدام به مهاجرت هر ساله در سراسر جهان رو به افزایش است. مردم با انگیزه‌هایی نظیر اقتصادی، سیاسی، تحصیلی قصد مهاجرت از کشور‌ خود را می‌نمایند. بنابراین با در نظرگیری انگیزه و هدف مهاجرت انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت به آن و مطالعه شرایط آن کشور بسیار اهمیت دارد. بله کانادا یکی از کشور‌های مهاجرپذیر در جهان است، اما باید قبل از اقدام از شرایط و قوانین آن آگاهی پیدا کنید. برای تسریع این فرایند می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

مهاجرت به کانادا

یکی از کشور‌های مهاجرپذیر جهان کشور کانادا است. کانادا با توجه به شرایط اقتصادی‌اش و همچنین شرایط و قوانین پذیرش مهاجران از جمله کشور‌های پرطرفدار در میان افرادی است که قصد مهاجرت دارند. مهاجرت به‌کانادا انتخاب بسیاری از ایرانیان نیز می‌باشد. البته هر شخصی که متقاضی مهاجرت به‌کانادا است باید به خوبی شرایط مهاجرت به‌کانادا را مطالعه نماید. چرا که ممکن است ویژگی مطلوب کشور مقصد مهاجرت برای هر فرد متفاوت باشد.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست ؟

شرایط مهاجرت با توجه به روش و ویزای انتخابی مهاجر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شرایط مهاجرت تحصیلی به‌کانادا با شرایط مهاجرت کاری به‌کانادا متفاوت است. اما با همه این تفاسیر رعایت برخی از شرایط برای تمامی روش‌های مهاجرتی الزامی است. این شرایط عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک تحصیلی
  • داشتن مدرک زبان معتبر و برخورداری از مهارت کافی در زبان کشور مقصد
  • گواهی پزشکی و گواهی عدم سوءپیشینه جهت اثبات سلامت کامل جسمی و روحی
  • اطلاعات شخصی و مدارک هویتی
  • دارا بودن برنامه مهاجرتی و ارائه آن

روش‌های مهاجرت به کانادا و شرایط خاص آن‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم کانادا یکی از محبوب‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت در سراسر جهان است.  کشورکانادا روش‌ها مهاجرتی بسیاری برای متقاضیان مهاجرت به این کشور معرفی کرده است. بنابراین متقاضیان با دریافت انواع مختلف ویزا می‌توانند به این کشور سفر کنند. انواع روش‌ها مهاجرت به‌کانادا شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت استارت آپی، مهاجرت کارآفرینی، مهاجرت با ازدواج با شهروندکانادایی و مهاجرت با تولد فرزند درکانادا و اسپانسر شیپ والدین می‌شود. هر فرد با توجه به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی خود می‌تواند یکی از این روش‌های مهاجرت به‌کانادا را انتخاب نماید. در ادامه به توضیح شرایط اختصاصی برخی از روش‌های پرطرفدار مهاجرت به‌کانادا می‌پردازیم.

مهاجرت به‌کانادا با روش مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به‌کانادا یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. البته دریافت ویزای کاری یکی از دشوارترین روش‌ها نیز محسوب می‌شود. در این روش ویژگی‌های متقاضی از جنبه‌ی سابقه کار، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سن و.. مورد بررسی قرار داده می‌شود. برای دریافت این ویزا مدارکی نظیر گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی سلامت و گواهی عدم سوءپیشینه، در نهایت پر کردن فرم‌های مربوطه باید ارائه شود. لازم به ذکر است که داشتن دعوت‌نامه شغلی از جانب کارفرما درکانادا یک امتیاز مثبت برای دریافت ویزای کاری محسوب می‌شود.

مهاجرت به‌کانادا با روش تحصیلی

از دیگر روش‌های پرطرفدار مهاجرت به‌کانادا مخصوصاً در بین جوانان مهاجرت تحصیلی است. شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا عبارت‌اند از:

  • دارا بودن مدرک زبان و مهارت کافی در زبان فرانسه یا انگلیسی (کشور کانادا دوزبانه است)
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی معتبر متقاضی مهاجرت
  • داشتن دعوت‌نامه یا نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های کانادا ضروری است
  • تمکن مالی متقاضی مهاجرت برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود حداقل به اندازه سال اول تحصیل
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوءپیشینه
  • پر کردن فرم‌های مربوط به پذیرش اقامت و دریافت ویزا

مهاجرت به کانادا با روش سرمایه‌گذاری

دریافت ویزای سرمایه‌گذاری معمولاً مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به سایر روش‌ها نیازمند است. همان‌طور که از نام این روش مشخص است پرهزینه‌ترین روش برای مهاجرت به‌کانادا محسوب می‌گردد. مهاجر پس از انتخاب کردن نوع سرمایه‌گذاری از جهت ویژگی‌هایی مانند تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکته بسیار مهم این است که مهاجرت به کانادا با روش سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف کانادا، نیازمند رعایت شرایط مخصوص به همان شهر است. چرا که قوانین و حتی میزان سرمایه برای هر شهر در کانادا به صورت متفاوت تعیین شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند و اسپانسر شیپ والدین

مهاجرت به‌کانادا از طریق تولد فرزندان امروزه تبدیل به یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی شده است. والدین می‌توانند با به دنیا آوردن فرزند خود در کانادا، تابعیت و شهروندی کانادا را به دست آوردند. البته نکته مهم این است که تابعیت والدین بلافاصله بعد از تولد فرزند رخ نمی‌دهد. بلکه لازم است فرزند به سن ۱۸ سالگی برسد و از طریق اسپانسر شیپ والدین اقدام به دریافت اقامت پدر و مادر خود کند. بنابراین این روش برای آینده کودک مفید است، اما برای والدین چندان روش مطمئنی محسوب نمی‌شود.

فرزندان مقیم در کانادا برای دریافت اقامت والدین از طریق اسپانسر شیپ باید دارای شرایط زیر را باشند:

  • فرزند باید اقامت دائمی داشته باشد.
  • باید به عنوان یک فرد بومی طبق قانون بومیان کانادا ثبت گردد.
  • علاوه بر آن داشتن شهروندی کانادا لازم است.
  • همچنین فرزند باید از دارای تمکن مالی جهت حمایت از والدین خود باشد

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

  • مدارک و اسناد هویتی مثل شناسنامه، گذرنامه معتبر با عکس پاسپورتی
  • انجام فرآیند انگشت‌نگاری و مدارک آن
  • اسناد بانکی لازم برای اثبات تمکن مالی
  • کلیه مدارک تحصیلی نظیر آخرین مدرک تحصیلی، ریزنمرات، گواهی اشتغال به تحصیل و…
  • تمامی مدارک مربوطه شغلی مانند بیمه کار، سوابق شغلی و…

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

شرایط کلی مهاجرت به کانادا چیست ؟

ارائه دادن مدرک تحصیلی، داشتن مدرک زبان مهتبر و برخورداری از مهارت کافی در زبان کشور مقصد، گواهی پزشکی و گواهی عدم سوءپیشینه جهت اثبات سلامت کامل جسمی و روح، اطلاعات شخصی و مدارک هویت، دارا بودن برنامه مهاجرتی و ارائه آن.

روش‌های مهاجرتی به کانادا چیست؟

انواع روش‌های مهاجرت به‌کانادا شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجتر از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت استارت آپی، مهاجرت کارآفرینی، مهاجرت با ازدواج با شهورند کانادایی ومهاجرت با تولد فرزند در کانادا و اسپانسر شیپ والدین می‌شود.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به کانادا با بهترین روش ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب کفش فروشی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه تولید انواع فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد صنفی خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید جواز کسب کفش فروشی را گرفت، می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 

جواز کسب کفش فروشی را باید از کجا دریافت کرد؟

داشتن جواز برای شروع هر نوع خدمات و تعمیرات ضروری و لازم است. این جواز در تهران از سوی اتحادیه صنف کفش های ماشینی و  لاستیکی صادر می‌شود. این جواز نشان دهنده تایید فنی متقاضی از سوی مراجع قانونی می‌باشد. لازم به ذکر است که این اتحادیه اقدام به صدور جواز کسب در رسته‌های زیر نیز می‌‍کند. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

1 – كارگاه‌های تولید كفش‌های ماشینی برای هر دستگاه تولیدی (با حداقل مساحت لازم200 متر مربع)

2 – كارگاه‌های تولیدی دوبله سازی كفش‌های ماشینی برای هر دستگاه ( با حداقل مساحت لازم 500 متر مربع)

3 – كارگاه‌های تولید زیره سازی كفش‌های ماشینی (با حداقل مساحت لازم 200 متر مربع)

4 – كارگاه‌های بندسازی كفش‌های ماشینی (با حداقل مساحت لازم 50 متر مربع )

5 – فروشگاه‌های كفش ماشینی (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع )

6 – كارگاه‌های تولید قطعات لاستیكی برای هر پرس (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

7 – فروشندگان محصولات قطعات لاستیكی (با حداقل مساحت لازم 9 مترمربع)

8 – كارگاه‌های تولید مواد سازی اولیه كفش (گرانول سازی) (با حداقل مساحت لازم 500 متر مربع )

9 – كارگاه‌های سرپایی و صندل‌های اسفنجی برای هر پرس (با حداقل مساحت لازم 25 متر مربع)

10 – كارگاه‌های پستایی سازی كفش‌های ماشینی برای هر واحد دوخت ( با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع)

11 – كارگاه‌های تولیدی كفش طرح ورزشی پرسی (با حداقل مساحت لازم 25 متر مربع)

12 – فروشندگان انواع زیره، پاشنه كفش‌های ماشینی و لاستیكی (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

13 – دفتر فروش مواد اولیه كفش، پودر پلاستیک و مشتقات كفش (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

14 – كارگاه‌های قالب سازی كفش‌های ماشینی (با حداقل مساحت لازم 50 متر مربع)

15 – دفتر فروش كفشهای ماشینی (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

شرایط کسب جواز کسب کفش فروشی

الف: شرایط عمومی

شخصی که قصد دارد تا در عرصه کفش فعالیت کند باید شرایط قانونی لازمه را دارا باشد. این شرایط به شرح زیر هستند:

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

1) داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

2) داشتن شرط سنی لازم، حداقل سن قانونی متقاضی 18 سال می‌باشد.

3) داشتن سلامت جسمی. متقاضی باید حتما در شرایطی باشد که از لحاظ جسمی مشکلی برای انجام این کار نداشته باشد.

برای راه اندازی واحد فروش کفش چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای تسریع در روند کسب پروانه بهتر است متقاضی در هنگام مراجعه مدارک زیر را دارا باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

۲) گواهی صلاحیت فنی

۳) عکس سه در چهار متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوء پیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی هزینه عضویت به اتحادیه

۸) فیش واریز مبالغی که باید پیش از راه اندازی پرداخت شوند مانند شهرداری، بیمه ، دارایی

۹) فیش بانکی واریزی به حساب مجمع امور صنفی

۱۰) فیش پرداختی به حساب درآمدهای دولت

مراحل دریافت جواز کسب کفش فروشی

هر متقاضی که قصد دارد تا جواز کسب کفش فروشی را کسب کند باید از طریق اتحادیه صنف کفش های ماشینی و  لاستیکی تهران اقدام نماید. بخشی از این مراحل به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت آنلاین می‌باشد. مراحل دریافت جواز کسب به ترتیب زیر می‌باشد:

۱/ ارسال درخواست جواز کفش فروشی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اتحادیه موظف هست درخواست‌های حضوری را نیز ترتیب اثر دهد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیط از نظر تمیزی و بهداشت و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییدیه پروانه کسب برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند.

جواز فروش کفش در ابتدا به مدت یکسال و سپس برای مدت ۵ سال صادر می‌گردد.

گرفتن مجوز فروش کفش چقدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز ابزار آلات باید مبالغ زیر به حساب اتحادیه پرداخت شود:

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریا

حق عضویت سالیانه اتحادیه  4.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

گرفتن جواز کسب کفش فروشی چه مدت زمان می‌برد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز کسب در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف، اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. جهت تسریع در روند دریافت جواز می‌توانید از خدمات کارشناسی موسسه وکیل دات کام استفاده بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: جواز کسب کفش فروشی (کفش های ماشینی و لاستیکی) ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

ابتدایی‌ترین مرحله‌ رسیدگی به دعوایی طرح دادخواست است که هنگام نوشتن آن علاوه بر سردرگمی که برای افراد به وجود می‌آید شرایط ویژه و تشریفات خاصی نیز وجود دارد که باید حتما رعایت شود. این شرایط و ویژگی‌ها در صورت عدم رعایت، دعوای شما را در همان مرحله‌ ابتدایی متوقف می‌کند. بنابراین نحوه‌ نوشتن دادخواست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
منبع :  سازش
 

تعریف

شیوه رسمی طرح دعوا در محاکم دادگستری برای رسیدگی به امور حقوقی دادخواست نام دارد. برای طرح دعوا به موجب دادخواست باید شرایط و تشریفات خاصی رعایت شود.

آثار دادخواست

این آثار از قرار ذیل است:

۱- اگر کامل باشد، دادگاه را مکلف به رسیدگی می‌کند.

۲- خوانده را مکلف به پاسخ می‌کند.

۳- با توجه به اینکه بر اساس ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی تاریخ آغاز محاسبه خسارت تاخیر تادیه وجه رایج، از تاریخ مطالبه وجه توسط طلبکار است. اگر طلبکار قبل از طرح دعوا، از طریقی مثل اظهارنامه، طلب پولی خود را مطالبه نکرده باشد، تاریخ تقدیم دادخواست به منزله تاریخ مطالبه بوده و مبدا محاسبه خسارت تاخیر تادیه خواهد بود.

۴- در امور حقوقی قبل از دادخواست شخص ذی نفع‌، رسیدگی ممکن نیست. دادخواست محدوده‌ عمل دادگاه را تعیین می‌کند و دادگاه نمی‌تواتد به موضوعی فراتر از مفاد مندرج در آن رسیدگی کند.

۵- زمان تقدیم دادخواست، زمان تشخیص قابلیت پذیرش دعوا است.

۶- زمان تقدیم دادخواست، زمان تشخیص صلاحیت محلی است.

شخص دادخواست دهنده

شخصی که اقدام به طرح دعوایی می‌کند باید در شمار یکی از اشخاص ذیل باشد:

۱- شخص اصیل(ذی نفع) باشد: یعنی شخصی که مستقیما از نتیجه دعوا متاثر می‌شود.

۲- قائم مقام اصیل باشد: یعنی شخصی که به جانشینی شخص دیگری، دارای حقوق و تکالیفی می‌شود مثل وراث.

۳- نماینده اصیل باشد: نمایندگی، رابطه‌ای حقوقی بین نماینده و اصیل است که طبق آن نماینده به نام اصیل و برای او، اقدام به طرح دعوا و دفاع از حقوق اصیل می‌کند.

شرایط دادخواست

شرایط دادخواست بر سه قسم است:

۱- شرایط اساسی: یعنی شرایطی که ضمانت اجرای آن‌ها در قانون نیامده است.

۲- شرایط غیر‌قابل جبران: یعنی شرایطی که ضمانت اجرای آن‌ها، صدور فوری قرار رد دادخواست است.

۳- شرایط قابل جبران: یعنی شرایطی که ضمانت اجرای آن‌ها، اخطار رفع نقص و سپس در صورت عدم رفع نقص در مهلت قانونی، صدور قرار رد دادخواست است‌.

شرایط اساسی

۱- تنظیم داد‌خواست به شکل کتبی

۲- تنظیم داد‌خواست به شکل چاپی مخصوص

۳- تنظیم داد‌خواست به زبان فارسی

۴- امضا یا اثر ‌انگشت دادخواست‌دهنده

شرایط غیر‌قابل جبران

۱-نام و نام‌خانوادگی خواهان یا نماینده او

۲- اقامتگاه خواهان یا نماینده او

شرایط قابل جبران

۱- عدم الصاق تمبر به دادخواست و پیوست‌های آن

۲- نام و نام خانوادگی و محل اقامت خوانده

۳- درج خواسته و بهای خواسته

۴- تعهدات و جهات استحقاق خواهان

۵- درخواست‌های خواهان از دادگاه

۶- وسایل اثبات دعوا، اعم از ادله یا امارات

۷- ضمیمه شدن ترجمه رسمی اسناد غیر قابل جبران

۸- ضمیمه شدن تصویر برگه مثبت سمت

۹- ضمیمه شدن تصویر مستندات

۱۰- به تعداد کافی نسخه داد‌خواست و ضمائم آن

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دادخواست، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون داد‌خواست پاسخ دهند.

 


برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیریدیا مطالب مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: سازش ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1400 | نظرات ()